Jump to content

Familiebåt med overnattingsplass til 4, helst akterkabin. Max 200 000

Johnsen 204

Recommended Posts

Hei.

Vi er en familie på to voksne og to barn (3 og 5 år). Vi holder til i Kristiansand og kunne tenke oss en båt som vi kan dra på helgeturer og kanskje ei ukes tur om sommeren. Har ingen behov for høy fart. Liker å tøffe avgårde og skal ikke tilbakelegge store avstander. Kunne gjerne tenkt oss en båt med akterkabin. Har sett mye på finn, men vanskelig å få ordentlig inntrykk av alle. Jeg er en lang mann så at minst ei av køyene har litt plass hadde vært greit. Vi har 200 000 som tak, men gjør ikke noe om den koster litt mindre. Ellers har vi ikke så veldig mange krav. 

Noe spesielt vi bør se etter generelt og hvilke modeller vil dere anbefale. 

Vi har sett på Nordan summer family, Neptim 8000, Tresfjord 29ac, mm, men er åpen for alle forslag. 

Har sett på det samme selv. Vurderer både båter med akterkabin, og også med stor seng+ stikkøye foran, med stor sofa ute bak. Vi bruker båt mest til småturer i sola.

jeg er også lang(200 cm) og mange båter har for kort seng. 
nimbus 2600 hadde veldig lang og god akterkabin. Over 2 meter👍

andre båter jeg vurderer har vært ramin/Skagerak 785/800 med akterkabin.

polar 770, carat 7400, master 740(køyesenger), Marex 770( litt korte senger tror jeg), skilsø 750(finnes med og uten ac), scand 25 Classic har do bak og 4 køyer foran, nordan summer family, og en del flere. 
windy 26 snekke. Ser fin ut👍

Agder 840 er stor og romslig.

joda 8100 er stor og romslig.finnes med og uten akterkabin

vi ønsker minst 10-12 knop marsjfart.

ssga 27 er jo også en kjekk båt som ikke går så fort. 

master 770 twincab er også en flott båt med akterkabin. Veldig få av de på markedet. Litt høyt priset føler jeg.. 

scand nautic er også en fin båt med akterkabin. 👍

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hvor lang er en lang mann?

Jeg kan måle køyelengden i dobbeltsengen på Neptim 8000. Jeg mener den er et sted mellom 190 og 200. Du kan ikke stikke beina ut i friluft for beina og hodet går mot hver sin vegg. Bredden er ca 140 i dobbeltsengen. 

Sengene er lenger i forkabinen. Minstejenta har ligget på den ene hyllen til og med i fjor.  Var da 6 år. Vi har 3 barn i forpigg. Dvs nå er de ungdommer. 1 x 16 år, 1 x 13 år og nå 1 x 7 år. 

Utrolig mye lagringsplass i den båten. Og relativt god takhøyde.

Min ligger på Fevik hvis du vil ta en titt. Er ikke til salgs, men hvis du er i beit for en titt så ta kontakt.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Er selv 194 centimeter over vannet og har en Tresfjord 29AC. I cockpiten kan jeg stå oppreist uten problemer og jeg er veldig glad i akterkabinen! 

Jeg bruker køya på babord side ettersom den er bredere enn køya på styrbord side, og ligger fint der. 

Har ikke noe negativt å si om den skuta!

Mantraet er vel uansett å få tak i et eksemplar som har en så ny motor som mulig. I min har jeg en Nogva Nanni fra 2008.

In-Lander 27/830 er jo gså mulighet. Denne er stortsett levert med motor for halvplaner. Men er også noen som har fått montert større motor, siden skroget opprinnelig er levert som helplaner. En sv de er bla meg😁 gikk fra 124 til 200 å videre til 270.

Denne har goe akterkabin og stikk køye i tillegg. Så goe plass. Er samme skrog som Scand Nordic, men litt annen innredning.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Grand Banks jr skrev On 13.4.2023 at 21.24:

Hvor lang er en lang mann?

Jeg kan måle køyelengden i dobbeltsengen på Neptim 8000. Jeg mener den er et sted mellom 190 og 200. Du kan ikke stikke beina ut i friluft for beina og hodet går mot hver sin vegg. Bredden er ca 140 i dobbeltsengen. 

Sengene er lenger i forkabinen. Minstejenta har ligget på den ene hyllen til og med i fjor.  Var da 6 år. Vi har 3 barn i forpigg. Dvs nå er de ungdommer. 1 x 16 år, 1 x 13 år og nå 1 x 7 år. 

Utrolig mye lagringsplass i den båten. Og relativt god takhøyde.

Min ligger på Fevik hvis du vil ta en titt. Er ikke til salgs, men hvis du er i beit for en titt så ta kontakt.

Jeg er 204cm.

Takk for mange gode tips. Skal sjekke ut de og om jeg skal den veien vil jeg gjerne ta en titt

Jeg kan anbefale "Marex 770" Vi var var en familie på fem som campet i den om sommeren. Utrolig god plass til å bare være 25 fot. Vil også anbefale å finne en med den meget driftssikre Yanmar motore. Gulla god motor uten store problemer.. Jeg er 186 og hadde grei plass i AC..

Denne ser ut til å være et OK eksemplar m riktig motor: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=261439074

Ser det ligger en fjord 880 ac til 195 000 på finn nå: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=300783461. Har nettopp kjøpt en slik selv, men har ikke tatt den over enda, men for meg virket det som en stor og romslig båt til å være 29 fot når jeg var og så på den. Kan måle seng 14. Mai hvis det er interessant, men det er kanskje litt lenge til?

Redigert av Tigeranda (see edit history)

Fjord 880 AC med Ford Sabb 2728t

Herwa 20' Sørlandssnekka med Volvo Penta C10/Albin 021

• 1 måned senere...
Tigeranda skrev On 27.4.2023 at 21.01:

Ser det ligger en fjord 880 ac til 195 000 på finn nå: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=300783461. Har nettopp kjøpt en slik selv, men har ikke tatt den over enda, men for meg virket det som en stor og romslig båt til å være 29 fot når jeg var og så på den. Kan måle seng 14. Mai hvis det er interessant, men det er kanskje litt lenge til?

Hvis du har mulighet til å måle hadde det vært topp

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...