Jump to content

Båtfrakt Sandnes til Arendal/Fredrikstad Scan Baltic

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Har fått oppdrag å frakte en Baltic fra Sandnes til Arendal. 

Screenshot_20230511_182453.jpg.6cfcb7778faec469a8b340c635bfc10a.jpg

Slik det ser ut nå, kommer ny eier og overtar her hos meg, å frakter hjem til Fredrikstad.  Båten er en 2004 modell, med yanmar 290. 

Håper det blir bra vær, så kalesje kan plukkes ned. 

Vinden ser grei ut. 

Forhåpentligvis vil On Course fungere,  så White Lady vil bli synlig på marinetrafic 

Avreise vil bli i morgen formiddag ca kl 11 fra Sandnes 

Endelig ble det Bobåt

Worry II skrev for 11 timer siden:

Tipper du legger den på 2900 omdr, får da ca 20 knop, så er det bare å kose seg ? Tipper 26-30 liter i timen, da.

Av egen erfaring må ville jeg heller lagt den på 3200 rpm og fått ca 20 knop. Mulig vi hadde for mye vekt i båten. Måtte nok også opp på minst 35 l/time i den farta, men dette er ganske unøyaktige tall basert på tankfyllinger og selvfølgelig også med ferielastet båt.

God tur, Bjørn!

God tur Bjørn!
Vi har hytte midt i Boknafjorden og har jo drømt litt om å ta Nimbusen opp dit i løpet av sommeren, så det er interessant å se hvordan turen din arter seg i en ganske sammenlignbar båt. 

Skal du ha fuel, gå gjerne innom Olaf Reilstad Landhandel på Reilstad, Finnøy på vei ut fra Stavanger. Han er som regel billigst i regionen, nytt tankanlegg for et par år siden, og han har høy omsetning med mye proffkunder, så der får du god diesel.

image.png.571c659dee0d3afae78b618f7a13ab8b.png

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Der var han på vei ja! Håper at tåken ikke blir så ille nedover, jeg hører det er mye tåkelurer i Karmsundet for tiden i alle fall. Rene russetreffet:giggle:

Sikkert rart å gi slipp på båten, @Skrujeden. Om abstinensene skulle bli for  store er det nok lindring å finne på finn.no.:wink:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...