Jump to content

NB 1160 Fly


Kapteinen, han uten båt!

Recommended Posts

Kapteinen - har du bestemt deg? Jeg falt veldig for NB'en på båtutstilling i fjor og er nysgjerrig på om du har falt ned på denne...? :yesnod:

Jeg er overbevist om at NB 1160 er den båten jeg ville blitt mest fornøyd med, men har måttet lukke øynene fordi jeg ikke får plass i min hjemmehavn (11 meters grense). Viksund st. Cruz 340 syns jeg blir for liten til å ha flybridge, så den glemmer jeg.

Jeg er nå i dialog med Viknes folket, som nå sier at det er helt greit at jeg ønsker en Volvo Penta D6 i 1030. De monterer & leverer denne motoren uten problemer. OM det er det jeg vil, vet jeg ikke enda... Ser nå at de neste motorene til Yanmar også blir proppet med elektronikk, noe som gjør valget enda vanskeligere. Blir sikkert en runde med barnesykdommer på de motorene også!?

Etter å ha kikket litt på navigasjonsutstyr, tror jeg også jeg dropper Simrad, og går for Raymarine. Raymarine sitt utstyr har lettere menyer, klargjorte for AIS, og er mye flinkere på levering enn Simrad.

Uansett hva jeg bestemmer meg for når det gjelder ny båt, så svinner nok 2006 sesongen hen. Blir nok fortsatt Kapteinen, han uten båt! en stund til :cryin:

Så fra jeg startet denne prosessen her på netttet har alle mine oppfattninger blitt endret fra utgangspunktet, bortsett fra at NB1160 er drømmebåten :cheers:

 

Men det var det med båtplass i Oslo området da :headbang:

Redigert av Kapteinen, han uten båt! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med Tresfjord Atlantik 37??

Joda, Tresfjord Atlantik (merkelig å skrive det uten "C") virker som en ok båt, men flybridgen gir litt inntrykk av å sitte på "banankasser" med rattet mellom bena :smiley: Uansett er den båten over 12 meter lang, så den er helt klart FOR stor for havna jeg har plass i. NB'n er i mine øyne en mye finere båt, med lekre detaljer.

Link to post
Share on other sites

Så fra jeg startet denne prosessen her på netttet har alle mine oppfattninger blitt endret fra utgangspunktet, bortsett fra at NB1160 er drømmebåten :cheers:

 

Men det var det med båtplass i Oslo området da :headbang:

Jeg bor også i Oslo. Da vi kjøpte båt høsten 2003 søkte vi etter båtplass et stykke utenfor Oslo. Dette fordi vi visste at mye av båtlivet kom til å bli i Vestfold/Østfold. I løpet av kort tid fikk vi plass i Kambo - og det tar meg en drøy halvtime å komme dit. Den halvtimen har vi spart igjen mange ganger i forhold til å kjøre båt fra Oslo og sydover.....

 

Kambo har utvidet plassen de siste årene og det er verd å ta en telefon. Her er havna: Kambo marina.

 

Praktisk havn. Verd et forsøk!

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Jeg er klar over at det finns alternativer sydover i fjorden, men jeg har en jobb som gjør at jeg kan stikke av i ny og ne, og da vil jeg helst ikke bruke tiden i bilen på vei til båten, heller i båten på vei til fisken :wink:

 

(forøvrig har du en knallfin hjemmeside!!!)

Redigert av Kapteinen, han uten båt! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...