fredde1972 Startet 28.April.2023 Del på Facebook Startet 28.April.2023 (redigert) Hei, vurderer en Askeladden C61 daycruiser da jeg har forelsket meg i den lave bakparten med mulighet for å vinkle sofa. Ser at det skiller endel i pris på ulike årsmodeller. Så har noen spørsmål jeg håper noen her inne kan svare på. 1. 140 vs. 150 HK - Funker det med 140 eller bør jeg gå opp til 150 HK? Er vanligvis 4 voksne i båten. 2. Nirox vs. stoff - Forstår at det ble skiftet til Nirox i 2019 og at båtene da ble noe dyrere. Er Nirox et must eller fungerer det som ble levert tidligere. 3. Noen sier den er lett i nesa og driver fort av når man skal legge til. Er det et problem, eller bare noe de som vil selge baugthruster sier? :) 4. Suzuki multiinstrument eller de vanlige analoge. Har dette multiinstrumentet noen ekstra verdi? Andre vurderinger jeg bør gjøre meg? Redigert 28.April.2023 av fredde1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 28.April.2023 Del på Facebook Svart 28.April.2023 Heisann. Jeg har C65, så har bare noen generelle betraktninger. Det funksjonelle står seg godt på hele serien. Den vendbare aktersofaen er gull verd. Det samme med å få en badeplattform som fungerer på en påhengsbåt, samt terskelfri adkomst. 140hk er vel maks ratet på serie fra 90hk om jeg husker feil. (2l) 150 er starten på en serie som går til 200hk. (2,8l) Det gjør den tyngre, større slagvolum gir bedre kraft i mellomregisteret. Analoge vs digitale virker begge deler, men analoge begynner å bli 'gammeldags' då. Om noen år er det 'sykt gammeldags'. Nirox vs utgånde puter er samme vurderingen. Pass også på å få 'teakstyle' dørk. Den mørke varianten er ikke så attraktiv. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 28.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2023 Strålende, takk for rask tilbakemelding :) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 28.April.2023 Del på Facebook Svart 28.April.2023 Interessante forbrukstall på disse båtene. Høyest forbruk ved marsjfart er det med minste motorutgave. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Havarita Svart 28.April.2023 Del på Facebook Svart 28.April.2023 Basert på @Kanalkapteinen 's utklipp over tror jeg 150+ hk vil være å foretrekke. 200hk ser ut for å være overkilled for 'økonomifart' under 30knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.