Jump to content

Pris på renovering av gammel plastbåt

Roffan

Recommended Posts

Hei, o store forum

Jeg har fått en 18-fots Herwa/Fjord fra 1972. Den er brukbar stand, men jeg regner med at akterspeilet og dørken bør byttes. Hva vil det koste å få noen til å gjøre dette? Og hvem i Oslo-området gjør slike jobber? Om det ikke hadde vært for små barn og en travel jobb så skulle dette blitt vinterens prosjekt, men jeg må stikke fingeren i jorda og erkjenne at jeg ikke har nok tid. 

Båten har affeksjonsverdi, og jeg/vi vil gjerne ta vare på den.

dersom båten virker "fast i fisken" og ikke uforholdsmessig tung, så kan den jo godt være i helt ok bruksmessig stand,  Slik at operasjon nytt speil og dørk kan utsettes etpar år 
Kan vel også ta en "kjerneprøve" med hullsag i akterspeilet for å sjekke tilstand på kryssfinerkjerna

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

hanto1 skrev for 11 timer siden:

Er det gammelt skum i dørken som må ut osv er det kanskje et par ukers jobb.

Ja, det blir helt klart kostbart. Jeg tror heller ikke en mann klarer den jobben på to uker dersom resultatet skal bli tålig greit. 

Hvis man sier en mann i fire uker, så blir det 150 timer. 150 timer a' 1250kr/t er 187.500,-. Legger man på 25.000,- i materialer er man oppe i 212.500,-.

Hvem som gjør slike jobber i Oslo-området vet jeg ikke, men jeg har lest mye skryt om Bærum plast her på forumet. Det går jo an å høre med dem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...