bmwmaxi Startet 11.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2022 (redigert) Var ikke planen og kjøpe ny båt i år, men når akkurat den jeg lette etter dukket opp 4min. borti gata så ble de handel. Er litt lei av og kjøre på drevet på Draco 18st med v8 383 stroker med 370hk. Så da blir det nytt hjem til motor. De som kjenner Draco godt kan se utifra bildene hvorfor det ble akkurat den? Redigert 11.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 11.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 Da jeg har litt for mye som skal være ferdig til ferien? blir det bare feilsøking på hvorfor den drar inn vann på syl.1 og 3. Er en v6 205hk. Så mest sannsynlig riser/manifoil på babord side. Har liggende det meste. Liste for i år. 1. Feilsøke bytte riser/manifoil 2. Filter/olje motor drev bensin. 3. Nytt dekor sett. Bestilt fra dracor med en hyggelig mai pris? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 bmwmaxi skrev for 12 timer siden: De som kjenner Draco godt kan se utifra bildene hvorfor det ble akkurat den? Og vi som ikke kjenner Draco godt, lurer da på hvorfor det ble akkurat den? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Gratulerer med pen Draco. Om 2 år så har du 23-foteren med eget toalett Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Det har jeg alt, ser ut til at siste mann ikke var helt i form?? Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 23.9 foteren har jeg alt? Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Og lillebroren har jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Ingen som ser hva som er litt uvanlig med den. Svare ligger i tekst bilde, for de som kjenner Draco. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 bmwmaxi skrev 1 time siden: Ingen som ser hva som er litt uvanlig med den. Svare ligger i tekst bilde, for de som kjenner Draco. GT-skrog? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Bingo! Ble mindre vanlig på gen.2 og båtskrog er da konstruert for 50+knop og oppfører seg mere som andre linge båter, med dyp v-bunn og uten Aqua lift. Og noe helt annet og kjøre i litt grov sjø. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 aha Trodde ikke det var så uvanlig.. Hadde nok ikke blitt særlig suksess med 383 og aqualift Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bmwmaxi Svart 12.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Ble litt mindre vanlig på gen.2 da de fleste begynte og tenke drivstoff økonomi, så meste parten av de ble levert med mercruiser 130hk og Volvo penta med Aqua lift. Mer vanlig med gt på 170hk og v6 Sitér dette innlegget Link to post
eapett Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 bmwmaxi skrev for 21 timer siden: Ble litt mindre vanlig på gen.2 da de fleste begynte og tenke drivstoff økonomi, så meste parten av de ble levert med mercruiser 130hk og Volvo penta med Aqua lift. Mer vanlig med gt på 170hk og v6 Jeg så det var en gt, men fant ikke noe som overasket, gen2 gt med merc drev, :p Men siden du tydeligvis kjenner litt til draco 20, er det forskjell på skroglengde på gen1 vs gen2? Min Gen 1 Gt er nemlig ikke helt 20 fot, målt fra fenderlist til fenderlist, 20 fot er vel 610cm, mangler da 25cm. Stomer marine selger jo fortsatt dette skroget, der oppgitt til 610. Sitér dette innlegget Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjepp Link to post
bmwmaxi Svart 13.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 (redigert) Rimelig sikker på at gt skroget er helt uforandret på alle gen. I brosjyrene er alle oppgitt med samme mål. Ht,dc gen.1 og 2 Lengde 20’ - 6,00m Bredde 7,7’ - 2,30m Alt målt fender list til fender list. Så din har vel stått så lenge på land, vekta foran og bak at den er blitt banan?? Ser instrumentet er riktig innstilt der det ligger. Redigert 13.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 eapett skrev for 6 timer siden: Stomer marine selger jo fortsatt dette skroget, der oppgitt til 610. Jeg har målt skroget mitt til bra nøyaktig 19 fot. Det er altså en Draco 20 Aqualift. Har skrevet om det i oppussingstråden min. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bmwmaxi Svart 13.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 (redigert) Ja, har alltid målt de kortere, men egentlig slått meg til ro med at de valgte og oppgi med badeplattform. Var sikkert litt hip som happ den gangen og ikke som nå hvor den teller vis den er støpt fast men ikke skrudd. Men som vist over her står det i alle brosjyrene med måle strek 6m fra fender list foran/bak. Du har sikker også lagt merke til at mye US båter er 1-2 fot lenger da noen produsenter fikk for seg at vannlinja gjalt ved måling. Draco 19 ble jo 1 fot lenger p.g.a badeplattform. Redigert 13.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 13.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 (redigert) Stormer marine har jo forlenget motor brønn på alle utgavene uten om open som de også oppgir til 6.1m? ser foresten at en del land har klassifiseringer av båter over/under 6m mulig det hadde en innvirkning på og snike seg rett under. Redigert 14.Mai.2022 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eapett Svart 17.September.2022 Link til dette innlegget Svart 17.September.2022 vel... Linge hadde tydeligvis noen arbeidstegninger... klde: https://digitaltmuseum.no/0210211356194/konstruksjonstegning Sitér dette innlegget Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjepp Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.