toeverga Startet 1.September.2022 Del på Facebook Startet 1.September.2022 Har en Jabsco spylepumpe der trykkbryter er defekt og jeg finner ikke den typen til salgs på nett. Fikk tips at den kan kobles helt ut ved å koble ledninger sammen siden jeg har egen bryter i cockpit som skrus på og av ettersom den brukes. Går dette greit ? Mister ikke effekt ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.September.2022 Del på Facebook Svart 1.September.2022 Tja, trykkbryteren skal jo stoppe motoren når trykket når et visst nivå. Hvis du kobler ut den og kjører pumpa mot et stengt løp, vil noe annet ryke. Forutsetning må være at du alltid har en åpen slange uten spylemunstykke som kan stenges. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
toeverga Svart 2.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2022 toeverga skrev for 9 timer siden: Takk for svar. Dette e midlertidig til jeg får ny pumpe. Mitt bruk er at motoren står av nesten hele tiden . Brukes I noen minutter før den skrues av igjen. Hva kan gå galt da ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.September.2022 Del på Facebook Svart 2.September.2022 Et par tips i samme slengen: Noen trykkbrytere lar seg demontere og reparere. Det sitter som regel en minibryter inne i huset som kan byttes. Mer om det her: Sånne trykkbrytere går som regel i stykker pga fuktighet som finner veien inn i bryteren langs ledningene. Det er derfor viktig å påse at pumpe og ledninger er montert slik at evt. vann på ledningene ikke renner inn i pumpe eller trykkbryter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
toeverga Svart 2.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2022 Jeg får ikke tak i deler . Men kan det løses for en periode slik jeg beskriver ? Pumpen står av hele tiden med bryter. Skrus bare på i noen minutter under spyling for så og skrues av igjen. Ser folk gjør dette for trykkbryter ryker på nytt og nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.September.2022 Del på Facebook Svart 2.September.2022 toeverga skrev for 4 timer siden: Men kan det løses for en periode slik jeg beskriver ? Pumpen står av hele tiden med bryter. Skrus bare på i noen minutter under spyling for så og skrues av igjen. Det fordrer som sagt at du ikke har et stengt spylemunstykke på slangen. Dersom du har en åpen slange hvor vannet strømmer fritt ut går det helt fint. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
toeverga Svart 2.September.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2022 Jepp. Det går faktisk an å la den stå åpen hele tiden. Takk for hjelpen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.