Ivardraco Startet 2.September.2022 Link til dette innlegget Startet 2.September.2022 heisann jeg kjører i dag med b4 propeller og hører noen bruker A serien propller hvordan er det ? og hva anbefaller folk ? trenger ett hakk større tenker jeg Link to post
MagnusB Svart 2.September.2022 Link til dette innlegget Svart 2.September.2022 (redigert) Følger! Jeg er litt i samme situasjon, har akkurat montert kad44 i 2400 styling og har B5 propellsett, spretter opp av vannet og gir33,5 knop på 3950, der stopper edc for mere turtall. Skulle gjerne forsøkt b6. Volvo anbefaler iallefall B serie til sterke diesler (kad serien) I B settene er også begge propellene trebladet. Hvordan fart og turtal oppnår du med B4 settet? Redigert 2.September.2022 av MagnusB (see edit history) Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.September.2022 Link til dette innlegget Svart 2.September.2022 KAD bør vel ha B-propeller, slik jeg har forstått det. Største diesel som anbefales med A er vel 41-motoren? Ellers kunne du jo prøve å gå for C4 (stål), eller den nye G-serien som skal være mer moderne enn B og A. Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Ivardraco Svart 2.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2022 @MagnusB du må gå til b6 ikke ned hehe veit st noen kjører a serien på kad og noen mener du får litt bedre acc med det derfor jeg lurer @Kanalkapteinenpå din motor er A serien riktig men med kompressor serien er det litt defust ? Link to post
MagnusB Svart 3.September.2022 Link til dette innlegget Svart 3.September.2022 (redigert) Ja, jeg er på jakt etter et B6 sett for å teste. Så det stod at du også har en 2400 i signaturen din, derfor jeg spurte om hvordan fart og turtall du får. Greit med litt data, er ikke så mange 2400`er med KAD ombord. Dette dokumentet er nyttig for oss: https://seastriper.com/Propeller_guide_2006.pdf Redigert 3.September.2022 av MagnusB (see edit history) Link to post
Ivardraco Svart 3.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2022 @MagnusB ja ikke sant har solgt 24 jg hadde og bytta den ut med en 27 Link to post
Fantino Svart 4.September.2022 Link til dette innlegget Svart 4.September.2022 Kanalkapteinen skrev On 2.9.2022 at 21.50: KAD bør vel ha B-propeller, slik jeg har forstått det. Største diesel som anbefales med A er vel 41-motoren? Ellers kunne du jo prøve å gå for C4 (stål), eller den nye G-serien som skal være mer moderne enn B og A. Hadde en Nidelv 25 Sport med KAD42 og B propeller. Disse ble veldig raskt kjeks så jeg byttet etterhvert til C (Hadde vel B6, B7 og C6 mener jeg). Kjøpte så ny Falcon 26 (Fantino, derav nick). Den ble levert med B-propeller men på det tidspunktet så skulle KAD43/44 leveres med stål/C ifølge VP. Klagde og fikk et sett med C. Mener det var C6 eller C7. Toppfart rundt 38/39, husker ikke nøyaktig turtall men var innenfor spec. Ut fra dette skulle en tro at en 2400 Styling med KAD44 burde tåle C5 eller C6. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn