Jump to content

Freya


Gudrun

Freya  

136 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

En diger sel på Shetland som har blitt litt for husvarm blant småbåtene og fått stifte bekjentskap med en propell...

Det var i alle fall teorien til de i havna.

Et resultat av å ønske ville dyr velkommen inn i sivilisasjonen.

 

_KAS2797-01.jpg.2dc283f8d92ed16f76a49f3b6870fc06.jpg

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

7 minutes ago, nomen said:

Det er godt mulig.

 

Fagfolk vet nok det best, siden de sier at de vurderer det, er det vel ikke helt ute på viddene.

Hun bør som sagt få en sjanse.

 

Man behøver imidlertid ikke være fagperson for å se at båthavner og travle kystbyer ikke er rett plass for en hvalross. 

Hvis hun flyttes, og kommer tilbake bør avliving kanskje være neste steg.

 

Her er det på tide at noen setter en pris.

Det er på ingen måte verdt kostnad, manglende dyrevelferd og risiko å flytte henne slik jeg ser det. 

Her er det nødvendig å korrigere menneskelig adferd i nærheten av dyret, så kan vi håpe at hun om ikke lenge trekker bort fra sivilisasjonen.

 

Hvalross er det en god del av, den er kategorisert som sårbar i norsk rødliste. Hadde det vært en kritisk truet art hadde det vært en helt annen sak.

Link to post
Share on other sites

Det går vel helst bra.

 

Plutselig ble det en fordel å ha liten badeplattform, snekka mi kommer hun neppe til å prøve seg på.

 

Jolla ligger trygt på hengeren hjemme i hagen 5 km fra sjøen, om hun kommer prøver seg på den, blir det hvalrossbiff hjemme hos meg hver søndag frem til St.hans😄😄

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Det er nok av de som mener mennesker må tilpasses dyrene, selv i byer. Så alle må flytte båtene/akseptere at de blir vraket.

De mener sikkert at hele Oslo må evakueres om en ulv nærmer seg eller at huset må evakueres om en måke flyr inn vinduet.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

54 minutes ago, S/Y Emma said:

Det er nok av de som mener mennesker må tilpasses dyrene, selv i byer. Så alle må flytte båtene/akseptere at de blir vraket.

De mener sikkert at hele Oslo må evakueres om en ulv nærmer seg eller at huset må evakueres om en måke flyr inn vinduet.

 

Andre mennesker derimot lever mest for å latterliggjøre andre ser jeg.

Link to post
Share on other sites

S/Y Emma skrev for 21 timer siden:

Naturen er ikke noe Disneyland.

 

Nemlig.. og den vet heller ikke at den heter Freya. Hva hadde skjedd om en elg hadde flyttet inn i en bolig område og okkupert terrassene til folk og lagt seg opp på og ødelagt bord og sofa og driti ned hele område?

 

Leste at det i 2021 var estimert ca. 31 millioner hvalross i verden så de er ikke helt på rødista for utrydnings truet.

 

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Anonym skrev for 13 timer siden:

 

Andre mennesker derimot lever mest for å latterliggjøre andre ser jeg.

Men hallo, det er jo bare å gå inn på et hvilket som helst kommentarfelt på FB, så ser du at enormt mange mener hele småbåthavnen bør tømmes og båteierne bare må akseptere at båter til flere millioner blir kondemnert fordi hvalrossen skal hvile der og så videre. Dette er helt ut av proporsjoner. Argumentet er stort sett at dyret har førsterett i naturen fordi det er et dyr. 

 

https://fb.watch/eq93uVXDVy/

 

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja hadde denne folkekjære klumpen med spekk kommet rekende og prøvd å "slappe av" på min båt er det ikke jeg som måtte passet på for å si det sånn. Hadde ikke ventet til kaskoen måtte ordnet opp og hadde neppe fått diplom for månedens helt i Freyas fanklubb etterpå for håndteringen min...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Og hun har kostet mange mye...

