Roger jo Svart 17.November.2022 Link til dette innlegget Svart 17.November.2022 tobixen skrev On 15.11.2022 at 23.33: da blåste det ganske kraftig og ankeret ble fylt av sjøgress og fikk ikke feste. har vell borti 3 snes ankringer på sjøgress, har stort sett hatt problem med å få det opp da hele torva følger med. har kjetting så klart. Komodo Du har helt rett det er den forhatte Brusen , det må være Bruce kopi som du sikter til, kjøp original. tobixen skrev On 15.11.2022 at 23.33: , men skal man gjøre ting skikkelig må man bruke tau med strekkavlastere de siste metrene inn til båten. Det er mye styr (innebærer å sitte ytterst ute på baugsprydet - og de dagene hvor det virkelig er viktig, så er det både bølger og vind). Har du ikke båtshake, taper Anker låsen fast til båtshaken så ungår jeg C- moment på baugsprydet. og med Forsheda Nr.4 og 22mm Tau demper det bra. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 18.November.2022 Link til dette innlegget Svart 18.November.2022 Jeg har også den låsen fra Oscolati. Og bedriver C-momenter over baugen. Skal prøve båtshaketrikset. Bedre å ofre et snurr tape fra Biltema enn livet. Jeg har heller ikke hatt problemer med sjøgress, men ser ikke bort fra at det kan skje. Særlig om plogen er full og vinden snur. Så langt ikke noe problem. Jeg må bare finne noe sjøgress. Link to post
tobixen Svart 18.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2022 31 minutes ago, Hulda said: Jeg må bare finne noe sjøgress. Det var i dette området jeg fikk problemer: 57.611413, 11.755405 57°36'41"N 11°45'19E 57°36.68'N 11°45.32'E Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 18.November.2022 Link til dette innlegget Svart 18.November.2022 Syd for Drøbak? Link to post
Code0 Svart 18.November.2022 Link til dette innlegget Svart 18.November.2022 Hulda skrev for 4 timer siden: Syd for Drøbak? Ja, utenfor Gøteborg. Link to post
tobixen Svart 18.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2022 7 hours ago, Hulda said: Syd for Drøbak? Drøbak er da mer enn 59 grader nord ... Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Krimart Svart 21.November.2022 Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 BTW C-moment mht koble på snubber, se denne: Link to post
Lars H. Svart 21.November.2022 Link til dette innlegget Svart 21.November.2022 (redigert) Er du koblet opp hos Telia, har de problemer som de arbeider med. Det virker som om det kan være DNS-problemer? Redigert 21.November.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn