Jump to content

Fjerne ujevnheter med epoksy?

lnjk

Recommended Posts

Skifter ut og forlenger litt to flattjern som motorlabbene er festet til og som er montert på toppen av langsgående innplastrede bunnstokker. Vanskelig å få jernene til å ligge 100% over hele lengden, det blir kanskje åpning på opp mot 1mm (mellom jern og bunnstokk) på en liten del. Tenker da å fylle dette hulrommet med epoksy eller noe annet som er egnet. Jernene skal fortsatt være utskiftbare, så de blir vel dekket med gladpack eller noe lignende for ikke å bli limt fast. Jerna er 15x150mm så ett eller anne flytende må nok til for å få dette helt kompakt. Noen som har tips, gjerne noe som kan brukes ned mot null grader?

Jeg ville også valgt den Hulda skriver der. Jeg har ofte brukt den metoden for å få et plant underlag for doblingsplater etc. Perfekt f.eks. hvis man har en plate på innsiden av skroget bak kryssholt, badeplattform etc. Man får 100% anlegg mot et ujevnt laminat, og i motsetning til fugemasser blir det hardt, og fordeler kraften perfekt. 

Bland opp og legg på. Til slutt varmer du opp jernene med en hårføner eller varmepistol, da herder den umiddelbart selv om det er kalt. Har du ikke tilgang til strøm bruker du bare en liten propanbrenner.

Takk for svar.

Ser ut som at jerna er shopprimet med zinkprimer, men litt overflaterust er det likevel.

Vil rustvasking med Ferrobet og priming/maling med hammerlakk være et ok malingssystem?
-Får bruk for hammerlakk andre steder og ferrobet har jeg hvis jeg finner den igjen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...