Jump to content

Amerikansk hangarskip til Oslo i mai 2023


Eurus

Recommended Posts

Pequod skrev 16 minutter siden:

Har et amerikansk eskorteskip med seg også, og en tysk et, og Christian Radich litt lenger framme, som drar avgårde i en tredel av farta, så det ser ut til å bli en liten minikonvoi på vei inn til Oslo i morgentimene.

Ser det vel i avisene imorra, har 3 båter som skal få litt gelcoat og kjærlighet imorra, blandt annet ett forum medlem sin. Så kan desverre ikke holde meg våken for å se på de beistene komme forbi i mørket 

Link to post
Share on other sites

lang-sommerferie skrev 1 minutt siden:

Ser det vel i avisene imorra, har 3 båter som skal få litt gelcoat og kjærlighet imorra, blandt annet ett forum medlem sin. Så kan desverre ikke holde meg våken for å se på de beistene komme forbi i mørket 

Sitter og venter på at en tørketrommel her i havna i Halden skal bli ferdig, så skal jeg bysselalle også! Ser uansett ingenting herfra! :lol:

Link to post
Share on other sites

På slutten av 1980-tallet var jeg ombord i hangarskipet USS Carl Vinson da det lå i San Francisco. Publikum hadde adgang og kunne nesten vandre fritt ombord. Det var en imponerende opplevelse. Det blir vel neppe fri adgang ombord i Gerald Ford i Oslo . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Om de vil ligge langs land så er det vel akkurat plass langs Akershuskaia eller Vippetangkaia. Det er også mer praktisk med landligge om de skal ha et par tusen mann i land (som avisene har nevnt). Om de vil ligge for anker så er det kanskje mest aktuelt utenfor Oksval eller lenger sør utenfor Hellvik/Berger? Merk: Ren spekulasjon fra min side!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 6 minutter siden:

Hvis de har en god dregg kan de kanskje kjøre inn med nesa på vestsiden av Bygdøy, syd for Killingen.

 

Et par 33kg Rocna lagt ut i V-form gjør vel jobben i såpass lunt og skjermet område. :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 17 minutter siden:

 

Et par 33kg Rocna lagt ut i V-form gjør vel jobben i såpass lunt og skjermet område. :giggle:

Ja, siden dette er en rimelig ny båt har de kanskje Rocna-anker ombord. Jeg tenkte at siden amerikanerne er litt konservative av seg, så har de bare paraplydregg :giggle: 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 1 minutt siden:

Ja, siden dette er en rimelig ny båt har de kanskje Rocna-anker ombord. Jeg tenkte at siden amerikanerne er litt konservative av seg, så har de bare paraplydregg :giggle: 

 

Paraplydregg sluppet rett ned, festet med treslått flytende tau er kanskje korrekt basert på de "fail-videoene" jeg har sett på Youtube... 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

tobixen skrev 1 minutt siden:

Snart kan man beskue skipet på nært hold mens den ligger i fjærstenene?  Neppe, jeg skulle ville anta at dette skipet har ankret opp tidligere i hardere forhold enn i indre Oslofjord i en godværsperiode :-)

 

"RS, RS, RS, this is USS Gerald Ford, USS Gerald Ford, USS Gerald Ford. Our anchor lost it's grip, and we are drifting north towards Dyna fyr. Please dispatch RS 164 Jens Bye immediately to tow us back to our anchorage."

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...