Jump to content

Freya


Gudrun

Freya  

136 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Nice. Hard to beat. Got you. Svaner er skikkelig nice.

Men ikke bad. (Svømme that is). Ikke bad der. Bad andre steder.
Ikke glam foran et dyr som ikke vet hvorfor.

Og ikke skyt.

Freya var sulten, svaner er mat. Freyamat. Skjell er er og mat. Stillehavsøsters. Mat.

Spis.


Jeg spiser glatt svaner jeg og, om realkompetanse mener det er innafor. 

Det er ikke det idag.

Så du og og jeg.

Kompliant som vi er.

 

Vi spiser noe annet. Fordi vi bør. 

 

Og vi skyter når det er bestand nok for det, når samfunnskompetansen gir oss mulighet for det.

 

Vi skulle ikke drepe, ikke fordi humanidioter må vise seg fram.


Badeforbud, hvor jævlig vanskelig kan det være.
Hvor ille mye kan det koste. Gå effing svøm et annet sted. Æzzholz.

 

Freya *

Link to post
Share on other sites

Jeg er av en helt annen oppfatning, Grønngylt. Det er menneskene som forårsaker kaos for dyrene og ikke omvendt. Tror det er flere mennesker som er på feil sted enn hvalrosser. Vi kan også slå fast at den største trusselen mot liv og helse er menneskene. Flere hundre blir drept årlig i feks bilulykker, mord osv

Link to post
Share on other sites

Jeg er vaneligvis helt enig i at det meste er mennesker sin skyld og vi som fucker opp alt for oss selv i det store bildet.

 

Men her snakker vi om ett stort rovdyr på 600kg som bare kommer til og bli større. Midt i Norges mest befolka område. Det sier seg selv hvem som taper. Vi har jo prøvd i flere mnd nå, det koster for mye penger og livskvalitet til at man kan ha noe sånt boende i området.

 

En ting er hvis hu hadde vært innom, sagt hallo, vist seg frem på bryggene, så reist hjem igjen. Men hu viste ingen tegn til at hu ville hjem igjen

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Lars H. said:

 

Det må da for f . . n være måte på tilpassingdyktighet. En ting er de tullingene som svømmer ut til dyret, eller tullingen som satt på bryggen og sang og spilte gitar 5 meter fra dyret, men at 1 av 31millioner av et slikt dyr skal få ødelegge båter for 100-tusener av kroner? Vær nå litt realistisk.  Hva er forresten en "humanidiot"? Eget oppfunnet ord?

 

Hilsen en båtfant som ikke vil ha en kjøttklump på 600 kilo med skarpe ødeleggende tenner opp i båten.

 

Her gjorde myndighetene det eneste rette, både for dyret og oss på 2 bein.

 

 

31 millioner? Hvor hentet du det tallet fra?

I 2006 ble bestanden beregnet til å være mellom 20 og 30000 dyr, dette er dyr våre forfedre var nære ved å utrydde før det ble stans på fangsten.

Link to post
Share on other sites

Dyr forårsaker skade og av og til er det helt nødvendig å ta dem ut så lenge de ikke er en fare for artens overlevelse og hele bestanden. Av de 30 000 hvalrossene i Nord-Atlanteren betyr denne null og niks for hvalrossbestanden, sier Fjeld som tidligere har jobbet i Statens naturoppsyn

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nW5gQL/biolog-mener-det-var-bra-at-freya-ble-avlivet

 

Redigert av Grønngylt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

11 minutes ago, Grønngylt said:

Dyr forårsaker skade og av og til er det helt nødvendig å ta dem ut så lenge de ikke er en fare for artens overlevelse og hele bestanden. Av de 30 000 hvalrossene i Nord-Atlanteren betyr denne null og niks for hvalrossbestanden, sier Fjeld som tidligere har jobbet i Statens naturoppsyn

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nW5gQL/biolog-mener-det-var-bra-at-freya-ble-avlivet

 

 

Haha, artig at VG driver med hersketeknikker på hans vegne.

