Olevine Startet 19.Mai.2023 Del på Facebook Startet 19.Mai.2023 Som tittelen sier, er dette tegn på avsinking? Propellen fikk seg en omgang med flapdisk, polerskive og metallpolish for å bli presentabel for fiskene. Da blir disse rødlige flekkene veldig tydelige. De har vært der så lenge jeg har hatt båten. Da jeg kjøpte den i 2015 stod det en akselanode på. Den var litt slarkete på akselen, men den var nokså tæret så den må ha virket. Noen av dere korrosjonsspesialistene som har en mening? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Vanskelig å se på fargen bildene, men om det er en rosa farge på de flekkene så ja..... Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Det var det jeg tenkte. Så lenge jeg sørger for å ha anode med god forbindelse til propellen, vil avsinkingen stoppe opp. Eller fortsetter dette bare når det først er kommet i gang? Det kan kanskje være ulike omstendigheter som gjør at det ikke er ett svar på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 25 minutes ago, Olevine said: Det var det jeg tenkte. Så lenge jeg sørger for å ha anode med god forbindelse til propellen, vil avsinkingen stoppe opp. Eller fortsetter dette bare når det først er kommet i gang? Det kan kanskje være ulike omstendigheter som gjør at det ikke er ett svar på dette? Så lenge det er nok anoder så bør avsinkingen stoppe. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Avsinkingen stopper, men forholdet reverserer ikke. Etter postulatet: Det går ikke å gjøre en kylling ut av ei gammel høne. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Takker. Så lenge jeg holder den under oppsikt og overflaten ikke virker porøs,trenger jeg ikke å være så altfor bekymret da. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Nehei, jeg hadde vel personlig kun betraktet det som 'et administrativt forhold, og hold utviklingen under oppsikt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Tror ikke du trenger bekymre deg veldig, men du bør kanskje gjøre noen tiltak for å bremse utviklingen. Du kan i alle fall trøste deg med at min er mye verre Egentlig litt usikker på hvorfor propellen min tærer, har alltid vært nøye med sink, og den ofrer seg. Jeg vurderer å male propellen for å bremse tæringen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Olevine Svart 21.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2023 Da tenker jeg det legges inn som et årlig kontrollpunkt. Jeg fant et bilde fra våren 2016 da jeg pusset den første gang, og det ser veldig likt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.