Jump to content

Julenøtter (fortrinnsvis båtrelaterte)


Ingar

Recommended Posts

I tillegg til nøttene som inneholder tall-betraktninger,

er det av en viss interesse å vurdere sannheten av:

 

"Jeg lyver!"

Viss du lyg, så lyg du når du seier at du lyg, ergo du snakkar sant, men dersom du snakkar sant så lyg du når du seie at du lyg... og slik kan me holde på ut over kvelden :crazy:

Har ikkje denne "problemstillinga" eit namn? Eit eller anna med sigøyner... :confused:

 

Me skal ikkje likegodt ta kven som kom først av høna og egget i same slengen vel :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Trollposting? Alle som har gått på søndagsskole der flanellograf ble brukt, vet jo at Gud kun skapte levende vesener. Derfor var det slik at høna kom først. :smash::wink: Men det første egget la hun vel ganske straks med en gang .... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ikke for å fornærme noen, men jeg kan, med hånden på hjertet si at Tommy R ikke har tilbrakt mange timer på søndagsskulen.

 

En "gammel dansk" nøtt:

 

Far får får får? Nei får får ikke får, får får lam.

 

En til:

 

Hvis jeg kan, så kommer jeg ikke.

Hvis jeg ikke kan, så kommer jeg.

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Flere gamle:

En gutt hadde til oppgave å passe gjessene til far sin, men det var et problem at de stadig lurte seg over grensa til naboen og tyvbeitet på kornet hans.

En dag de hadde sneket seg over, kom naboen springende og ropte sint: "Er du nå her her med de tyve-gjessene dine igjen!"

" Nei, jeg har ikke tyve gjess", svarte gutten, "men hadde jeg hatt en gang til så mange, og halv gang til så mange, og en gasse og ei gås og ei halv ei, da hadde jeg hatt tyve."

Hvor mange hadde han?

Ha ei trivelig romjul. karra!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Trollposting? Alle som har gått på søndagsskole der flanellograf ble brukt, vet jo at Gud kun skapte levende vesener. Derfor var det slik at høna kom først. :smash::wink: Men det første egget la hun vel ganske straks med en gang .... :lol:

Har ikkje gått på søndagsskule :eek:

 

Kan du bevise denne teorien din?.......... ikkje det nei, neivel då nekter eg å godta det :lol:

 

(enda meir trollposting, berre 16 innlegg igjen no :wink: )

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Flere gamle:

En gutt hadde til oppgave å passe gjessene til far sin, men det var et problem at de stadig lurte seg over grensa til naboen og tyvbeitet på kornet hans.

En dag de hadde sneket seg over, kom naboen springende og ropte sint: "Er du nå her her med de tyve-gjessene dine igjen!"

" Nei, jeg har ikke tyve gjess", svarte gutten, "men hadde jeg hatt en gang til så mange, og halv gang til så mange, og en gasse og ei gås og ei halv ei, da hadde jeg hatt tyve."

Hvor mange hadde han?

Ha ei trivelig romjul. karra!

mvh

JanS

 

7 gjess

Link to post
Share on other sites

Han viste ikke hvor han skulle, og når han kom fram, viste han ikke hvor han var, og når han kom hjem igjen, viste han ikke hvor kan hadde vært!

 

Hvem snakker vi om her tro? :wink:

 

I følge Erik Solheim så var det Columbus! Utrolig hva politikere vet? :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

I tråd #406 formulerte jeg følgende oppgave: "Jeg har en slektning og er i slekt med alle hans slektninger, men han er ikke i slekt med alle mine slektninger. Har noen en forklaring på det? Her er det snakk om "blodsslektninger" eller hva man skal kalle det, ikke familie eller adopsjon og slikt."

 

Her er forklaringen: Min farfar ble enkemann og giftet seg på ny. Min far giftet seg med søsteren til sin fars nye kone.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...