Jump to content

Flyttedugnad for speidere som skal overta båt fra baatplassenmedlem - 850 Nm vinteren 23


mons

Recommended Posts

mons skrev for 1 time siden:

Sakte fart gir god tid til å fundere på ting.

Hva er blokka som henger i midten til?

IMG_20230407_151947.jpg

Kan det være det er tredd feil fra start, slik at første (eller andre) runde skulle vært til blokka i midten og siste runde fra blokka til høyre i bildet og videre akterover? Belastningen blir i alle fall jevnere fordelt da…

 

jeg er forøvrig stor fan av denne tråden, og som grinde-fan liker jeg veldig godt at dere også finner de gode kvalitetene i båten. Det er nemlig en skikkelig god havseiler til tross for sine beskjedne 28 fot(!).. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

mons skrev 1 time siden:

Siggjo med sine 474 meter og har vært et viktig seilingsmerke i all tid da fasongen er så karakteristisk.

Ja, ser tilnærmet lik ut fra alle retninger og ruver godt i landskapet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

mons skrev 9 minutter siden:

Er ikke så mye spennende mellom Bømlo og Stord

Du kan jo svinge innom Engesund eller Teløysund eller litt lengre vest nord om Hisøy og innom Brandasund for nybakte skillingsboller hos Waage (Nillo på Skjeret) i stedet for plankekjøring gjennom Stokksundet. Men det blir jo litt omvei på en lang tur... Waage har tradisjon for rimelig diesel.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

mons skrev for 2 timer siden:

Takk for gode ord.

Kanskje?

Ett ledig hjul i den fremste nå.

IMG_20230407_171214.jpg

Hmm…. Skikkelig nøtt det der. 
hvis grønn og rød hadde byttet plass hadde jeg skjønt det bedre.., men vet ikke om beslagene passer for det?IMG_6008.jpeg.3d758c8a74370dc0ce082a191bae3156.jpeg

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...