Lazyjack Startet 4.Februar.2022 Del på Facebook Startet 4.Februar.2022 Vi holder på å lage en flytende badstue og som flottører benyttes flottører fra avlagte flytebrygger. Flottørene skal festes med lastestropper uten bruk av strammemekanismene. Hvor kan man kjøpe lastestropper som metervare? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Kanskje Ankoraline kan brukes https://seatronic.no/ankerrulle-316-m-band?gclid=Cj0KCQiAuvOPBhDXARIsAKzLQ8Eo5lukASidt9DVoufupLkhR3tyHTCTZ25GR5KwRZ1BWuZkUrqG2LEaAj-QEALw_wcB men det spørs kanskje om de vil være sterk nok ... Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Krimart Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Hvilken last skal det tåle? Hvordan skal det festes og strammes? Og hvordan etterstrammer du (det meste av bånd vil strekke seg over tid)? Dere kan jo sjekke WG bånd f.eks. https://www.ajprodukter.no/lager-og-verksted/pakking-og-emballering/stropping/wg-band?ppc_keyword=wg-bånd&gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiAuvOPBhDXARIsAKzLQ8GZAfRS9GzztabCZFWuZWW2-ZGC7VaqBvtFbOYkuZPzahMXA8dmA0saAlJTEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Kjøpte nytt ankerbånd til rulla og brukte det 15 år gamle båndet til å feste isoporklosser på 15 meter flytebrygge for 5-6 år siden. Ikke lett å knyte båndet, men strammet til og skrudde endene fast i plankebit på oppsiden. Brukte vel noen skiver på skruene også.. har ikke sjekka stamminga, men det er ihverfall stramt nok til at alt ligger på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Jeg brukte vinsjbånd fra Biltema da jeg bygget flytebrygge for mange år siden. Fås i 10 meters lengde. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Takk, vinsjebånd i 50 mm. tror jeg er veien å gå. Ankarolina er nok god kvalitet men tenker at 25 mm bredde er litt litt lite. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Blir ikke så mange kroner om du kjøper lastestropper heller. De er gjerne 10 meter så du trenger ikke mange. På byggeplasser med betong leveres armeringsjernet med 2 meter lange 2 tonns stropper som kastes etter bruk. Kjenner du noen på en byggeplass får du slike gratis. De er det litt tykkelse på slik at de er lette å skru fast. Sitér dette innlegget Mons Link to post
index Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Jeg har prøvd å få tak i slikt bånd i metervis, og det viser seg at ferdige lastestropper i de alle fleste tilfeller er billigere. Enkelt og greit, det som det selges mye av blir også billig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Du kan jo kjøpe lastsurringer og bruke båndene fra de også. https://eiva-safex.no/loftsikring/standard-lastsurring/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Honduras Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 Kjenner du noen som kjører mobilkran, kranbil e.l.? De har kraftige stropper som hele tiden byttes ut pga sertifiseringskrav. Ikke umulig de har en haug med stropper du kan få. Har selv en meget kraftig 5-6m lang løftestropp liggende vi skal bruke når kjettingen må byttes ut på en blåse. Fikk den gratis av en lastebileier, og den er minst 10 ganger kraftigere enn vinsjstroppen fra Biltema. Holder sikkert i "100 år". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
mbm Svart 4.Februar.2022 Del på Facebook Svart 4.Februar.2022 (redigert) Jeg brukte bilbelter til å feste tønner under flytebrygge. Kontaktet et lokalt bilopphoggeri og fikk forsyne meg med så mange belter som jeg måtte ønske. Redigert 4.Februar.2022 av mbm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.