Jump to content

Er dette noe for de fingernemme i vinter?


tom Cognac

Recommended Posts

Honduras skrev for 4 timer siden:

 

Eika, du referere til hvordan du ville bygget en slik båt. Jeg gjetter at enten har du lært det av far, bror, onkel eller noen andre som kan det, eller så har du gjort ørten forsøk før du fant riktig metode. Sannsynligvis er ingen av dem dokumentert på BP... Dagens unge lærer alt om å ha selvtillit og publisere alt de driver med, men i mine øyne alt for lite om reelt håndtverk og praktisk arbeid. Der svikter vi kanskje alle til tider. 

Håper han ble ferdig med prosjektet, eller har fått kunnskap nok til å starte på et nytt med bedre mulighet for ferdigstilling. Det kan være vedkommende er en racer på støping av båt etterhvert. Vi får bare håpe noen tar han/henne under vingene før motløsheten kveler all byggelyst og de bare blir sittende i sofaen og se på (un)reality-programmer...

 

Har lært mye av både pappa og onkel, men støpinga lærte jeg når jeg fikk min første jobb som 16åring, på ett båtstøperi 

 

Men jeg ser hvor du vil og er helt enig, nevøen min vokser opp med kun en mamma og det er lite han lærer av gutteting sånn sett, men pappa får vel lært han litt opp 

Link to post
Share on other sites

Siden det nå er du som er onkel, så kan du jo se om du har ei gammal jolle eller no slengende rundt han kan få mot å pusse den opp under veiledning. Kan være han setter mer pris på det enn du tror. Du som herjer rundt med racerbåter osv er nok allerede ganske «kul» i hans øyne 😎

skal ikke fortelle andre hva de skal, men jeg tror mange av oss kan utgjøre en forskjell for noen uten at det behøver å være så store greiene. Mange trenger kanskje bare å bli sett..

Link to post
Share on other sites

Honduras skrev for 15 timer siden:

Siden det nå er du som er onkel, så kan du jo se om du har ei gammal jolle eller no slengende rundt han kan få mot å pusse den opp under veiledning. Kan være han setter mer pris på det enn du tror. Du som herjer rundt med racerbåter osv er nok allerede ganske «kul» i hans øyne 😎

skal ikke fortelle andre hva de skal, men jeg tror mange av oss kan utgjøre en forskjell for noen uten at det behøver å være så store greiene. Mange trenger kanskje bare å bli sett..

 

Har allerede gått til innkjøp av en winrace, men søs er litt hysterisk når det kommer til fart og spenning. Får ikke lov og ta han med på båttur eller noe sånt, i tillegg bor de endel mil unna meg, så det er ikke så lett og være en god onkel sånn sett. 

 

Men har ordna han en elektrisk bil da, så har fått starta interessen håper jeg 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev for 23 timer siden:

Men jeg ser hvor du vil og er helt enig, nevøen min vokser opp med kun en mamma og det er lite han lærer av gutteting sånn sett, men pappa får vel lært han litt opp 

 

Jeg vokste opp med en stefar - som nok så på meg som en "konkurrent" til min far. Jeg hadde ikke mulighet for å holde kontakt med min biologiske far (han bodde på den andre siden av kloden). Det jeg husker av min far var av en omtenksom, men streng, ydmyk og empatisk person (hvorfor mor skilte seg fra ham har jeg aldri forstått, selv om jeg har fått "100" forklaringer på hvorfor, jeg har mine teorier som jeg ikke skal gå inn på her.) Min stefar var nok ikke videre begeistret for meg (jeg kom inn i hans liv som 10 åring), han elsket min 4,5 år yngre søster og var nok litt av/på mht mor. Han var en dårlig pedagog, men arbeidsom. Han mobbet meg på det grøvste når jeg (som mange av mine venner) skrudde på transistorradioer, mopeder, scootere og etterhvert biler. Han tok fra meg gleden ved å gjøre noe, være kreativ, finne ut av ting etc

Det å ha en god forståelsesfull far, onkel aller annen manns/farsfigur er veldig viktig. Kunne sikkert ha utbrodert mye mer, men dette får være nok :smiley:

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...