Jump to content

Fremgangsmåte ved fjerning av riper i båt.

FromNorth

Recommended Posts

Martin_ skrev for 6 timer siden:

Det var informativt. Så Biltema danker ut Meguilars på rubbing og polish? Har du artikkelnummer på disse produktene? Bruker du da ull-pad på DA-maskin?

Det som er greit å vite om disse "one-step" løsningene, er at disse produktene skal prøve å gjøre 3 ting i en og samme flaske:

- Rubbe (slipe om du vil) småriper og matte områder.

- Polere (finslipe slik at man får den fine speilglansen)

- Vokse (Beskytte finishen) mot UV-stråler, salt og forurensing.

Det er jo makelig å få gjort alt i en poleringsrunde og med bare ett produkt. Men det skal jo litt til om en slik alt-i-ett løsning klarer jobben like bra som separate spesialprodukter (rubbing - polish - voks/sealer). Sannsynligvis klarer den ikke å slipe (glatte ut slipemerker/riper og matte områder) like effektivt som en god rubbing, neppe like god på sluttfinish som en god polish - og ikke minst: Den klarer neppe å holde beskyttelsen like godt/lenge som en dedikert sealer.

Redigert av Solseng (see edit history)

Jeg har prøvd svært mye forskjellige produkter, jeg har blitt svært glad i rupes, men med det så må jeg si at jeg ikke har vært borti noe som ikke gjør jobben når man kjører 3 steg. Jeg har dessverre kun erfaring med den voks'n jeg bruker, det er en type hardvoks som kommer i boks, men desverre så har etiketten forsvinni, så når den boksen er tom så må jeg leite vidre etter en som er god 

Jeg rubber somregel med blå pad, så polerer jeg med skumgummi pad også vokser jeg med ullpad 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...