Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Blue Sky er riktig Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Tåke, relativt dårlig sikt.så lite tid til rapportering Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Da får vi oppdatere litt for deg Ser ut til å holde god fart og stødig kurs også uten radar. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
nie Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Skrujeden skrev for 1 time siden: Ser iallfall ut som ny eier får med seg min favorittjolle og påhengsmotor på kjøpet Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Mange som flytter båt i god været ser det ut til Snart Egersund nå ser jeg så det er god drift sørover Har tåken lettet ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Skrujeden Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 nie skrev 21 minutter siden: Ser iallfall ut som ny eier får med seg min favorittjolle og påhengsmotor på kjøpet Kjekk jolle og motor ja. Men litt vilter, løfter godt! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Endelig lettet tåken. Det var plagsomt å se så lite av gangen. 😅😅 ble også ca 1 meter sjø på utsiden av Nordsundet ved Egersund. Plutselig dukket land opp..første glimt siden Tananger. Blå fin himmel og avtagende sjø. Det liker jeg. Satser på å rekke stempling i Arendal i kveldinga Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Ser tåka ligger inne langs land. Så får holde seg her uti havet😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Ble tett tåke igjen. Å fiskere i små båter er tøffe som få..😅 Så de greit. Men glad jeg dropper rapportering mens det er tåke. Noe lettere nå igjen heldigvis. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Ble en pitstopp på Båly, men måtte jo først vises på webkamera på Lindesnes Tror jeg er en liten flekk der et sted😅 Ikle ofte det er så rolig ved fyret på Lindesnes. 🌞🌞🌞 Toppet tankene på Båly 102 nm siden Vassøy. Ca 2.5 l pr nm. Rivingen fyr i Mandal Vakker norsk natur Blir strake veien på havet til Arendal nå. Paddeflatt her. Deilig🌞🌞🌞 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LAKA Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Bjørn Løvjomås skrev 44 minutter siden: Ble en pitstopp på Båly, men måtte jo først vises på webkamera på Lindesnes Tror jeg er en liten flekk der et sted😅 Ikle ofte det er så rolig ved fyret på Lindesnes. 🌞🌞🌞 Toppet tankene på Båly 102 nm siden Vassøy. Ca 2.5 l pr nm. Rivingen fyr i Mandal Vakker norsk natur Blir strake veien på havet til Arendal nå. Paddeflatt her. Deilig🌞🌞🌞 2,5 liter per NM? Det er et drøyt forbruk på en såpass moderat båt. God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 Nydelig Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 12.Mai.2023 Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 1 minute ago, LAKA said: 2,5 liter per NM? Det er et drøyt forbruk på en såpass moderat båt. God tur videre! Tja. Ikke så galt det for en båt som i dag ville blitt omtalt som 33 fot og som i 19-20 kn ikke kommer seg ordentlig opp over kneika . 51 minutes ago, Bjørn Løvjomås said: Blir strake veien på havet til Arendal nå. Paddeflatt her. Deilig🌞🌞🌞 Lekkert Skulle ønske du hadde tryllet frem like flate forhold for en uke siden Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2023 sap_2000 skrev 28 minutter siden: Lekkert Skulle ønske du hadde tryllet frem like flate forhold for en uke siden De som tåler ruskevær.. får ruskevær.. mi andre.. får smeigevær🌞🌞🌞 😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2023 Sannelig kom jeg hjem med Baltic. Det var godt å komme hjem til Blue Sky. Havnet i dårlig selskap på brygga🤪🍻 så det ble ikke noen oppdateringer 😅😅 heldigvis Det var utrolig hyggelig å slå av en prat på brygga @Skrujeden. Båten din var utrolig god å kjøre. Selv uten autopilot, rørte jeg faktisk ikke roret på over en time langs Jæren. Båten gikk rett frem som et Tog..💪 det imponerte meg Nå ligger den ved siden av Blue Sky, etter en god dagsetappe 178 nm 9.5 timer Å for et vær på siste del av turen. Det fantes ikke bevegelse i sjøen. Sjeldent å oppleve det så rolig. hadde det ikke vært for tåka, så hadde dette vært helt maks. Det ante meg at det kunne bli tungt, når dette synet møtte meg straks jeg la ut fra gjestehavna I Sandnes. Det var bare korte glimt jeg fikk av land, fra Sandnes til Egersund. Men alt i alt synes jeg turen ble meget bra. Gratulerer med ny båt til nye eiere. De ankommer Arendal ca kl 10 . Været ser helt fantastisk ut, for en solskinnstur oppover mot Fredrikstad 🌞🌞🌞 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 25.Mai.2023 Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 Takk for god hentetråd med en litt mer oppnåelig båt for de fleste av oss 🙂👍 Hvor mye fuel gikk det ca? Snittfart på over 18 knop? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2023 Kanalkapteinen skrev for 6 timer siden: Hvor mye fuel gikk det ca? Snittfart på over 18 knop? Snittet på fart lå nok litt over 18 ja. Det ble jo flatt hav hele turen. Så med unntak av tåka er det en av de enkleste turene jeg har hatt. Jeg fylte ikke opp tanken i Arendal. Så nøyaktig antall liter jar jeg ikke. Men med 178 nm utseilt, og ca forbruk på 2,5 l/nm så gikk det ca 7000 kr i diesel det er ikke ille synes jeg Bare for deg å ta turen nå😉 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kanalkapteinen Svart 26.Mai.2023 Del på Facebook Svart 26.Mai.2023 Det vurderes sterkt i løpet av sommeren ja 🙂 Utrolig at det kan gjøres på så kort tid med en slik båt. Men en kan vel ikke regne med slike ekspressforhold hver gang nei 😎 Men en fin sammenligning er det, Nimbusen marsjer på 19,5 knop v/3100 rpm på en god dag. Da går det ca 2 l/nm. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2023 Kanalkapteinen skrev for 2 timer siden: Utrolig at det kan gjøres på så kort tid med en slik bå Sørg for at du har medsjø. Så går det mye enklere. Å da er det kun planlegging som skal til. 👍🏻 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.