Jump to content

Båtfrakt Søreide til Arendal, Joda 310.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det går unna i disse dager, ny tur fra Søreide i Bergen. 

Denne båten  skal til fødestedet sitt her i Arendalsområdet. 

https://www.finn.no/234598341

Båten er solgt via en hyggelig megler i Bergen,  å jeg har fått lov å frakte den sørover. Leveres i Arendal søndag.  Dette kom på sent på kvelden når jeg var på tur mot Haugesund,  så litt hektisk med værsjekk og slike ting så sa jeg enda en gang ja. 

Screenshot_20220331-094232_Messenger.jpg.120e5363191e309e3344a6d812ed6514.jpg

Dette er båten. Mer info finner dere i Finn link over. 

Håper det ikke blir alt for kaldt med kalesje. ? og at været tross dårlig forarbeid holder seg brukbart. For de som begynner å bli lei av skriblerier mine, så har jeg forståelse for det. 

Men likevel er det trygt med BP i ryggen. Det må oppleves,  for å forståes.  :flag_bp:

Så enda en gang ønsker jeg meg selv  en god tur?? å forhåpentligvis ble Murphy overarbeidet på sist tur.??

Endelig ble det Bobåt

Får håpe det tekniske er mer på stell denne gang. Og eier av forrige båt bør nok skifte navn så snart det går. Å påkalle Murphy er aldri lurt;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Håper du rekker å kjede vettet av deg denne gangen, og dermed poste oppdateringer og bilder fra både båt og land (som farer forbi). :smiley:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

9 hours ago, Worry II said:

Ser ut som mekanisk gear på denne :giggle: God tur, Bjørn !

Stusset også på dette da da jeg kun har sett elektroniske spaker på KAD 44 EDC tidligere.

Ser på bildene av dashen at den har det tidligste EDC systemet med de 3 runde knappene så denne er nok rett før skillet.

Uansett er er det greit med en elektronisk ting mindre som er over 20 år gammelt, nemlig denne girvaier aktuatoren.

Da kjenner man hvertfall på hånden om giringene går tregt og før ting setter seg fast eller ryker.

God tur igjen onkel Bjørn :flag_bp:

Mvh. SAP

Grand Banks jr skrev for 2 timer siden:

Håper du rekker å kjede vettet av deg denne gangen, og dermed poste oppdateringer og bilder fra både båt og land (som farer forbi). :smiley:

Tror jeg kommer til å skuffe deg litt. Men noe  bilder må vi få til. Men har oppfattet det slik at det ikke er autopilot på båten. Da er det litt vanskeligere ?

Endelig ble det Bobåt

Jeg la til i Mossekanalen i stad, skulle innom butikken, synes det var veldig stri strøm i dag, slet med fortøyning, hiver alltid på den midterste pulleren først når jeg er alene, ikke rart det var tungt,... når den stod i revers.. Håper ingen så det :rolleyes: (skylder på liten spak, jeg)

16487544467912377521692905956102.jpg

Kanalkapteinen skrev for 1 time siden:

hvis det er lov å si.

Skjønner ikke helt??? ?

Worry II skrev 1 time siden:

når den stod i revers..

Meget bra.  Den feilen kjenner jeg ingen som har gjort før??

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...