Hulda Svart 4.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2022 Hinsides bra! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2022 Gratulerer med barnebarn! Og med en eksepsjonelt godt gjennomført smykkejobb! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kaptein Plast Svart 6.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2022 Dette var flott håndverk! Bygget på riktig måte og med bra materialer! Gratulerer med barnebarn! :) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 7.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2022 Honduras lager 4 fot ubrukelig jolle Flott resultat og en ekte lystbåt er det vel faktisk ikke før den bokstavelig talt ikke kan brukes til noe som helst heller Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2022 Himmel og hav, for et bygge. Helt fantastisk. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Førstefender Svart 8.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2022 Fantastisk! Ble virkelig flott! Sitér dette innlegget Link to post
1stPeregrine Svart 8.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2022 Fantastiskt smycke, respekt! Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 8.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2022 Det meste er vel sagt allerede, men denne var bare vakker. Utrolig flott! Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fairline35 Svart 9.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2022 Utrolig kul vugge og meget flott arbeid?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.September Link til dette innlegget Svart 7.September Denne hadde jeg misset! Veldi flott projekt @Honduras 👍 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Honduras Svart 7.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September Takk for det. Hun som først mønstret på har rukket å fylle tre år, så da måtte jeg lage gyngehest. Men det er et annet prosjekt jeg eventuelt får legge ut på «Hesteplassen» 😄 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Vidar F.H. Svart 7.September Link til dette innlegget Svart 7.September En farfar i livet skull' alle ha.... Vanvittig flott! Selv laget jeg vogge til eldstedatteren min - siden den gang har snekkerferdighetene (og verktøybeholdningen...) økt markant, men vogga funket bra den - jeg har to døtre som har sovet i den. Nå står den i påvente av barnebarn, men det er nok lenge til enda. Rosemine er 9. Selv er jeg 47, så det haster jo ikke... Her er mitt prosjekt: https://fagerjord.org/woodworking-projects/furniture/635/ Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Honduras Svart 7.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September Den ble flott 😎👍 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
pipe Svart 8.September Link til dette innlegget Svart 8.September Flott håndtverk både båten og hesten.... Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 9.September Link til dette innlegget Svart 9.September Utrolig fin jobb på den hesten (i likhet med lystbåten), fint lærarbeid også! Er påvirkningen i retning hest klarert med barnebarnets foreldre? Slår de seg på den galeien blir båt for billig å regne... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September Det lærarbeidet er flott, men ikke noe jeg skal ta æren for. Tegninger på hesten samt tilhørende sal, man, stigbøyler osv har jeg kjøpt fra The Rocking Horse Shop i Yorkshire, UK. Modellen heter Rocky, og er en laminert type i størrelse Small, som passer fra 3-5 år. Morsomt prosjekt, og om drøye to år må jeg ha en til klar… 😎 Men vugge tror jeg det bare blir en av 😄 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Faxen Svart 10.September Link til dette innlegget Svart 10.September Jeg kan ikke på stå at den karen er en kløne. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
index Svart 11.September Link til dette innlegget Svart 11.September Utrolig fint arbeide. Det ble faktisk så perfekt at den ser støpt ut. Er det gjennomførbart å få såpass finish på treverket at den kun kan lakkeres, eller må det sparkling til? Det hadde vært utrolig stilig å se alle lagene i fineren med en lakkert finish utenpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 11.September Link til dette innlegget Svart 11.September Hei @Honduras! Ser at jeg ikke har lagt igjen noen kommentar i denne tråden. Må bare få lov til å si at jeg har stor sans for at noen bruker så mye tid og energi på å lage slike spesielle ting som dette. Det du har laget har så høy kvalitet og finish, at du har rett og slett laget to arvestykker og kommende klenodier. Du er veldig flink (selv om du er sarping 🤣🤣). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Honduras Svart 11.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September Ånei, Komodo, jeg skal ikke ha på meg at jeg er Særping. Er fra Selbak, bare rotet meg bort i ei dame fra Greåker på 80-tallet 😄 Så jeg er fra Fredrikstad til jeg dør..😎👍 Når det gjelder finish på hesten så ble den slipt og pusset til noenlunde slett. Deretter er den «malt» med Gesso, som er en blanding av kaninskinn-lim og kalk. Finnes moderne alkydbasert Gesso, men gamlemåten er «skikkelig» med lim som varmes i vannbad osv. Denne strykes på i flere tynne lag med pensel. Når det tørker ser det ut som porselen. Denne er veldig enkel å slipe og er ypperlig grunnlag for maling. Deretter ble den sprøytet med sjokoladebrun maling tynnet ut med vann. Det hvite og svarte på hovene ble penslet på, før jeg brukte en liten airbrush til skyggelegging. Til slutt ble den lakket med et par strøk Le Tonkinois løsemiddelfri linoljelakk. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brigg Svart 11.September Link til dette innlegget Svart 11.September Pikebarn, er ikke hest litt utdatert da? Det er vel lilla enhjørning som gjelder i dag 🙂 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Honduras Svart 11.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September Bare en kommentar til dette med å bruke tid på å lage slike ting. Primært er det fordi jeg synes det er morro, og at jeg prøver å se så lite som mulig på TV. Da har man tid på kveldene. I tillegg så har jeg en tanke om at når jeg en dag har lakket mitt siste strøk så skal det være igjen et par ting etter meg som mine etterkommere kan peke på og si at det har bestefar/oldefar osv laget. Etter min ene bestefar har jeg både verktøy og et par modellbåter, men etter min andre bestefar har jeg ingenting. Så med minnene om ham som jeg tar med meg i graven, så er det dessverre ingenting som peker på et levd liv. Kanskje litt vel filosofisk for noen, men er nå sånn jeg tenker på 😊 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 11.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September Brigg skrev 5 minutter siden: Pikebarn, er ikke hest litt utdatert da? Det er vel lilla enhjørning som gjelder i dag 🙂 Hvis man vil ha lilla enhjørning er det bare å kjøpe noe i plast fra Kina. Om hundre år kan man se hvem som folk vil ha i stua 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
leopard Svart 11.September Link til dette innlegget Svart 11.September Imponerende, du er utrolig flink. Fine minner for generasjoner etter deg 👏👏 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.September Link til dette innlegget Svart 12.September Honduras skrev for 11 timer siden: Ånei, Komodo, jeg skal ikke ha på meg at jeg er Særping. Er fra Selbak, bare rotet meg bort i ei dame fra Greåker på 80-tallet 😄 Så jeg er fra Fredrikstad til jeg dør..😎👍 Det var jaggu godt å høre 😀, da er du frikjent på alle punkter 😅 Og hvis det er noen trøst, så er frua fra Greåker hun også. Men jeg har nå klart å dra henne etter håret først til Fredrikstad og deretter ut på Hvaler da Honduras skrev for 10 timer siden: Bare en kommentar til dette med å bruke tid på å lage slike ting. Primært er det fordi jeg synes det er morro, og at jeg prøver å se så lite som mulig på TV. Da har man tid på kveldene. I tillegg så har jeg en tanke om at når jeg en dag har lakket mitt siste strøk så skal det være igjen et par ting etter meg som mine etterkommere kan peke på og si at det har bestefar/oldefar osv laget. Støtter den tanken 100%. Har vel aldri tenkt slik på det, men det er en fin tanke, og det viser at du har fått din porsjon med kreativitet 👍 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.