Jump to content

Generator/dynamo


Sinten

Recommended Posts

Så det er pluss ledaren som skal ha sikkring. Eller har det ingen betydning?

Ja, vanligvis plasserer man sikringen i plussledningen / strømtilførselen til apparatet.

Hvis man ikke har spesielle problemstillinger.

 

Ellers kan man også plassere sikringer på minus.

En eksempel er f.eks. hvis man lader flere batterier med bare en lader som har flere uttak, men felles-minus.

I så fall kan man plassere en sikring på felles-minus mellom laderen og batteriene.

Så sikrer man laderen uten at man må plassere sikringer i hvert eneste plussledning mellom lader og batteriene.

 

:seeya:

Jørg

 

redigert pga. at utførelsen blir for vanskelig i henhold til spørsmål.

Jørg

Redigert av Joerg Becker (see edit history)

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Sånn som eg har lagt det opp så har eg sikkring på minus (trur eg, skal bort å sjekke) men eg har ikkje nokon spesielle problemstillingar. Var berre det at eg klarte meg med litt mindre ledning viss eg jorda minus. Bør eg "røsske" ut att det eg har gjort å legge på nytt :sad: ? Eller går det greit sånn?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Sånn som eg har lagt det opp så har eg sikkring på minus (trur eg, skal bort å sjekke) men eg har ikkje nokon spesielle problemstillingar. Var berre det at eg klarte meg med litt mindre ledning viss eg jorda minus. Bør eg "røsske" ut att det eg har gjort å legge på nytt :sad: ? Eller går det greit sånn?

Sikring finnes med den løsning også, men du burder plassere sikringene i plussledningene.

Hvis det finnes utløsning av sikringene så finnes det i så fall automatisk ikke lengre strøm på apparatet.

Det er vanligvis mer fordelaktig for deg.

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...