Jump to content

"Over Atlanteren" Tv serie på tv norge


njal

Recommended Posts

"Over Atlanteren" Serie som går på tv norge nå. Alternativt Discovery+.

"Bli med Jon Øigarden, Lars-Lillo Stenberg, Lise Finckenhagen, Emilie Skolmen, Amanda Delara og Trond Fausa Aurvåg ut på eventyr, når de skal forsøke å krysse det enorme Atlanterhavet i seilbåt, uten å kunne seile."

 

Serien går på tirsdager fra 20.30-21-30.

Trivelig tv program. 

Noen som vet hvordan båttype det er?

Link to post
Share on other sites

Litt morro og litt bob bob opplegg..   Litt lite om selve seilinga navigasjon seil osv.  skjøndte jo at noen ble sjøsyke.

Ikke akkurat comfy bikker!

kommer til å følge med uansett

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

4 profesjonelle seilere er med, samt en lege. Jeg har ikke TV Norge, så jeg skal vel ikke kritisere noe jeg ikke har sett, men det virker jo mest som et program for de som liker å se på kjendiser som gjør noe litt annet enn hva de pleier å gjøre..det er vel en grunn til at jeg ikke har TV Norge, ja:)

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, Maika said:

4 profesjonelle seilere er med, samt en lege. Jeg har ikke TV Norge, så jeg skal vel ikke kritisere noe jeg ikke har sett, men det virker jo mest som et program for de som liker å se på kjendiser som gjør noe litt annet enn hva de pleier å gjøre..det er vel en grunn til at jeg ikke har TV Norge, ja:)

 

ja som motorbåtmann hadde jeg et håp om å lære litt om seiling og eventyropplevelsen med å krysse et hav, men er mere fokus på kjendisene ja.  Blir forhåpentligvis ikke utstemming og at de må gå planken å bli haimat!! :giggle:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

36 minutes ago, Maika said:

Det er jo en regattamaskin med stort potensiale for å skade mennesker og utstyr, så det er nok veldig begrenset hva de faktisk får lov å gjøre

Ja i Marinen på MTB var det jo rene skjære luksussenger i forhold! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Maika skrev for 4 timer siden:

4 profesjonelle seilere er med, samt en lege. Jeg har ikke TV Norge, så jeg skal vel ikke kritisere noe jeg ikke har sett, men det virker jo mest som et program for de som liker å se på kjendiser som gjør noe litt annet enn hva de pleier å gjøre..det er vel en grunn til at jeg ikke har TV Norge, ja:)

Du kan se det gratis her https://www.discoveryplus.no/programmer/over-atlanteren 

Synes forøvrig programmet er strålende, akkurat passe mye seiling, men det blir vel kanskje litt mer seiling når de etterhvert kommer ut på havet i kommende episoder. 

Link to post
Share on other sites

"Över Atlanten" är i den svenska versionen nu inne på 3:e säsongen (tror jag det är). Och precis som den norska (som jag dock inte sett) handlar det ju ganska mycket om att visa kändisar i en situation man inte brukar se dem i, mer än segling.

 

Första säsongen i Sverige fick en del kritik just för att det var lite mycket kändisfokus och lite för lite segling. Särskilt när det faktiskt var "på allvar" (de hamnade f eks i storm). Men sedan blev balansen något bättre, även om det ju fortfarande är en dokusåpa. Fast - som redan nämnts - utan utröstning.

 

Kanske har även produktionsteamet lärt sig en del om segling nu efter ett par år. Kameramännen (som ju är med men själva aldrig syns i bild) är ju också bara människor och utsätts ju för samma saker som alla andra. Tror de hade lite problem vid några tillfällen att de som skötte kamerorna själva blev sjösjuka och inte kunde filma när det hade varit som mest intressant....:giggle:

Ingemar E.

NB Forum

Link to post
Share on other sites

Careka skrev for 9 timer siden:

å husk at båten skal ha god plass,  da de er 16 mann ombord. totalt.


Mener de sa i episode 1 at båten har plass til 22 personer, så de har fremdeles litt å gå på før den er fullt besatt.

 

Når det er sagt, i en normalsituasjon er det 22 personer ombord, hvor alle gjør sitt for å seile båten optimalt. Nå er det 4 seilere ombord, og 6 kjendiser som egentlig ikke vet hva de gjør. Pluss 6 andre som har andre oppgaver enn å seile. Så nå er det nok ganske konservativ seiling og godt med marginer for å unngå å tyne grensene.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Båten går i charter, bilder på hjemmesiden her: https://www.maxisailing.es/cruises/boat-details/

Popeye70 skrev for 2 timer siden:

Mener de sa i episode 1 at båten har plass til 22 personer, så de har fremdeles litt å gå på før den er fullt besatt.

Finner ikke noe maks antall på hjemmesiden, men et bilde fra ARC-teamet i 2016 viser 15pers. Om det er 22 på full havseilas-rota, så er det vel hot bunks, at de ikke har hver sin køye, men deler på en køye med en på annet vaktlag. Om de er 16 ombord nå, så er det vel 16 køyer antar jeg.

Link to post
Share on other sites

Kanskje litt overdramatisering med at de er "helt hjelpeløse" der ute, uten følgebåt eller helikopter.

Tipper de også har en gul dings de kan trykke på om nøden skulle være stor 😉 De har også et profesjonelt mannskap, utstyr og en mastodont av en havseiler som tåler det aller meste.

 

Ellers grei underholdning. Det er jo først og fremst et koseprogram der man skal bli bedre kjent med kjendisene.

Hadde man sendt de av gårde alene, i en vanlig seilbåt med eget kamerautstyr, hadde man fått et helt annet produkt. Men det er ikke poenget med denne serien.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke så vanlig å bruke som man skulle tro utpå der... Det er en ganske lang distanse, det er delvis ganske varmt, og når været er stabilt er det rimelig trygt å sitte i cockpit (og fremme på dekk på så store båter). Når det er flere ute samtidig, merker man om noen faller over bord. Det er uansett viktigere å bruke sikkerhetsline enn flytevest (når det er nødvendig). Det er uansett et personlig valg, eventuelt skipperens egne regler.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...