Jump to content

Prosjekt: Fra dinette til sovelugar


REM

Recommended Posts

Hei Rem

 

Imponerende arbeid du har gjort. Ser på det ene bildet ditt at det ligger en

DeWalt liknende drill på dørken. Er det en drill du er fornøyd med og husker du

modellbetegnelsen? Er på jakt etter ny drill, DeWalt er en av kandidatene. Men merker

er for meg uvesentlig, bare ting fungerer. Din ser ut til å være godt brukt, det pleier å

borge for kvalitet.

 

Mvh

Ben

Link to post
Share on other sites

Hei Rem

 

Imponerende arbeid du har gjort. Ser på det ene bildet ditt at det ligger en

DeWalt liknende drill på dørken. Er det en drill du er fornøyd med og husker du

modellbetegnelsen? Er på jakt etter ny drill, DeWalt er en av kandidatene. Men merker

er for meg uvesentlig, bare ting fungerer. Din ser ut til å være godt brukt, det pleier å

borge for kvalitet.

Mvh

Ben

Det er en De Walt ja. Husker ikke modellbetegnelsen, men skal sjekke i kveld i båten. Jeg kjøpte den vel for en 5-6 år siden og den fungerer aldeles utmerket. To store batteripakker slik at du ikke trenger å lade så ofte. Anbefales

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei Rem

Ser på det ene bildet ditt at det ligger en

DeWalt liknende drill på dørken.

Mvh

Ben

Sjekka nå i kveld, det er en De Walt DW912 12V med 10mm chuck. Som sakt er jeg svært godt fornøyd med den, men som det blir sakt egner den seg ikke for de tyngste jobbene. Da blir den for sped. Jeg supplerer med en Bosh 220v til de tyngste jobbene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bilde...og høyre sidevegg ulakkert.

 

Du gjør en kjempe flott jobb,REM. Men akkurat denne sideveggen i skapet reagerte jeg på.

Denne burde vært snudd.

Jeg tror du angrer siden hvis du ikke gjør noe med det nå.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Du gjør en kjempe flott jobb,REM. Men akkurat denne sideveggen i skapet reagerte jeg på.

Denne burde vært snudd.

Jeg tror du angrer siden hvis du ikke gjør noe med det nå.

Ja, det ergrer meg litt, men det er forsåvidt gjort bevisst. For ikke å måtte kaste allt for mye materialer har jeg tengt som så: Paneler og flater som ligger på samme plan og som derav er direkte sammenlignbare har allt treverk i samme retning. Paneler forøvrig som du normalt ikke ser sammen med andre paneler og flater kan ha avvikende virkeretning. Den aktuelle skapsiden vil ligge i "skyggesiden" og normalt ikke være synlig for andre en de som ligger i senga. De som ligger i senga vil ikke se tilstøtende flater osv. Vet ikke om det var en god forklaring, men det virker faktisk som Princess også har fulgt det samme prinsippet i båten forøvrig.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

( Hvis du ser at veien din er strødd så er det bare jeg som sølte litt)

Takk skal du ha Tassen, du snakker om service. :yesnod: Frynsegoder heter det kanskje.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bilde

Topplokk til nattbord med hengsler ferdig montert (med sagmugg)

 

Bilde

Gulvplate tilpasset og på plass

 

Bilde

Trykklås (Ricoh) til skapdør kjøpt på Maritim er faktisk den samme som er brukt originalt andre steder i båten

 

Bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Med den farten REM jobber for tiden, blir kanskje dette eneste kommunikasjon han har tid til. :wink:

Ja, jamen går det med mye tid. Hver kveld etter jobben fram til ca 2100 tilbringes i båten. Så er det å ta med seg prosjekter hjem, gjerne for lakkering før jeg legger meg ved midnatt eller vel så det.

Men, i løpet av romjula må det vel begynne å hjelpe på kanskje? Da finner jeg vel på noe annet å begynne med regner jeg med. Tida går ihvertfall fort når man står på sånn... og til uka snur sola.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kom akkurat fra båten for å varme meg. Får ikke gjort stort når det er så kallt. Tiltross for oljeradiator på fullt blir det for kallt i kroka til å lakke. Skulle lagt noen strøk med silkematt på de gamle vegga etter å ha lagt på Liberon teakbeis for å få litt liv i gammal teak. Er vel egentlig ferdig med det grøvste på den nye sidekabinen nå. Litt listing og finsnekring står igjen. Ble ferdig med døra forrige kvelden. Når det er såpass kallt i kroka som nå tar PL400 limet svært lang tid på å herde. Regn innpå en ukes tid før du kan belaste detaljer som kun er limt

 

Jeg får ta en tur i båten igjen etter å ha varmet meg og spist litt. Nå har jeg jobba båt hver kveld etter jeg tok opp i slutten av oktober pluss alle helger i tillegg. Jeg ymtet forresten frampå for kona på Juleaften at jeg bare skulle en snartur ned i båten på kvelden for å legge på et strøk lakk. Det ble ikke akkurat hjertelig mottatt. Hmmm, merkelig?

Vel, slik ble sluttresultatet. Jeg er rimelig godt fornøyd selvom jeg nå i ettertid ser at jeg nok ville ha gjort ting annerledes hvis jeg fikk gjøre det om igjen. Slik vil det vel alltid være. Sikkert noen som kjenner seg igjen?

 

Bilde

Disse to ser vel også rimelig godt fornøyde ut med den nye overkøya.

 

 

Bilde

Trappa ned og deler av den nye veggen.

 

 

Bilde

Den nye veggen med døra på gløtt.

 

 

Bilde

 

 

Bilde

Nattbordet til nedkøya

 

 

Bilde

Overkøya.

 

 

Bilde

Høyskap med nattbord til overkøya.

 

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Flott arbeid, blir helt misunnelig jeg!

 

Men jeg lurer på den grå boksen som vises på det siste bildet, hva er den til?

Takk for hyggelige tilbakemeldinger til dere alle. Jo den grå boksen er 220v uttak med vippedeksel. Jeg har byttet ut de engelske tre-pins kontaktene etter tur og erstattet dem med slike med vippedeksel. Ser litt bedre ut synes jeg enn sånne grå standard støpsler.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Lekkert arbeid rem! Det så utrolig gjennomtenkt og ordentlig ut! Men jeg reagerte på en liten ting: Den dørholderen som stikker ut i gangen øverst på døra, var ikke den litt skummel? Så ut til å være i sånn passe tinning/ øyenhøyde ette hva jeg kan se...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...