At han har jobbet i SNO er jo bare en måte å liksom skulle tillegge hans utsagn mye mer vekt enn andre utsagn som kanskje går i motsatt retning.

Det er også noen av hans kolleger som har ment at det er viktig med individer som bryter opp med faste mønstre og utforsker nye områder.

Link to post
Share on other sites

Vi kan ikke ha noe av tilpasning, hvertfall ikke om  det er den minste mulighet for om vi har skyld i årsaksbehovet.
Det kan fort vekk true både selfier og badevaner. For ikke snakke om småbåtene i urbaniten . Hell, effing no! 
308, 30-06. Go! Kill! Fast! Go, Go !!

 

Not.
 
Stopp det, nå. Effings humanidioter.
 

 

Freya *

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke skrive forståelig norsk SamH? Du får ha dine forskrudde meninger, men hva er: Elseis, effoff, 308, 30-06 Whataboutism, Effings. . . . ?

Har det noe med hvalross å gjøre?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

LOL.. leste en kommentar på en utenlandske FB profil. "Save a walrus.. Shoot a Norwegian! :-) 

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 26 minutter siden:

Kan du ikke skrive forståelig norsk SamH? Du får ha dine forskrudde meninger, men hva er: Elseis, effoff, 308, 30-06 Whataboutism, Effings. . . . ?

Har det noe med hvalross å gjøre?


Oijoijoij, og javisst..  Leit det der. Min feil, alltogether.. 
308 og 30-06 det er typisk storviltkaliber det. Slikt en tenker andre forstår når de har fremmet tanker og diskusjon om avlivning av storvilt. Sånt en tar ut hvalross, sel og andre større, kanskje hardskudte, elementer med. Settingen var/er ellers halvveis ironisk.

 
Beklager, jeg skal senke forventningene mine her.  Kanskje du ikke engang holdt følge i praksis. Skal elaborere neste gang.
 

Sorry igjen.

Freya * 

Redigert av SamH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Sitat

Beklager, jeg skal senke forventningene mine her.  Kanskje du ikke engang holdt følge i praksis. Skal elaborere neste gang

Hva jeg ikke fulgte med kan jeg ikke vite, du har nok litt for høye forventninger til hva jeg skal forstå/gjette, men hva betyr: Elseis, effoff, Whataboutism, Effings. Kan du ikke "elaborere" (om det betyr forklare?) det?

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

SamH skrev 7 minutter siden:

Du er way off topic, om du vil ha utenomtopic veiledning er jeg der for deg. På msg.

Cheers.

 

Freya *

 

Ja takk jeg tar gjerne en forklaring på internmeldin her på forumet. Jeg er lutter øre. Håper veiledningen blir på norsk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Glad dyret er borte, selv om de nok hadde gjort ting lettere for seg selv om de hadde forsøkt å omplassere det.

Hadde de forsøkt å flytte dyret, men noe hadde gått galt, hadde de kommet lettere fra det enn å    "bare" skyte dyret.

 

Uansett nå er'a dau, gi det ett par dager nå så er det lærerstreik, skolestart og noe annet gnål "de" hyler om og Freya er glemt.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Grønngylt skrev for 2 timer siden:

Dyr forårsaker skade og av og til er det helt nødvendig å ta dem ut så lenge de ikke er en fare for artens overlevelse og hele bestanden.

Skadene er kun som peanøtter å regne. Nylig tømte noen gift/kvikksølv i elva Oder i Polen . Formidabel fiskedød , man anslår 10 tonn fisk er død og badevannet forurenset på en strekning på 200 km. Menneskelig aktivitet.

 

Så er vi bekymret for badevannet vårt fordi en hvalross har dukket opp i et fasjonabelt strøk og man er alvorlig bekymret for liv og helse. 

 

Man kunne fanget hvalrossen i et garn og tauet det ut i skagerak. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...