Jump to content

"Teak etterligning"


Slagskibet

Recommended Posts

Men så var det de snekker kunnskapene da som er på samme nivå som en elefants balett ferdigheter :cryin:

 

Verktøy Thor; verktøy ! Godt verktøy, er halve jobben. Jeg er lat, og satser på dobbelt så mye verktøy. Jobben gjør seg desverre ikke av seg selv, men det blir mye lettere å få pent. Til en sånn jobb du skisserer, er nok bordsaga det viktigste verktøyet. Sånt har blitt mye billigere de siste årene. En Jeg ser ClasOhlson har noen kjekke nye modeller, en sånn står øverst på "ØNSKES" listen min, ifbm. nissebesøk. :yesnod:

 

Båndsliper, som kan benyttes som stasjonærsliper ( med festeklemmer ) inngår også i den glade amatør Suzuki`s beholdnig av saker som bråker & møkker til.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg har jobba mye med teak og mahogny (flere typer/det finnes rundt et par hundre sorter) i Perlen og med 99% sikkerhet vil jeg påstå det er teak.

Hvis du ser på skuffene så er det en del lyst og en del mørkt treverk, det er typisk mahogny. På mahognyen er treet lysere på kanten enn lengre inn i bordet. Jeg er nok ganske sikker på at dette er mahogny. 99,9% sikker.

Link to post
Share on other sites

Dospen, blir du med på veddemål :wink:

 

Hvis du ser bilder fra båten min, vil du se mange slike nyanser. I innredningene har jeg konsekvent brukt teak. Hvis du ser på alle detaljene utvendig på båten min, så vil du ikke se slike nyanser, kun noen mørkere partier enkelte steder........

 

Det er vel også sjelden at man har teak og mahogny om hverandre. Når du ser på skapveggene, så er dette teakfiner.....

Link to post
Share on other sites

Vi kan jo bytte Suzuki ? Du snekrer båt og får sag . :lol::wink:

 

ahh - mine snekkerkunster vil du neppe ha ombord. Førsteklasses forskalingssnekker, av laveste orden. Skikkelig god på å kappe råtebjelker med motorsag, og kølbanning.

 

Men - en skikkelig bordsag, som kan forvandle vrakede dører og teakskatoll til de lekreste båtdeler, står svært høyt på " wanted" lista mi..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Kan ikke snekkre forskalling engang jeg,er ikke helt sikker på hvem vei jeg skal slå :yesnod: Men kølabanning,der skal jeg slå deg lett. Engang var vi to som søkte om å få sitte i språkrådet for å få nye

skjellsord anerkjent i dagligdags kølaspråk forresten,men språkrådet var ikke av den oppfatning at ytterlige berikelser av språket i så måte var nødvendig. Lett skuffende syntes vi :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Dospen, blir du med på veddemål :wink:

 

Hvis du ser bilder fra båten min, vil du se mange slike nyanser. I innredningene har jeg konsekvent brukt teak. Hvis du ser på alle detaljene utvendig på båten min, så vil du ikke se slike nyanser, kun noen mørkere partier enkelte steder........

 

Det er vel også sjelden at man har teak og mahogny om hverandre. Når du ser på skapveggene, så er dette teakfiner.....

Perlen jeg er ikke helt enig :boxing:

Synes det ser mer ut som markert skille enn nyanser.

Jeg var i går og plukket ut mahogny hos en trelastforhandler, måtte da ta hensyn til at mahognyen er veldig lys på kantene (veldig markert).

Send med en IM hvis du trenger dekksord til "Lille Perlen", skal få saget noe i nærmeste framtid. :smash:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...