Familiesnekke Startet 1.Juni.2023 Del på Facebook Startet 1.Juni.2023 Hei! Jeg har tatt ut ett vindu, rengjort og lagt en fet stripe butyl før remontering. Det ble mye klin og butyl utover, men det er jo veldig lett å få bort👍🏻 Spørsmålet nå er om jeg bør/kan legge en kilfuge rundt vinduet, over butylen, eller om kjemikaliene ikke er kompatible og det blir påfølgende problemer? Jeg har brukt Terroson butyl, og tenker å bruke sort lim fra Terroson. Har du noen innspill her @Chilli Solbris? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Familiesnekke skrev 49 minutter siden: Hei! Jeg har tatt ut ett vindu, rengjort og lagt en fet stripe butyl før remontering. Det ble mye klin og butyl utover, men det er jo veldig lett å få bort👍🏻 Spørsmålet nå er om jeg bør/kan legge en kilfuge rundt vinduet, over butylen, eller om kjemikaliene ikke er kompatible og det blir påfølgende problemer? Jeg har brukt Terroson butyl, og tenker å bruke sort lim fra Terroson. Har du noen innspill her @Chilli Solbris? Trenger du fugen på utsiden? De reagerer ikke med hverandre. All overskytende butyl lar du stå i en ukes tid. Da er den virkelig enkel å fjerne! Ligger video på YouTube. Ta vare på overskytende masse. Bare å legge i plast så har du tetteremse i 10 år! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Familiesnekke Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Eh, om jeg trenger det?! Har ikke peiling; det er tett nå👍🏻 Da tar jeg av butyl-klinet; takk for tipset om å bruke disse restene til tettemasse senere😀 Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Da var butylklinet av; det tok sin tid. Kjennes ut som det er et lite belegg igjen, som jeg ikke får av. Er det ett av de rengjøringsproduktene dine som kan brukes på det, @Chilli Solbris? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 La det stå slik i to uker så tar du en liten stanleykniv (jeg kjøper skalpell på apoteket) og skjærer langs kanten. Så ruller du av det overskytende en gang til. Deretter kan du vaske med Cyberbond 9999 eller bremseskiverens fra Biltema. Cyberbond 9999 selger jeg og koster egentlig skjorta. Bremseskiverens gjør ikke det. 🫣🤩 spray på tørkepapir og vask. ☺️ mig som jeg ser av bildene. Du skal ikke trenge noe fuging på utsiden. Er det tett er du ferdig! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Familiesnekke Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Flott; da bruker jeg Cyberbond 9999; jeg har jo allerede kjøpt en flaske av deg 😁! Det har allerede gått ca 3 uker siden jeg satt inn vinduet, og langs kanten har jeg fått av. Det jeg lurte på var klinet på selve ruta (ser ut som et «fett» område litt ut på ruta, fra pekefingeren min). Men da blir det CB9999 ved neste anledning😀 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Juni.2023 Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Heisann @Familiesnekke! Ser ut som om det kom noe godt ut av dugnad/kurs på Kråkerøy i fjor 😉 Ikke alle som våger seg på den jobben der 👍 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Familiesnekke Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Takk @Komodo😀 Ja; jeg lærte absolutt masse på dugnaden. Bare det å se hvordan de som kan det ( @Chilli Solbris) gjør det og få anledning til å spørre underveis hjelper jo på selvtilliten👍🏻 Det jeg faktisk gruet meg mest til var om jeg skulle klare å få ut skruene hele og ikke bøye aluminiumskinnene; og der viste du @Komodo meg teknikken for det👍🏻 Jeg fikk ut alle skruene og ingen knakk. Jeg kunne til og med bruke de samme skruene igjen😅 Ingen aluminium ble bøyd heller; bare velstand! Det som tok absolutt lengst tid var rengjøring av tetteflatene på alu.skinnene; det brukte jeg flere timer på…! Jeg brukte nok også i overkant for mye butyl; det gikk med nesten 2 patroner på ett stort vindu, så det var nok over en halv patron jeg fjernet i går… Så da håper jeg det holder tett i maaaange år😅 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Juni.2023 Del på Facebook Svart 2.Juni.2023 Familiesnekke skrev 56 minutter siden: Takk @Komodo😀 Ja; jeg lærte absolutt masse på dugnaden. Bare det å se hvordan de som kan det ( @Chilli Solbris) gjør det og få anledning til å spørre underveis hjelper jo på selvtilliten👍🏻 Det jeg faktisk gruet meg mest til var om jeg skulle klare å få ut skruene hele og ikke bøye aluminiumskinnene; og der viste du @Komodo meg teknikken for det👍🏻 Jeg fikk ut alle skruene og ingen knakk. Jeg kunne til og med bruke de samme skruene igjen😅 Ingen aluminium ble bøyd heller; bare velstand! Det som tok absolutt lengst tid var rengjøring av tetteflatene på alu.skinnene; det brukte jeg flere timer på…! Jeg brukte nok også i overkant for mye butyl; det gikk med nesten 2 patroner på ett stort vindu, så det var nok over en halv patron jeg fjernet i går… Så da håper jeg det holder tett i maaaange år😅 Det er trening det der med å trykke ut akkurat passe mengde! For det er faktisk mye verre med litt for lite en alt for mye!😅 Men massen er ikke tapt!😃. Bare å pakke inn som sagt! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Dixie 2100 Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Familiesnekke skrev On 2.6.2023 at 9.24: Det jeg faktisk gruet meg mest til var om jeg skulle klare å få ut skruene hele og ikke bøye aluminiumskinnene; og der viste du @Komodo meg teknikken for det👍🏻 Jeg fikk ut alle skruene og ingen knakk. Jeg kunne til og med bruke de samme skruene igjen😅 Ingen aluminium ble bøyd heller; bare velstand! @Familiesnekke @Komodo Er det mulig å forklare denne teknikken? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Juni.2023 Del på Facebook Svart 4.Juni.2023 Dixie 2100 skrev for 3 timer siden: @Familiesnekke @Komodo Er det mulig å forklare denne teknikken? Nei, den må man gå på kurs for å lære Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.