Jump to content

Daycruiser - Askeladden C61 spørsmål før kjøp


fredde1972

Recommended Posts

Hei, vurderer en Askeladden C61 daycruiser da jeg har forelsket meg i den lave bakparten med mulighet for å vinkle sofa. Ser at det skiller endel i pris på ulike årsmodeller. Så har noen spørsmål jeg håper noen her inne kan svare på. 

 

1. 140 vs. 150 HK - Funker det med 140 eller bør jeg gå opp til 150 HK? Er vanligvis 4 voksne i båten. 

2. Nirox vs. stoff - Forstår at det ble skiftet til Nirox i 2019 og at båtene da ble noe dyrere. Er Nirox et must eller fungerer det som ble levert tidligere. 

3. Noen sier den er lett i nesa og driver fort av når man skal legge til. Er det et problem, eller bare noe de som vil selge baugthruster sier? :)

4. Suzuki multiinstrument eller de vanlige analoge. Har dette multiinstrumentet noen ekstra verdi?

 

Andre vurderinger jeg bør gjøre meg?

Redigert av fredde1972 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisann.

 

Jeg har C65, så har bare noen generelle betraktninger.

Det funksjonelle står seg godt på hele serien. Den vendbare aktersofaen er gull verd.

Det samme med å få en badeplattform som fungerer på en påhengsbåt, samt terskelfri adkomst.

 

140hk er vel maks ratet på serie fra 90hk om jeg husker feil. (2l)

150 er starten på en serie som går til 200hk. (2,8l) Det gjør den tyngre, større slagvolum gir bedre kraft i mellomregisteret. 

 

Analoge vs digitale virker begge deler, men analoge begynner å bli 'gammeldags' då. Om noen år er det 'sykt gammeldags'.

 

Nirox vs utgånde puter er samme vurderingen. 

 

Pass også på å få 'teakstyle' dørk. Den mørke varianten er ikke så attraktiv.

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...