Jump to content

Båtfrakt Os til Lillesand, Riviera 925.


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det er nok også derfor det ble postet litt mindre enn vanlig, hodet var litt utenfor vanlig stemning. Å da ble det produsert båtkjøring i stedetfor å poste for mye her på BP.  Det var utrolig godt med en natt god søvn i jolla hjemme.  

Endelig ble det Bobåt

Link to post

Trist å høre!  med båter med noen år på nakken, vet man jo aldri hvilken tilstand ting er. På slike turer der man møter rom sjø og båten får litt tyn så er det jo oftest da ting skjer! Elektronikk som rister løst, tanker/filter og andre mekaniske ting som svikter.  Heldigvis Er du en erfaren skipper som setter sikkerheten først!  Og vi er så utrolige heldige å ha RS her på kysten vår!  Båten kan nok fikses, men den skaden i baugen vil nok koste noen kroner. Virker som om tanksystemet bør bygges om litt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Det var jo trist. Kjedelig når slikt skjer på sånne turer.

 

Treg gir wire som tøyser med EDC systemet til VP er jo ikke akkurat ett ukjent problem. Så lenge aktuator er OK så er det vel kun snakk om å bytte wire. Baugen er nok litt mer omfattende. 

Link to post
-morten- skrev 31 minutter siden:

Virker som om tanksystemet bør bygges om litt

Totalt enig. Tror jeg hadde satt på en grovere crossover.  For meg virket det som om det greiene der levde totalt sitt eget liv. Å det kunne vært skikkelig trasig i den kulingen på Lista landet 

Endelig ble det Bobåt

Link to post

Huff, det var kjedelige greier. Følte virkelig med deg i går når det var utfordringer med det ene etter det andre..

 

9 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Da er reisen over. Er min tanke. Kan ikke ro videre. 

Men enda en tlf til han der umulige østlendingen,

 

Hyggelig og for en gangs skyld kunne gjengjelde den gode hjelpen og sparringene om forholdene, vær og vind som jeg så ofte har med deg kjære venn og filleonkel i sør :smiley:

Mvh. SAP

Link to post
28 minutes ago, Mr_Stian said:

Treg gir wire som tøyser med EDC systemet til VP er jo ikke akkurat ett ukjent problem. Så lenge aktuator er OK så er det vel kun snakk om å bytte wire. Baugen er nok litt mer omfattende. 

 

I dette tilfellet kan det synes som at det er giringen i drevet som låser seg og ikke vaier. Vaier måtte røskes ut av forovergir med makt. Så gikk den lett å bevege med hånd frem til neste gang den låste seg.

 

Mvh. SAP

Link to post

Godt du holdt hodet kaldt, Bjørn. Det kan tære på med slike opplevelser, ikke minst når det er 4-5 grader i vannet. 

Den skal ha motor i midten og aksling den båten der, etter min erfaring. Men om ting skal gå 20 knop + her i verden, så kommer oftere Satan og biter folk i rumpa. Får håpe forsikring er i orden, så fikses jo det her. Blir så fint med ny fenderlist atte.. :thumbsup: Gleder oss til neste tur !

Link to post
sap_2000 skrev for 3 timer siden:

I dette tilfellet kan det synes som at det er giringen i drevet som låser seg og ikke vaier. Vaier måtte røskes ut av forovergir med makt. Så gikk den lett å bevege med hånd frem til neste gang den låste seg.

 

Nødvendigvis ikke sammenlignbart (forskjellige drev), men jeg opplevde det samme med et nesten nytt DPH drev i 2008. Da var det gearhendelen i øvre drevhuset som var synderen. Fungerte perfekt etter den reparasjonen.

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev for 13 timer siden:

Men i stedet for revers, fortsetter giret i forover. Og når jeg da gir et lite pådrag for å stoppe.. øker heller farten inn mot brygga.  PANG?

 

 

Minner om da girwiren min røyk for noen måneder siden. Gled sakte inn i båsen, og hadde knapt trengt å bakke opp en gang egentlig. Men jeg gjorde det av gammel vane, og når giret ikke responderte ga jeg litt ekstra gass for å bremse den litt. Og båten gikk i steinkaien så det smalt. Heldigvis har jeg gammel Viksund, som er bygget for å tåle nesten hva som helst. Så det ble bare litt gelcoatskader. Men skummelt når ting ikke oppfører seg som forventet. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Utrolig uheldig og dritt når sånt skjer men du kan ikke lastes for dette Bjørn men ser den at du blir noe bitter og det hadde nok jeg og blitt...
Forsikringen fikser det og ny båteier må vente sånn er det bare desverre
Om noe av dette er på grunn av dårlig vedlikehold får partene diskutere
Takk for turen Bjørn ....
Været er vi ikke herre over desverre kun oss selv ;-)

 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
index skrev 1 time siden:

Men skummelt når ting ikke oppfører seg som forventet. 

En særdeles kjedelig erfaring akkurat i det det skjer ja. Første tanken min var, hvorfor stopper ikke båten ? 

Egentlig et tåpelig spørsmål?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
LALUNA II skrev 7 minutter siden:

Om noe av dette er på grunn av dårlig vedlikehold får partene diskutere

Det er helt riktig, å ikke noe jeg legger meg opp i. Det ble opplyst av forrige eier at wire var nesten ny. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev 19 minutter siden:

 Første tanken min var, hvorfor stopper ikke båten ? 

Egentlig et tåpelig spørsmål?

 

Samme tenkte jeg. Egentlig burde jeg bare slått av tenningen og la det smelle. Men det tar desverre lenger tid før logikken i hjernen slår inn en giret:crazy:.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...