Renzir Startet 2.Januar.2023 Del på Facebook Startet 2.Januar.2023 Hei Dette blir muligens min første regatta. Har aldri vært med på noe slikt før. Ønsker å gjennomføre dette sammen med kona. Usikker på om det blir flere enn oss 2. Hun har riktignok seilet J70 NM en gang, men har ikke noen annen regattaerfaring. Ambisjonene er kun å ha det gøy og komme frem til Tønsberg for seil. Planlegger å seile i klassen Turglede å starte så tidlig som mulig fredag morgen. Så til poenget, vi har en 40 fots Bavaria liggende i Sandefjord. Planen er at jeg seiler båten inn til Oslo så den er på plass i nærheten av start torsdag kveld. Så blir det tidlig start fredag morgen (fra 06:00?). Hvor gjør man av båten natt til fredag? Ønsker jo helst ikke alt for lang båttur til start heller. Finnes det noen steder man får plass eller kan ankre opp? Trenger å få hentet kona på torsdag kveld. Vi bor i Oslo så de fleste steder i nærheten er mulig. Hvis det blir anker så blir det packraft inn for å hente henne, da jolla blir liggende igjen på båtplassen vår. En bryggeplass hadde vært supert. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 2,5 nm til Aker Brygge fra Skinnerbukta, her ligger du fint på anker hvis det ikke er mye vind fra nordvest Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 Vollen har gjestehavn. Det går hurtigbåt/evt. buss dit fra Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 lr-80 skrev 38 minutter siden: ...mye vind fra nordvest det hadde vært noe :-)... Jeg har flere ganger lagt meg på svai innenfor KNS/Dronningen, og tatt ombord folk på Kongen før start. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 Som @lr-80 skriver så går det greit å ligge på svai i Frognerkilen mot Bygdøylandet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 En mulighet er å leie en plass i en nærliggende båtforrening. F.eks. Skarpsno båtforrening , som ligger midt i Frognerkilen. Pris er 150 kr/døgn. Da kan man ta seg en helaften på Aker brygge og spasere hjem, 25 min gange. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 Og om ingen av de utmerkede forslag funker, så går det vel å ankre i Bestumkilen. Meget god holdebunn, 250 år med seig kloak. Dårlig med offentlig kommunikasjon. Toget Sandefjord til Skøyen og så et kvarter livsfarlig spasertur. Før i verden, for man satset på sykkel og mosjon, var det gangbroer og fortau. Vet ikke hvordan det er nå. Jeg vokste opp på Skøyen og hadde båt uti der. Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 2.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 Tusen takk for mange gode forslag. Får se litt på kart og sjekke litt rundt så velger jeg et sted. Transport til plassen er ikke noe problem. Vi bor i Oslo, er bare båten som er i Sandefjord. Så ikke noe problem å komme til sentrum hjemmefra for kona. Ikke så nøye hva som er på land heller. Blir en lang dag for motor fra Sandefjord til Oslo på torsdag. Er vel for mye forlangt å håpe på optimal seilvind inn torsdag og ut Oslofjorden fredag ;-) Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 2.Januar.2023 Del på Facebook Svart 2.Januar.2023 Gjestebrygge på Aker Brygge også. Koster sikkert litt. Men ikke lange biten til start:) Normalt har vi gjesteplasser på Skarpsno Baatforening, men det skal byttes brygger i løpet av våren. Dronningen burde vel også ha plass for en natt. Frognerkilen Båtforening 1860 har også mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Ikke kjent i Oslobygda, men er nå en gang i mellom på Lysaker Brygge. Der ser det ut som det er mye ledig bryggeplass hele året. Kan jo være en lokal brygge-nazi for alt jeg vet, men har ofte tenkt at her ser det jo trivelig ut…. Og en bra restaurant midt på brygga 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Maika Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 På Lysaker Brygge legger ferge jevnlig til, og det er også åpent mot syd, så der kan det nok være litt urolig/bølgete. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Pleier det ikke stort sett å være vindstille den helga Færdern går…😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Code0 Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 (redigert) Du kan også spørre KNS. Færder-siden er nede p.t., men jeg tror de er behjelplige med tilreisende deltakerbåter. Redigert 4.Januar.2023 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Honduras skrev for 13 timer siden: Pleier det ikke stort sett å være vindstille den helga Færdern går…😎 Neida, Det pleier å være akkurat nok vinddrag til at de feteste båtene kommer seg ut i rom sjø, før alle oss andre blir liggende i vindstilla i Drøbaksundet gjennom hele natta. #spisderike #hvetebollerogportapotti Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Nå har det ikke akkurat vært vindstille de siste to Færderseilasene, da. 50% brøt i 2021 og over 40% i 2022... Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 lr-80 skrev On 2.1.2023 at 14.15: 2,5 nm til Aker Brygge fra Skinnerbukta, her ligger du fint på anker hvis det ikke er mye vind fra nordvest Tiltredes. Vær dog obs på at det i sommer lå et vrak innerst i bukta som jeg klarte å hekte ankeret fast i. Om det er fjernet nå vet jeg ikke. Ellers tror jeg Sørfonden Slipp har noen gjesteplasser på sørsiden av Padda, men da må man gå rundt Malmøya med seilbåt. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Maika Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Vraket ble fjernet i høst. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Maika skrev for 1 time siden: Vraket ble fjernet i høst. Så bra! RS-dykkeren trodde det måtte vært senket der med vilje. Skulle likt å vite årsaken til dette. Kudos til RS som tok turen helt fra Oscarsborg for å hjelpe meg med ankeret. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Maika Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Plussartikkel: https://www.noblad.no/batvraket-ved-malmoya-er-hentet-opp-slik-sa-det-ut-pa-innsiden/s/5-56-611230 Rundt 60 fot og veide 51 tonn, står ikke årsak, men noen burde vite hvem som eide denne og få dem til å betale. " Vi brukte tre lektere, to slepebåter, fire dykkere og fem mann. Det ble brukt mye ressurser" forklarer Ketil Svelland, daglig leder på Kambo Marina. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.