Jump to content

Må fornye Navionics GPS kort (kartbrikke)??


BingoBonzo

Recommended Posts

5 hours ago, BingoBonzo said:

Men da har du fortsatt ikke auto-routing på plotter? Og relativt tungvint også.
 

 

Nei, det tror jeg ikke. Jeg lager ruter på Pad og overfører til plotter. Den har autorouting. Synes det er lettere å lage rutene på Pad, godt parkert i sofakroken😀 Underveis bruker jeg for det meste gå til markør, eller styrer med autopiloten der jeg ikke følger rute.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Amfea skrev 23 minutter siden:

Nei, det tror jeg ikke. Jeg lager ruter på Pad og overfører til plotter. Den har autorouting. Synes det er lettere å lage rutene på Pad, godt parkert i sofakroken😀 Underveis bruker jeg for det meste gå til markør, eller styrer med autopiloten der jeg ikke følger rute.

 

Ja, ser helt klart fordelen av å sitte å kose seg med ruteplanlegging i favorittstolen. Grensesnittet på pad/mobil er jo betraktelig bedre enn på tradisjonelle plottere. Selv med Lighthouse 4 som jeg har på Axiom er grensesnittet klønete og ting tar tid.

 

Håper at Orca også vil gi meg en bedre opplevelse sånn sett. Der er jo alle ruter umiddelbart tilgjengelig på alle enheter og man slipper å laste nye oppdateringer da dette går automatisk.Sitter og leker meg med appen nå, tok 3 minutter å lage en rute Tønsberg-Gøteborg med stopp innom favoritthavnene nedover. Og jeg får samtidig info om vær/vind, bølger og tidevann langs ruten, når Orca antar at jeg passerer :smiley:

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ang. updates av Navionics. Har kjøpt en updatebrikke. Måtte benytte den gamle i update prosessen. Når den nå er oppdatert vil jeg da trenge den gamle brikken mer, eller kan jeg selge den billig på Finn? Kartet på den er fra en annen del av landet og derfor måtte oppdateres da  jeg vil ikke kunne bruke det.  Vet ikke om det virke parallelt med mitt nye kort?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...