Jump to content

Lithium tråden, generell tråd for erfaringer, spørsmål, omtaler, anbefalinger, priser osv osv

Steini

Recommended Posts

Lars Hansen skrev 14 minutter siden:

Går gjerne for fortinnet kobber dersom alu ikke er å anbefale.

Trenger 2 skinner på ca halvmeteren som er passende til 95 kvadrats kabelsko.

Bør vel ikke være smalere enn 30mm, 4-5mm tykkelse?

Noen som vet hvem som selger slikt?

Hvis sønnen din er elektrikerlærling så hadde jeg forsøkt der først. 

Cheyenne skrev for 11 timer siden:

Er ikke sikker, men her har du den iallefall. Istedet for å kjøpe loddetinn som kostet det hvite ut av øynene så brukte jeg noen gamle tinnkrus jeg hadde liggende. 

Imponerende 😀 Gøy å se at du har gjort dette hjemme med så fint resultat 👍. Det burde vært enda mer fokus på fortinnede kabler og utstyr i båter. Vår båt har en miks av fortinnet og ikke fortinnet. Heldigvis er det en lukket båt med avfukter slik at alt uansett er i utmerket stand. Skulle jo tro at ett eller annet kjemi selskap kunne tjent noen kroner på å lage slike fortinnings sett med instruksjons anvisning. 

Seilars skrev 51 minutter siden:

Imponerende 😀 Gøy å se at du har gjort dette hjemme med så fint resultat 👍. Det burde vært enda mer fokus på fortinnede kabler og utstyr i båter. Vår båt har en miks av fortinnet og ikke fortinnet. Heldigvis er det en lukket båt med avfukter slik at alt uansett er i utmerket stand. Skulle jo tro at ett eller annet kjemi selskap kunne tjent noen kroner på å lage slike fortinnings sett med instruksjons anvisning. 

Takker for det.  Tror jeg har sett at det finnes ferdige pakker med det du trenger for å fortinne,  men jeg hadde lyst til å prøve med det jeg hadde liggende. Har en alright laboratorie strømforsyning samt at jeg hadde noen gamle tinnkrus liggende. Kjøpte en høy glasskrukke med tett lokk hos jem&fix tror jeg det var.  Resten er bare noen ledningstubber samt at jeg hadde en isboks med vann oppi til å skylle og børste litt med en gammel tannkost etter fortinningen. Egentlig ikke så veldig avansert. 

Seilars skrev 36 minutter siden:

Som alt annet…..når man bare har kunnskapen 😀.

...eller når man ikke har kunnskapen så kan man tilegne seg den :tommel_opp:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...