Jump to content

KNBF eller ?


Careka

Recommended Posts

Jeg har vært medlem i flere år. men i år, så bestemte jeg meg for ikke og være medlem lenger, da forsikringen min i norske sjø, ble dobbel så dyr som hos konkurenten.(og det med bedre betingelser)

Så jeg sendte en mail til KNBF for og fortelle dem at jeg ikke ville være medlem lenger, jeg fikk raskt svar fra sekretæren(tror jeg det var), at det var registret.

 

Så noen timer senere kom denne.

-------------------------------------------------------

 

Takk for din lite hyggelige melding. Hvis du tar deg bryderiet med å gå inn på www.knbf.no ser du hvorfor 19.000 båteiere vil være med å støtte vårt arbeid for et bedre båtliv, også for deg. Men det er selvfølgelig helt greit at du velger å la andre betale for den jobben vi gjør. Vi kan forsikre deg om at ditt medlemskap er slettet hos oss og at du ikke vil få flere henvendelser fra det du kaller ”klubben”.

 

Hilsen

Jan H. Syvertsen

 

Generalsekretær

Kongelig Norsk Båtforbund

Vågebyveien 23

0569 Oslo

Tlf.: 22 35 68 00

Faks: 22 35 68 11

Mobil: 913 03 217

e-post: post@knbf.no

Personlig e-post: jasy@knbf.no

Web-side: www.knbf.no

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: .............Careka..........

Sendt: 9. desember 2005 10:03

Til: post@knbf.no

Emne: ikke medlem lenger.

 

Hei jeg kom hjem og fant reningen for neste års medlemskap.

Jeg har funnet, at det ønsker jeg ikke lenger. da denne klubben ikke lenger gir meg noe tilbake for mine penger.

ville bare informere dere, slik at dere ikke trenger og sende purringer på hvorfor det ikke er betalt.

 

Hilsen........careka. medlemsnr..........

--------------------------------------------------------------------

Jeg må si at denne hadde jeg ikke ventet.

Muligens, at det jeg skrev var til og missfortå,

 

Men nå blir jeg ikke medlem i fremtiden heller.

:nonod:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Nei dette var ikkje bra.

 

Er ikkje medlem og tvilar (no endå meir) på om kjem til å bli det.

 

Når det blir påstått at 19 000 båteigarar vil vera med å støtta KNBF's arbeid, så tvilar eg på det.

 

Ein stor del av medlemmene i KNBF er kollektivt innmeldt via sin båtforening. Mange båtforeningar har hatt omfattande debattar om medlemskap i organisasjonen. Det betyr at ein del (som har kome i mindretal) har blitt meldt inn mot sin vilje. Eller tar eg feil? :confused:

Link to post
Share on other sites

Da må jeg komme med motvekten. Jeg er medlem i KNBF og ser helt klare fordeler å haet felles talerør for båtfolket når saker oppstår. Syvert og hans mannskap i det du kaller "klubben" har på de henvendelser jeg har gjort svart ganske så proffesjonelt.

 

For å ta en enkelt sak her i mitt nedslagsfelt. Den røde og grønne staken i jeteèn ved Hurumsiden ble i sin tid påkostet av KNBF. Vet neimen ikke om Staten hadde brydd seg med fritidsfolket om noe slikt.

 

Vi er helt avhengig av et talerør for oss som har fritidsbåter. I vinter dro jeg og noen båtkompiser på medlemsmøte de nå skal ha regelmessig i Region Øst. Positivt tiltak.

 

Jeg har også "meldt meg ut" av Norske Sjø. For min del havnet de 2000 kroner over Vesta. Her er det penga som rår. Det gikk ikke mange dagene før en utbetalingsblankett lå i posten fra NS på det jeg hadde tilgode.

 

De 300 kronene jeg betaler i året som personlig medlem føler jeg har godt igjen for.

