Bjørn Løvjomås Startet 11.Mai.2023 Del på Facebook Startet 11.Mai.2023 Har fått oppdrag å frakte en Baltic fra Sandnes til Arendal. Slik det ser ut nå, kommer ny eier og overtar her hos meg, å frakter hjem til Fredrikstad. Båten er en 2004 modell, med yanmar 290. Håper det blir bra vær, så kalesje kan plukkes ned. Vinden ser grei ut. Forhåpentligvis vil On Course fungere, så White Lady vil bli synlig på marinetrafic Avreise vil bli i morgen formiddag ca kl 11 fra Sandnes Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 Ha en riktig god tur, uten problemer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Worry II Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 Tipper du legger den på 2900 omdr, får da ca 20 knop, så er det bare å kose seg ? Tipper 26-30 liter i timen, da. God tur Bjørn ! Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 @Bjørn Løvjomås Litt av og på med tåke her på kysten i dag. Håper den holder seg unna i morgen. Har vært ganske stille så havet er vel strøket nå. Melder bris fra noen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 @trixie2, jeg har sett det har vært noe tåketendenser. Jeg håper virkelig det ikke skjer i morgen. Ikke radar på Baltic desverre. Så da får jeg føle meg frem🙂 Er såpass optimist, at jeg ikke tar med sovepose denne gangen😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 God tur! Har vært mest tåke nord for Boknafjorden i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 Litt tåke lengre sør også, bildet tok jeg i Dusavika i Stavanger for et par minutter siden (Balticen på bildet forblir i området). Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 11.Mai.2023 Del på Facebook Svart 11.Mai.2023 God tur 👍 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tom Rør Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 God tur Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Opp tidlig for å rekke buss. Flatt vann i Tromøysund nå. Håper det varer🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nie Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Veldig mye flatere enn dette blir det vel ikke rundt Jæren :-) God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Flatt vann så langt jeg kan se ut fra korshavn, idag kan du nok gå rett rundt lista og Lindesnes 🙂🙂 Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Worry II skrev for 11 timer siden: Tipper du legger den på 2900 omdr, får da ca 20 knop, så er det bare å kose seg ? Tipper 26-30 liter i timen, da. Av egen erfaring må ville jeg heller lagt den på 3200 rpm og fått ca 20 knop. Mulig vi hadde for mye vekt i båten. Måtte nok også opp på minst 35 l/time i den farta, men dette er ganske unøyaktige tall basert på tankfyllinger og selvfølgelig også med ferielastet båt. God tur, Bjørn! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LAKA Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Tett tåke i Stavanger i dag. Vil tro det letter opp utover dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 God tur, Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Ser det henger noe tåke ved Skurve. må få jaget den tåka 🤪 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Okkaby Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Dette er innseilingen til Stavanger rett ut fra Grasholmen nå. Ikke mye en ser her midt i hurtigbåts leia Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Hmm.. går vel enda en liten time før jeg er klar, så håper den letter..🌞🌞🌞🌞 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Det letter nok utover dagen. Her nord for Boknafjorden har i alle fall sikten blitt bedre. Følte jeg seilte i en ulldott i dag morges;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 God tur Bjørn! Vi har hytte midt i Boknafjorden og har jo drømt litt om å ta Nimbusen opp dit i løpet av sommeren, så det er interessant å se hvordan turen din arter seg i en ganske sammenlignbar båt. Skal du ha fuel, gå gjerne innom Olaf Reilstad Landhandel på Reilstad, Finnøy på vei ut fra Stavanger. Han er som regel billigst i regionen, nytt tankanlegg for et par år siden, og han har høy omsetning med mye proffkunder, så der får du god diesel. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Skrujeden Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Der for båten etter en hyggelig prat med @Bjørn Løvjomås. Et kapittel er over, hvertfall for en periode. Trist å ta forvell med er utrolig kjekk båt. Kjøpte båten i høsten 2016, og har kjørt siden kjørt den ca 800 timer . Håper ny eier får masse glede av en kjekk og solid baltic. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Der var han på vei ja! Håper at tåken ikke blir så ille nedover, jeg hører det er mye tåkelurer i Karmsundet for tiden i alle fall. Rene russetreffet Sikkert rart å gi slipp på båten, @Skrujeden. Om abstinensene skulle bli for store er det nok lindring å finne på finn.no. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
trixie2 Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Kan se ut som tåka letner nå. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Regner med at dette er deg Bjørn, og at du har endra navn på AIS? Kjapp seilbåt hvis ikke 🤭 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.