 

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Kjetil1 said:

Hadde ikke ventet til kaskoen måtte ordnet opp og hadde neppe fått diplom for månedens helt i Freyas fanklubb etterpå for håndteringen min...

Du ville nok hatt større problemer enn manglende diplom dersom du hadde gått til voldeligheter 

Link to post
Share on other sites

Vestkystseiler skrev for 15 timer siden:

Du ville nok hatt større problemer enn manglende diplom dersom du hadde gått til voldeligheter 

Tviler ikke. Hadde nok blitt hardere straffet en vanekriminelle båttyver...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Kjetil1 skrev for 20 timer siden:

hadde denne folkekjære klumpen med spekk kommet rekende og prøvd å "slappe av" på min båt er det ikke jeg som måtte passet på for å si det sånn.

Med en 30-35 foter i Rogaland så trenger du ikke bekymre deg med det første. 

Redigert av Code0 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

22 hours ago, Kjetil1 said:

Ja hadde denne folkekjære klumpen med spekk kommet rekende og prøvd å "slappe av" på min båt er det ikke jeg som måtte passet på for å si det sånn. Hadde ikke ventet til kaskoen måtte ordnet opp og hadde neppe fått diplom for månedens helt i Freyas fanklubb etterpå for håndteringen min...

 

Å skade dyr straffes heldigvis i Norge.

Ulovlig avliving av fredet vilt straffes også om man blir tatt. Idiotiske utsagn som det du kom med her er nok ikke straffbart men burde muligens vært det, mulig det bare burde ført til tvungent psykisk helsevern da.

Link to post
Share on other sites

Avlivning av fremmedartet kan vel aksepteres i noen tilfeller. Jeg tenker særlig på brunsniler på land  og stillehavsøsters i sjøen...men hva med båtfolk som produserer støy (som de selv oppfatter som balsam for sjelen),  forsøpler, fortrenger og forstyrrer livet i  havet. Jeg bare lurer på om vi må akseptere en hvalross i territoriet vårt en gang hvert 30. år ? Såpass rause bør vi kanskje være?

Link to post
Share on other sites

Anonym skrev 1 time siden:

 

Å skade dyr straffes heldigvis i Norge.

Ulovlig avliving av fredet vilt straffes også om man blir tatt. Idiotiske utsagn som det du kom med her er nok ikke straffbart men burde muligens vært det, mulig det bare burde ført til tvungent psykisk helsevern da.

Nå skrev jeg ingenting om verken skading eller avliving.

Men for øvrig beundringsverdig med sterke ord fra en anonym. Mener man noen er idiotiske og fortjener både straff for skreven ord og tvunget psykisk helsevern, bør man i det minste kunne stå bak det med fullt navn eller lett idenifiserbar nick.

(om det ikke var klart, beundringsverdig var skrevet meget ironisk...) Og har du ikke baller til å identifisere deg kan du frastå fra videre personangrep. Takk

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Kjetil1 said:

Nå skrev jeg ingenting om verken skading eller avliving.

Men for øvrig beundringsverdig med sterke ord fra en anonym. Mener man noen er idiotiske og fortjener både straff for skreven ord og tvunget psykisk helsevern, bør man i det minste kunne stå bak det med fullt navn eller lett idenifiserbar nick.

(om det ikke var klart, beundringsverdig var skrevet meget ironisk...) Og har du ikke baller til å identifisere deg kan du frastå fra videre personangrep. Takk

 

Du kom med klare antydninger som definitivt bør tolkes som at du ville utsatt et fredet dyr for ulovlige handlinger.

 

Det er forresten relativt enkelt å identifisere meg ut fra informasjon på dette forumet, at jeg som de fleste her opptrer med et nick har ingen betydning i denne sammenheng.

 

Å definere mine generelle betraktninger som personangrep er jo litt pussig, jeg driter i hvem kokken er så lenge maten er god.

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...