mons Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 De satser på Bud og Hustadvika i dag. Blir nok lite koseturer i indre lei antar jeg. Tar litt mer tid og de skal ha ca 100 timer underveis i 5-6 knop korteste vei. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 For maskin mot Kristiansund Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Flatt vann mot Kristiansund Sitér dette innlegget Mons Link to post
Byssen FHS Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 5 hours ago, mons said: De satser på Bud og Hustadvika i dag. Blir nok lite koseturer i indre lei antar jeg. Tar litt mer tid og de skal ha ca 100 timer underveis i 5-6 knop korteste vei. Vi har kurs mot Hitra. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Voksne dagsetapper! Er det hjemlengselen som siger på? Hitra i kveld. Sitér dette innlegget Mons Link to post
seilfred Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Smart valg. Kanonfin skjærgård akkurat der dere er… Trondheimsleia er lang og monoton, og det er ikke sikkert den er så mye kortere når alt kommer til alt Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Byssen FHS Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 41 minutes ago, mons said: Voksne dagsetapper! Er det hjemlengselen som siger på? Hitra i kveld. Mannskapet er blitt til 2. Og neste mann skal på jobb mandag. Og flyet er bestilt til lørdag. Så vi prøver å komme oss til Nordland på fredagen. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2023 Sent i havn i Kvenvær på Hitra i går kveld, og langt avgårde kl 6 neste morra. Imponerende framdrift! Fungerer alt bra ombord? God tur videre! Sitér dette innlegget Mons Link to post
Byssen FHS Svart 4.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2023 Våknet 03:30 snø og skletta. Det fungerer ombord. Vi bunkra på Frøya, lokalt brannvesen kjørte oss med kannene til en bensinstasjon. Marinaen sitt anlegg var ute av drift. Byssen tar seg en blund mens skipper holder kursen mot Rørvik. Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 4.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2023 Det kaller jeg innsats! Ikke lenge før dere er hjemme med den farta der. Når dere rørvik idag, så er dere vel 2 etapper fra Rødøy sånn ca? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Byssen FHS Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 15 hours ago, seilfred said: Det kaller jeg innsats! Ikke lenge før dere er hjemme med den farta der. Når dere rørvik idag, så er dere vel 2 etapper fra Rødøy sånn ca? Ja det er vårt håp. Sitér dette innlegget Link to post
Byssen FHS Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 Da er det frokost og kaffe med fin utsikt. Sitér dette innlegget Link to post
Byssen FHS Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 2 hours ago, Byssen FHS said: Da er det frokost og kaffe med fin utsikt. Sitér dette innlegget Link to post
Byssen FHS Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 Torghatten og de 7 Søstre i sikte Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 Fyttirakkern. Snart fremme dere nå… litt av et tempo sammenlignet med hva jeg drev og sullet med på min tur nordover for et par år siden. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
mons Svart 5.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 (redigert) Jeg blir enda mer stolt av å være nordlending når jeg ser slik innsats! Du skriver frokost, men det er vel forsinket nattmat - kan ikke ha vært lange stoppen i Rørvik i natt. Bare dieselfylling? Er den underlige svingen ved Brønnøysund for å få seilvind eller var dere bare innom for å få et godt bilde av de syv søstre? Redigert 5.Mai.2023 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Brigg Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 mons skrev for 3 timer siden: Er den underlige svingen ved Brønnøysund for å få seilvind eller var dere bare innom for å få et godt bilde av de syv søstre? De var på tur inn Toftsundet før de gikk tilbake og vest for Sauren og tilhørende øyer. Videre ut på Vegfjorden antar jeg. Om de gikk for motor kunne de like godt tatt veien gjennom Toftsundet, det blir ikke noe lenger enn å gå utenfor. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mons Svart 5.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 (redigert) Tre timer igjen når vi runder midnatt og fortsatt raskeste vei heimover. Av med hatten for disse speiderledere som gjør en slik innsats for ungdommene i Rødøy! Bergen til polarsirkelen på en uke med marsjfart rundt 6 knop og bare 2-3 som mannskap på slutten av vinteren. Litt godt å se at godt voksne Fritjof etter en uke med lange skift aksepterer å servere litt enklere mat.. Ser ut for å bli en av de lengre hentetrådene på forumet også med 4 måneder, 850 nm og 17000 besøk i tråden. Håper han som har gitt bort båten fikk fulgt med og har hatt glede av reisen. Det har vi. Takk igjen! Redigert 6.Mai.2023 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Byssen FHS Svart 5.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2023 8 hours ago, Brigg said: De var på tur inn Toftsundet før de gikk tilbake og vest for Sauren og tilhørende øyer. Videre ut på Vegfjorden antar jeg. Om de gikk for motor kunne de like godt tatt veien gjennom Toftsundet, det blir ikke noe lenger enn å gå utenfor. 1 hour ago, mons said: Tre timer igjen når vi runder midnatt og fortsatt raskeste vei heimover. Av med hatten for disse speiderledere som gjør en slik innsats for ungdommene i Rødøy! Bergen til polarsirkelen på en uke med marsjfart rundt 6 knop og bare 2-3 som mannskap på slutten av vinteren. Litt godt å se at godt voksne Fritjof etter en uke med lange skift aksepterer å servere litt enklere mat.. Ser ut for å bli en av de lengre hentetrådene på forumet også med 4 måneder, 850 nm og vel 16000 besøk i tråden. Håper han som har gitt bort båten fikk fulgt med og har hatt glede av reisen. Det har vi. Takk igjen! Da takker vi for oss med dette bilde som er tatt 01:30 like før vi krysser Polarsirkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 18.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2023 Vel framme! Jamen litt av en tur! Flott innsats! hilsen Jan, Hvaler sjøspeidergruppe Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
mons Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2023 Da har jeg gleden av å være skipper på Isbjørn igjen! På tur til Bolga med Flekkerøy Bølgepadlere har vi kommet ut for Havblikk og totalt vindstille samt mildt og godt oppholdsvær. En telefon til Fritjof og vi har verdens beste transportmiddel som følgebåt for å padle til Myken, besøke Træna og Svartisen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 18.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2023 10 desember la forumsmedlem "Shore" - Dag Bjørn Lysaker - årene inn for godt, men han har satt spor etter seg. Vi har gode minner fra reisen mellom Hvaler og Rødøy, og i Rødøy er det nå opprettet enda en sjøspeidergruppe. Isbjørn og historien om Dag med familie som gav bort båten til ungdommer vil leve i svært mange år på Helgelandskysten. Takk! RIP Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.