Jeg føler en viss stolthet å ha KNBF-vimpelen og Baatplassen-vimpelen på hver side av masta. En tilhørighet som for meg binder sammen båtfolk når vi som ukjente møtes i en eller annen havn langs kysten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

---"Men det er selvfølgelig helt greit at du velger å la andre betale for den jobben vi gjør."

 

Går ut i fra at det er ovenstående setning som trigger enkelte,men ærlig talt--- det er vel sannheten i klar tekst? Naturligvis er det organisasjonsfrihet her i landet, og enhver får avgjøre om man vil delta eller ikke i en interesseorganisasjon for båtfolk. Holdningene til Jan H. synes jeg ikke det er særlig grunn til å dra i tvil ut fra denne mailen i innlegg nr. 1

 

Kobling til Norske Sjø står man også fullstendig fritt med. Klart man forhandler sine forsikringer og går til det selskapet man får mest tro på, skulle bare mangle.

Så langt jeg har bragt i erfaring taler KNBF båtfolkets sak der det er mulig. Anbefaler å abonnere på KNBFs oppdateringer på mail, det er ikke langt mellom meldinger om at forbundet har frontet saker for oss. Noe troverdig alternativ har ikke jeg hørt om så langt?

 

Og en årsavgift tilsvarende et par røykpakker skulle ikke avskrekke mange ? Enkeltvis vil vi i alle fall ikke bli hørt av myndighetene, står vi sammen kan vi kanskje oppnå et og annet?

 

med litt betenkt hilsen

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

At Norske sjø ikke er billigst er et dårlig argument for å melde seg ut av KNBF. Det er derimot ganske uspiselig med en generalsekretær som argumenterer som en fagforeningspamp med utfall som mer enn antyder at båteiere som ikke er medlem av hans interesseforening er en slags båtlivets blindpassasjerer. :nono:

 

Som interesseforening vil jeg ikke akkurat si at KNBF er noen dyr investering, men selv en lav medlemskontingent krever at man er noenlunde enig i foreningens politikk og framferd.

Link to post
Share on other sites

Som fersk med båt ved kysten, vurderte jeg innmelding i foreningen,

men innlegg og sitater i media har gitt meg inntrykk av at KNBF er

blant de mest reguleringsivrige som finnes.

Tvungen registrering av joller og tvungent båtførerbevis på

innsjøer og "øde " fjorder er ikke oppskriften på et tryggere og sikrere

båtliv.

Det skal ikke mye fantasi til for å finne andre måter å gjøre dette på.

Jeg er ikke imponert over kreativiteten deres.

Alt kan ikke styres med Oslofjorden som eneste synsvinkel. :wink:

Redigert av R.L.B. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Syvert må ha hatt en dårlig dag, kanskje i kombinasjon med hastverk. Det der er vel neppe hans vanlige stil.

Jeg er helt enig med dette utsagnet.

Knbf har, slik jeg har erfart, gjort svært mye for oss som bruker sjøen som rekreasjon. De har gang på gang stått på ovenfor myndigheter, selv om de ikke alltid har nådd frem med sine argumenter.

Link to post
Share on other sites

Kjære båtplassvenner!

Jeg må bare legge meg helt flat her og be om unnskyldning for at jeg svarte som jeg gjorde. Det er rett og slett ikke lov å la seg provosere på denne måten! Jeg reagerte spontant på noe som jeg oppfattet som en flåsete formulert utmelding. Reaksjonenen var vel et produkt av at det har har vært et tøft arbeidspress den siste tiden, med tilsvarende kort lunte. Men det er definitivt ingen unnskyldning, men i beste fall en dårlig forklaring. Men det er forhåpentlig aldri så galt at det ikke er godt for noe; dette var en skikkelig lærepenge og det positive måtte i så fall være at man fremdeles har noe å lære i alder av 64 år!!

Nok en gang: Jeg beklager!

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Kjære båtplassvenner!

