Sinten Svart 21.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 Så det er pluss ledaren som skal ha sikkring. Eller har det ingen betydning? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 (redigert) Så det er pluss ledaren som skal ha sikkring. Eller har det ingen betydning?Ja, vanligvis plasserer man sikringen i plussledningen / strømtilførselen til apparatet.Hvis man ikke har spesielle problemstillinger. Ellers kan man også plassere sikringer på minus. En eksempel er f.eks. hvis man lader flere batterier med bare en lader som har flere uttak, men felles-minus. I så fall kan man plassere en sikring på felles-minus mellom laderen og batteriene. Så sikrer man laderen uten at man må plassere sikringer i hvert eneste plussledning mellom lader og batteriene. Jørg redigert pga. at utførelsen blir for vanskelig i henhold til spørsmål. Jørg Redigert 21.Mai.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Sinten Svart 21.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 Sånn som eg har lagt det opp så har eg sikkring på minus (trur eg, skal bort å sjekke) men eg har ikkje nokon spesielle problemstillingar. Var berre det at eg klarte meg med litt mindre ledning viss eg jorda minus. Bør eg "røsske" ut att det eg har gjort å legge på nytt ? Eller går det greit sånn? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 Sånn som eg har lagt det opp så har eg sikkring på minus (trur eg, skal bort å sjekke) men eg har ikkje nokon spesielle problemstillingar. Var berre det at eg klarte meg med litt mindre ledning viss eg jorda minus. Bør eg "røsske" ut att det eg har gjort å legge på nytt ? Eller går det greit sånn?Sikring finnes med den løsning også, men du burder plassere sikringene i plussledningene.Hvis det finnes utløsning av sikringene så finnes det i så fall automatisk ikke lengre strøm på apparatet. Det er vanligvis mer fordelaktig for deg. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Sinten Svart 21.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 (redigert) Ok, får snu det "speglvent" då, bør ikkje bli så altfor mykje arbeid. Men det får bli i morgo, må pugga til eksamen i dag. Redigert 21.Mai.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 Lykke til begge to anleddninger. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.