Kroghern Startet 26.September.2021 Del på Facebook Startet 26.September.2021 Hei! Jeg har en TMC septikpumpe hvor sikringer går hele tiden, når jeg starter å tømme septiken så går det 3sec så rykker sikringen. Er det noen her som vet hva man må gjøre? Håper det er noen her som kan hjelpe meg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.September.2021 Del på Facebook Svart 26.September.2021 Kjøp overhalingssett og reparer. Beskrevet under siste delen i tråden 'Byggingen av Hulda på oppfordring'. Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 26.September.2021 Del på Facebook Svart 26.September.2021 Gjør som @Hulda skriver, demonter pumpen, det høres ut til at det ligger noe i pumpen som gjør at det blir overbelastet og sikkringen ryker, demonter og sjekk for fremedlegmer i kverna. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 26.September.2021 Del på Facebook Svart 26.September.2021 Forslagene ovenfor er den sikre løsningen. Men det kan vel være at akslingen på pumpa sitter fast av noen grunn, slik at sikringen ryker av overbelastningen. Dersom pumpa begynner å gå, og så ryker sikringen, er det jeg skriver ikke løsningen. Men om den ikke går rundt i det hele tatt: En stund siden jeg hadde TMC, men tror at den, som Jabsco, har et spor i akslingen i bakenden av pumpa, bak et gummideksel. Man kan sette en skralle med en flat-trekkerbit der og gjøre et forsøk på å dreie pumpa og løsne akslingen. Men om den løsner, er det likevel sannsynlig at det fremdeles er komprimert papir eller gummibiter i området som lett kan forårsake ny stans. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 27.September.2021 Del på Facebook Svart 27.September.2021 Hadde samme problem med en Jabscopumpe. Viste seg at kverna var full av hår og slike festlige våtservietter i bomull for sminkefjerning🙄 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Hulda Svart 27.September.2021 Del på Facebook Svart 27.September.2021 Pumpen på TMC har et knøttlite lager. Når tiden er inne, så skjærer dette lageret seg. Sikringen går som følge av overlast. Bytt lager og den platen som lageret sitter i. Dette er slitedeler. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.September.2021 Del på Facebook Svart 27.September.2021 Her er det nok bare å ta frem verktøyet og begyne å skru . . . Jeg ville nok åpnet og sjekket før jeg bestilte repsett. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 27.September.2021 Del på Facebook Svart 27.September.2021 NilsPils skrev 42 minutter siden: Jeg ville nok åpnet og sjekket før jeg bestilte repsett. Enig, hadde to stopp på TMC den gangen jeg hadde TMC, begge gangene var det ting som ikke var kommet dit den naturlige veien. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.