Kanalkapteinen Startet 18.Mai.2023 Del på Facebook Startet 18.Mai.2023 Interessante nyheter fra Gule Sider i dag. Spent på hva dette betyr for oss. Litt spenstig med så store endringer rett før sesongstart? Så er jeg litt i stuss her, er virkelig Gule Sider på Sjøen Sveriges største navigasjonsapp? Må vel være Skippo som har vært det? Litt vanskelig å tyde teksten 😅 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Pequod Svart 18.Mai.2023 Del på Facebook Svart 18.Mai.2023 Kjøpte Prsktisk Båtägande i Strömstad i går, og det sto litt om Skippo der. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
J-Å Svart 18.Mai.2023 Del på Facebook Svart 18.Mai.2023 (redigert) Kanalkapteinen skrev for 2 timer siden: Interessante nyheter fra Gule Sider i dag. Spent på hva dette betyr for oss. Litt spenstig med så store endringer rett før sesongstart? Så er jeg litt i stuss her, er virkelig Gule Sider på Sjøen Sveriges største navigasjonsapp? Må vel være Skippo som har vært det? Litt vanskelig å tyde teksten 😅 Skippo er vel et nytt navn, den svenske het Eniro på sjön. Jeg synes det ser greit ut. Det er noen småting folk klager på, men utviklingsteamet er ganske aktive med å svare på kommentarene. Det er litt forvirring med navnet på appen, men den lar seg søke opp. På min android heter den nå "På sjøen". Mens webversjonen heter https://webapp-no.skippo.io/ og gir mulighet for Pro funksjonalitet og overføring av ruter mm. hvis man logger inn med samme brukernavn som på telefon/brett. Obs, menyen i web versjonen er hvit på gul oppe til venstre, vanskelig å se på min skjerm ihvertfall. Redigert 18.Mai.2023 av J-Å (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 18.Mai.2023 Del på Facebook Svart 18.Mai.2023 Har likt å bruke gule sider og har hatt pro i flere år. Jeg har fått automatisk oppdatering av appen. Ikke studert nøye enda, men registrerer to ting: I hjemmehavna mi er det lagt ut flytebrygger som tar opp store deler av bassenget, for flere år siden. De er ikke med på hverken kart eller satellittbilder. Jeg påstår ikke dermed at dette er en betydelig mangel, bare at det er sånn. Værtjenesten krever så nær innzooming at jeg ikke bruke kan den til turplanlegging. Mulig det er en innstilling. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Moas-ark Svart 19.Mai.2023 Del på Facebook Svart 19.Mai.2023 (redigert) Noen som vet om man får tilgang til svenske kartet i Pro? Redigert: Fant det under «få flere kart» til 99kr ekstra i året Redigert 19.Mai.2023 av thomsped (see edit history) Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Okkaby Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Noen andre som ikke får bruke kartet på pc? Har pro app på mobilen, men samme hva jeg gjør, så skifter møkka til svensk når jeg logger inn på pc.(Windows pc) Den sier da også jeg må oppgradere til pro, å vil jeg går til app å oppgradere til pro. Men i app er det alt pro med gyldig abonnement. Så lure på hva det er disse svenske klovner nå har funnet på. Er jo umulig å lage ruter uten pro tydeligvis(kan lage en rute, men kan ikke lagre eller får opp distanser), så pr nå får jeg ikke brukt det jeg har betalt for. Gidde ikke sitte på mobil å knote med ruter. Så hvis dette er hva de har fått til etter det ble solgt, så blir det å kansellere før neste betaling om en månedstid. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
J-Å Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Du skal kunne logge inn på web siden med samme bruker som pro. Svenskene glemmer ofte å endre linkene til norske sider ja, men det er en norsk side som heter : https://webapp-no.skippo.io/ . Der får jeg logget inn med samme bruker som på mobil. Når jeg lagrer en rute på PC blir den umiddelbart synlig på telefonen (Android) Rutene navngis med dato og klokkeslett. Å endre navn på ruten er mulig. Etter å ha trykket endre, må man først trykke menystrekene oppe til venstre , så endre og så <- knapp Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Ja sådan fungerte det i fjor. Men den nekter å kjenne meg igjen på pc, sjøl om det er samme loggin/bruker som på android mobil. Så noe er klin gale. Får bruke Orca på ipad i helgen til å lage ruter for ferieturen de neste ukene. Skal å prøve på jobb i mårå på jobb pc, siden den jo også fungerte i fjor. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Pequod Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Fungerer helt fint også for meg på PC. Har også pro. På mobilappen får jeg ikke opp svenske farvann, men jeg får det på PCen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
J-Å Svart 29.Juni.2023 Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 Okkaby skrev for 9 timer siden: Ja sådan fungerte det i fjor. Men den nekter å kjenne meg igjen på pc, sjøl om det er samme loggin/bruker som på android mobil. Og du har ikke havnet på den svenske siden? https://webapp-se.skippo.io Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 29.Juni.2023 Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 Var samme sur på jobb pc. Så ser ut som de må ha føkka opp noe med min konto. Så har sagt opp abonnement nå. Nei jeg var på den Norske siden. Kunne velge språk før jeg logga inn. Velger Norsk, så endre det til svensk når jeg er logget inn pr automatikk. Så nå er alt slettet. Får bruke Orca på Ipad i stedet. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
EiSvIn Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Samma søplet her, og får bare svada svar fra brukerservice. Ingen problemer med å logge inn på nettbrettet, der får jeg tilgang til alt. Men når jeg logger inn på pc får jeg beskjed om at jeg må kjøpe pro. Noe jeg har gjort. Kjenner at jeg begynner å bli ganske sur på dette. Får ikke tilgang til logg eller ruter eller noe. Det fungerte prikkfritt som gulesider, litt usikker på om dette er en "oppgradering". :-( Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Hos meg fungerer det, etter at jeg fant ut at det er et eget norsk web kart. Selv om en velger norsk språk på hovedsiden, kan en havne på det svenske kartet. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Finner ikke en gang hvor man eventuelt skal velge kart? Uansett hva jeg trykker på så er beskjeden at jeg må ha pro. Som jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Jeg forsøkte nå å logge på fra browser på mobilen. Får opp denne siden, hvor jeg trykker log-in, og logger inn med google. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 4.Juli.2023 Del på Facebook Svart 4.Juli.2023 Ja, så langt så bra. Jeg har ingen problemer med å logge inn. Problemet er at når jeg logger inn via pc/nettleser så insisterer Skippo på at jeg ikke har noe abonnement. Noe jeg har betalt for. Når jeg logger inn i appen så fungerer alt som det skal. Og ja, som jeg har sagt til brukerservice til Skippo ganske mange ganger nå - jeg logger inn med samme google konto. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 5.Juli.2023 Del på Facebook Svart 5.Juli.2023 Litt rart dette. Jeg skulle fornye abonnementet mitt her om dagen. Da fikk jeg beskjed om at enheten, Lenovo nettbrett, ikke var kompatibel. Jeg tenkte at dette jo var rart, fordi det fungerte noen dager tidligere. Men så forsøkte jeg dagen etter, og da fungerte det igjen. Litt ustabilt kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.