Jeg må bare legge meg helt flat her og be om unnskyldning for at jeg svarte som jeg gjorde. Det er rett og slett ikke lov å la seg provosere på denne måten! Jeg reagerte spontant på noe som jeg oppfattet som en flåsete formulert utmelding. Reaksjonenen var vel et produkt av at det har har vært et tøft arbeidspress den siste tiden, med tilsvarende kort lunte. Men det er definitivt ingen unnskyldning, men i beste fall en dårlig forklaring. Men det er forhåpentlig aldri så galt at det ikke er godt for noe; dette var en skikkelig lærepenge og det positive måtte i så fall være at man fremdeles har noe å lære i alder av 64 år!!

Nok en gang: Jeg beklager!

Hilsen Syvert

Da får jeg si takk.

Vi kan alle ha dårlige dager.

Lykke til videre med KNBF.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare legge meg helt flat her og be om unnskyldning for at jeg svarte som jeg gjorde.

Det står respekt av å være i stand til å bruke øyne og ører, og å beklage når det trengs. :yesnod:

 

(Hadde det ikke vært for at mine interesser er mer sammenfallende med en båtsportforbund med ca 23.000 medlemmer så hadde jeg antagelig vært en av de 19.000 :lol: )

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ok, Syvert, la få prøve å utfordre deg:

Hva er fordelene med å være med i KNBF?

 

Var inne på hjemmesidene og det jeg så, gjorde meg ikke klokere, annet enn markedsføring for dyr forsikring og enda dyrere diesel.

Rabattavtavlene ser i alle fall ikke til å være noen grunn.

 

Så hva er det som knbf har gjort? Og har de gjort noe på vestlandet? (og ikke bare østpå?)

 

Jeg spissformulerer meg nok litt her, men det er for å få klare svar, hjemesiden var veldig "ullen"

 

 

 

 

I tillegg ser det ut til at hjemmesiden til knbf har enten spyware eller malware eller bare en feil, fordi jeg fikk denne feilmeldingen på siden, bruker opera (og alt som slutter poå ".ru" gir meg "piggene ut"...)

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei o.b.lix,

Det er søndag kveld. Klokken er snart 23 og jeg har en tøff dag i morgen. Akkurat nå jobber vil med Stadt-tunellen og Dragsund-løpet. I sommer fikk vi stoppet at Bergen Kommune gjennomførte et helt nytt avgiftssystem for fritidsbåthavner. Akkurat nå jobber vi med en tilsvarende sak i Kristiansand. Vi samarbeider med Kystverket om et pilotprosjekt med å gjøre om nedlagte fiskerihavner til fritidsbåthavner for å avhjelpe mangelen på båtplasser. Den første pilothavnen kommer trolig i nærheten av Ålesund. Alt dette kan du lese på sidene våre hvis du går litt lenger enn bare til det som står på åpningssiden, hvor du for øvrig også kan lese at KNBF Fortjenestål er blitt tildelt fortjente medlemmer i Kobbernaglen Småbåtforening på Karmøy. Litt får vi da gjort også på Vestlandet, selv om sekretariatet bare består av meg selv, en administrasjonssekretær og en saksbehandler som stort sett bare arbeider med Norske Sjø...

Førstkommende torsdag reiser jeg for øvrig til London for å sluttforhandle vesentlige forbedringer i tilbudet fra Norske Sjø, som forhåpentlig vil bli gjort gjeldende fra 1. januar. Resultatet vil bli lagt ut på www.knbf.no i begynnelsen av neste uke.

Og nå går jeg til køys...

Hilsen Syvert

Redigert av Syvert (see edit history)
knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Beklager. Jeg glemte å nevne den "Bug"'en som er kommet inn på siden vår. Jeg har sendt en melding til vår web-redaktør som tar fatt i saken omgående. Jeg har en mistanke om at det er en "hacker" som har vært inne på siden vår. Jeg håper at problemet blir løst så fort som mulig.

Hilsen Syvert

....og NÅ går jeg til køys! :sleep:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...