Jump to content

Mulig motorhavari VP D4 300, oljesøl og røyk og mistet motorkraft


lurvetass

Recommended Posts

Chilli Solbris skrev 14 minutter siden:

Extra service? Det er RR det! 😃😃

Hvis ikke kunne du jo bare lånt en Storebro @lurvetass!😁😁😁

Det var litt av er tilbud,  men med så stor båt burde vi vel hatt med kapteinen 👍😀

 

Dette forumet blir jo bare mer og mer utrolig 😀

 

Heia baatplassen :flag_bp:

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Da er det ny oppdatering.

Spenningen var stor i morges da jeg ikke har hørt noe siden jeg var innom og motoren sto i biter på gulvet og i dag var vi lovet båten.

Men vi har en tracker i båten og den gjør det mulig å følge litt med. Så i går kom det melding om at strømmen var slått på og jeg kunne se at båten var flyttet. Litt seinere lå den på vannet og da ble jo håpet tent.

I morges fikk jeg ny melding om at strømmen i båten ble slått på og snart kunne jeg følge den utover vesterelva på testtur. Logget maks hastighet til 31,9 knop, men ellers var det endel opp og ned i fart.

Veldig spennende og fortsatt ingen telefon så jeg bestemte meg for å ta bussen innover uansett. Og akkurat i det bussen kom ringte mekaniker og sa at båten var klar. 

Og da jeg kom fram lå den pent fortøyd på brygga, fint fendret og med spring. Dette kan de også.

Hyggelig mekaniker som kom og viste og forklarte, også kom en av lederne og gliste og ønsket god tur. 

Injektorene byttes tilbake seinere når det passer.

Fin lyd i motoren og alt virket helt topp. Da jeg kom ut av 5 knop sona og kunne gi på var akselerasjonen merkbart bedre. Kortere tid og rett opp i planefart. Mekaniker hadde testet topp turtall og det var helt oppunder 3600, men ikke over. Han mente det var helt perfekt. Jeg turte ikke prøve maks sjøl men helt tydelig at opp av vannet går mye lettere og raskere. Innkjøring var bare å kjøre slik vi pleide så det passet jo fint. Det er litt blandet fart og aldri på maks når vi er på tur.

Konklusjonen er at maken til service skal du lete lenge etter og når fagnivået også er så høyt er det trygt å være kunde hos dem. Det har gått 13 dager midt i ferien og vi er på vannet igjen og kan dra på tur igjen.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Det er jo bare helt enestående! Det er virkelig moro å se at det fins seriøse aktører i båtsegmentet. 
Bare å ta av seg hatten!

Men da mener du kanskje at du ikke trenger utsjekk på Storebroen @lurvetass??😁😁😂

Redigert av Chilli Solbris (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Chilli Solbris skrev 9 minutter siden:

Det er jo bare helt enestående! Det er virkelig moro å se at det fins seriøse aktører i båtsegmentet. 
Bare å ta av seg hatten!

Men da mener du kanskje at fu ikke trenger utsjekk på Storebroen @lurvetass??😁😁😂

Det kunne jo uansett vært hyggelig, men da mere som et besøk eller treff på vannet mellom en liten Marex og en "Storebror" :thumbsup: Nå er redrinnen allerede i gang med å handle inn til testtur så vi tøffer nok ut i helgen.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 8 minutter siden:

Det kunne jo uansett vært hyggelig, men da mere som et besøk eller treff på vannet mellom en liten Marex og en "Storebror" :thumbsup: Nå er redrinnen allerede i gang med å handle inn til testtur så vi tøffer nok ut i helgen.

Kis dere på tur!😃😃

Bare legge seg utapå når dere tøffer forbi!😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Veldig godt å høre @lurvetass, og jeg er veldig glad på deres vegne !

 

Litt av en historie dette. Dersom det blir motorbåt på oss igjen, så blir toppfart og turtall et viktig sjekkpunkt.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Litt forsinka prøvetur etter besøk av barnebarn. Utrolig koselig forsinkelse.

 

Krysset fjorden over til nordsiden av Bolærne og gått ned til Krukehavn. Motoren oppfører seg eksemplarisk og selv etter at rederinnen har ferielastet for langtur, full vann og dieseltank går den fortsatt mye lettere opp i plan. Vi satser på en ukes testtur.

 

Så ble det litt æksjen her da en ca 35 fot smal salongbåt kom inn. Gikk for å ta dem imot, men den seg bare forbi rett mot steinbrygga. Viste seg at han mistet propellen da han slo bakk. Fikk tak i et tau også fikk vi dratt dem inn i en bås. Flaks med lite vind og at jeg fikk tak i tauet. Men som vi har snakket om i flere tråder her inne. Båtfolk hjelper hverandre 👍

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...