Guest Svart 28.September.2021 Link til dette innlegget Svart 28.September.2021 Kjør på meguilars på resten av båten, men jeg ville kjøpt den med farge og brukt på de områdene det du sliper og det har vært riper Jeg bruker masse forskjellige pads på maskin som kun roterer Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 28.September.2021 Link til dette innlegget Svart 28.September.2021 (redigert) Martin_ skrev for 6 timer siden: Det var informativt. Så Biltema danker ut Meguilars på rubbing og polish? Har du artikkelnummer på disse produktene? Bruker du da ull-pad på DA-maskin? Det som er greit å vite om disse "one-step" løsningene, er at disse produktene skal prøve å gjøre 3 ting i en og samme flaske: - Rubbe (slipe om du vil) småriper og matte områder. - Polere (finslipe slik at man får den fine speilglansen) - Vokse (Beskytte finishen) mot UV-stråler, salt og forurensing. Det er jo makelig å få gjort alt i en poleringsrunde og med bare ett produkt. Men det skal jo litt til om en slik alt-i-ett løsning klarer jobben like bra som separate spesialprodukter (rubbing - polish - voks/sealer). Sannsynligvis klarer den ikke å slipe (glatte ut slipemerker/riper og matte områder) like effektivt som en god rubbing, neppe like god på sluttfinish som en god polish - og ikke minst: Den klarer neppe å holde beskyttelsen like godt/lenge som en dedikert sealer. Redigert 28.September.2021 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.September.2021 Link til dette innlegget Svart 28.September.2021 Bra skrevet solseng Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 29.September.2021 Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 Takk for en fin beskrivelse. Hvilke produkter er bra for de tre ulike behandlingene, om man ønsker dedikerte produkter for rubbing, polish og sealer? Er det her Biltema er ok? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 29.September.2021 Link til dette innlegget Svart 29.September.2021 Jeg har prøvd svært mye forskjellige produkter, jeg har blitt svært glad i rupes, men med det så må jeg si at jeg ikke har vært borti noe som ikke gjør jobben når man kjører 3 steg. Jeg har dessverre kun erfaring med den voks'n jeg bruker, det er en type hardvoks som kommer i boks, men desverre så har etiketten forsvinni, så når den boksen er tom så må jeg leite vidre etter en som er god Jeg rubber somregel med blå pad, så polerer jeg med skumgummi pad også vokser jeg med ullpad Sitér dette innlegget Link to post
FromNorth Svart 2.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2021 Det går fremover. Da er det våtslipt med 2000, rubbet, polert med farge og til slutt polert med Meguiras One step. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 2.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2021 (redigert) Litt vanskelig å se ut av bildene, men det ser bra ut. Da ville jeg lagt på en god voks/sealer for å beskytte og bevare finishen du har jobbet frem. Neste år holder det sikkert å bare kjøre one-stepen til Meguiars + nytt lag med voks. Redigert 2.Oktober.2021 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 2.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2021 Det der blei bra :) tok det bildet her idag med tanke på denne tråden, det er rubbinga som får glansen tilbake, poleringa er høyglans og voksing er så det holder seg blankt. På bilde er det kun rubba Sitér dette innlegget Link to post
FromNorth Svart 2.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2021 Takker for gode råd @Solseng og @Eika! Det ble en helsikes jobb, men utrolig gøy når det gir resultater :) Voksen er på @Solseng, så nå trer jeg presenningen over og venter på neste sesong. Kult med sånne bilder Eika. Da får man sett hvilken nytte de ulike produktene gir, og hva man kan forvente! Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 FromNorth skrev for 22 timer siden: Det går fremover. Da er det våtslipt med 2000, rubbet, polert med farge og til slutt polert med Meguiras One step. Kunne du gå rett på med 2000, eller slipte du først med 400 så 1000 og til slutt 2000? Det ser ut som resultatet ble bra, selv om det er mye annet grønt på bildene. Sitér dette innlegget Link to post
FromNorth Svart 3.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Ja, ble mye gjenskinn fra gresset :) Slipte først de verste ripene med 1200 papir for hånd. Deretter 2000 på maskin over hele båten. Droppet 4000, men gikk heller på en grov rubb etter 2000 slipen. Ripene du ser på bildet måtte jeg bruke 1200 papiret på.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.