Jump to content

Amerikansk hangarskip til Oslo i mai 2023


Eurus

Recommended Posts

Popeye70 skrev Just now:

 

"RS, RS, RS, this is USS Gerald Ford, USS Gerald Ford, USS Gerald Ford. Our anchor lost it's grip, and we are drifting north towards Dyna fyr. Please dispatch RS 164 Jens Bye immediately to tow us back to our anchorage."

 

Alternativt:

"Please move Dyna Fyr out of our way" :giggle: 

 

 

Link to post
Share on other sites

Har kontor i byen, var mange folk på festningen som ventet på at det skulle legget til utenfor kaien der. Sånn ble det ikke. For meg som gledes av smått og stort så er det jo noe snodig at en tidligere "russisk spion" også velger å legge turen til indre oslofjord i dag...

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/rlX5bl/hvaldimir-er-paa-plass-i-indre-oslofjord-fiskeridirektoratet-ber-folk-holde-avstand

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 2 timer siden:

Hva gjør de med septiken om bord, tro ? Noen som vet ?

Vet ikke, men vil anta at den blir renset, og at faststoffet blir brent i fartøyets forbrenningsanlegg. De har nemlig et forbrenningsanlegg ombord som forbrenner mellom 1,1 og 1,4 tonn søppel hver dag. 

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev 44 minutter siden:

Eller største fredsbevarende installasjon. Høna og egget…

Du får flytte til et land utenfor NATO da, og kjenne fred og frihetsfølelsen.

Generelt sett tror jeg de fleste ville velge å bo på trygg avstand fra potensielle angrepsmål, uten at man av den grunn har lyst til å flytte til et annet land, men det var altså ment mest på tøys, den er absolutt en maktfaktor som gjør at andre uvennlige stater får mindre lyst til å angripe oss, noe jeg setter pris på, og statistisk sett er det nok svært lite sannsynlig at det vil skje noe akkurat men den ligger her ;)

 

"Fredsbevarende" er vel derimot relativt, USA har jo startet noen kriger som vel i ettertid ikke har vist seg å ikke ha helt legitimitet, men sannsynligheten for at de er her for å ta over Norge anser jeg også til å være null. Selv om det sikker fins  noen som frykter det også :D

Link to post
Share on other sites

Maika skrev for 8 timer siden:

Usikker på om jeg liker at et av verdens største terrormål har ankret opp like nedenfor huset vår, malte ikke med atomsikker maling sist. Hvis krigen bryter ut nå, så tror jeg kanskje jeg flytter litt på meg..

 

Når opplevde vi sist terror mot et amerikansk krigsskip? Pearl Harbor, men det er over 80 år siden.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev 1 time siden:

Når opplevde vi sist terror mot et amerikansk krigsskip? Pearl Harbor, men det er over 80 år siden.

Vet ikke om dette var sist gang, men det var jo i hvert fall i år 2000 mot USS Cole.

(Som sagt, dette er ikke en reel bekymring jeg har.)

Link to post
Share on other sites

Stormwatch skrev 18 minutter siden:

 

Ikke noe nymotens greier her... Kan de virkelig holde båten eller er de bare til pynt?


79359970.jpg?imageId=79359970&x=0&y=7.55

 

De har jo jetmotorene også, om det blir krise :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Litt action fra en av gammelgutta, sjøsatt i 1980

 

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...