Lars Hansen Svart Onsdag 12:19 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:19 Går gjerne for fortinnet kobber dersom alu ikke er å anbefale. Trenger 2 skinner på ca halvmeteren som er passende til 95 kvadrats kabelsko. Bør vel ikke være smalere enn 30mm, 4-5mm tykkelse? Noen som vet hvem som selger slikt? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart Onsdag 12:41 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:41 Lars Hansen skrev 14 minutter siden: Går gjerne for fortinnet kobber dersom alu ikke er å anbefale. Trenger 2 skinner på ca halvmeteren som er passende til 95 kvadrats kabelsko. Bør vel ikke være smalere enn 30mm, 4-5mm tykkelse? Noen som vet hvem som selger slikt? Hvis sønnen din er elektrikerlærling så hadde jeg forsøkt der først. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Onsdag 13:23 Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:23 TrikkerN Lønning skrev 41 minutter siden: Hvis sønnen din er elektrikerlærling så hadde jeg forsøkt der først. Det skal jeg gjøre, men brukes fortinnede kobberskinner annet enn i båt da? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 13:58 Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:58 Lars Hansen skrev 41 minutter siden: Det skal jeg gjøre, men brukes fortinnede kobberskinner annet enn i båt da? Det går helt fint å fortinne de selv. Det gjorde jeg med mine. Skal ikke så mye til. https://youtube.com/shorts/7UWWoeUNAfc?feature=shared Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Onsdag 17:11 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:11 Cheyenne skrev for 3 timer siden: Det går helt fint å fortinne de selv. Det gjorde jeg med mine. Skal ikke så mye til. https://youtube.com/shorts/7UWWoeUNAfc?feature=shared Har sett at du har postet den tidligere, ser jo bare magisk ut😁 Du har vel kanskje delt oppskriften også? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 19:17 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:17 Lars Hansen skrev for 2 timer siden: Har sett at du har postet den tidligere, ser jo bare magisk ut😁 Du har vel kanskje delt oppskriften også? Er ikke sikker, men her har du den iallefall. Istedet for å kjøpe loddetinn som kostet det hvite ut av øynene så brukte jeg noen gamle tinnkrus jeg hadde liggende. https://youtu.be/Hsw3lOnHaas?feature=shared Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Cheyenne skrev for 11 timer siden: Er ikke sikker, men her har du den iallefall. Istedet for å kjøpe loddetinn som kostet det hvite ut av øynene så brukte jeg noen gamle tinnkrus jeg hadde liggende. Imponerende 😀 Gøy å se at du har gjort dette hjemme med så fint resultat 👍. Det burde vært enda mer fokus på fortinnede kabler og utstyr i båter. Vår båt har en miks av fortinnet og ikke fortinnet. Heldigvis er det en lukket båt med avfukter slik at alt uansett er i utmerket stand. Skulle jo tro at ett eller annet kjemi selskap kunne tjent noen kroner på å lage slike fortinnings sett med instruksjons anvisning. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Seilars skrev 51 minutter siden: Imponerende 😀 Gøy å se at du har gjort dette hjemme med så fint resultat 👍. Det burde vært enda mer fokus på fortinnede kabler og utstyr i båter. Vår båt har en miks av fortinnet og ikke fortinnet. Heldigvis er det en lukket båt med avfukter slik at alt uansett er i utmerket stand. Skulle jo tro at ett eller annet kjemi selskap kunne tjent noen kroner på å lage slike fortinnings sett med instruksjons anvisning. Takker for det. Tror jeg har sett at det finnes ferdige pakker med det du trenger for å fortinne, men jeg hadde lyst til å prøve med det jeg hadde liggende. Har en alright laboratorie strømforsyning samt at jeg hadde noen gamle tinnkrus liggende. Kjøpte en høy glasskrukke med tett lokk hos jem&fix tror jeg det var. Resten er bare noen ledningstubber samt at jeg hadde en isboks med vann oppi til å skylle og børste litt med en gammel tannkost etter fortinningen. Egentlig ikke så veldig avansert. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Cheyenne skrev 6 minutter siden: Egentlig ikke så veldig avansert. Som alt annet…..når man bare har kunnskapen 😀. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Seilars skrev 36 minutter siden: Som alt annet…..når man bare har kunnskapen 😀. ...eller når man ikke har kunnskapen så kan man tilegne seg den Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Cheyenne Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden SveinHa skrev for 2 timer siden: ...eller når man ikke har kunnskapen så kan man tilegne seg den Helt riktig. Og så er det jo litt spennende om en får til det man prøver på.🫣 Ikke alltid alt går etter planen. 😵💫 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Cheyenne skrev for 3 timer siden: Helt riktig. Og så er det jo litt spennende om en får til det man prøver på.🫣 Ikke alltid alt går etter planen. 😵💫 Murphys law Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.