lurvetass Startet 2.Juli.2023 Del på Facebook Startet 2.Juli.2023 Vet ikke hvordan forpleining for mannskapet er rundt på båtene her, men jeg er heldig og blir godt ivaretatt. Rederinnen sørger for innkjøp og bunkring av mat og drikke, mens jeg er mer opptatt av det tekniske ombord. Så når vi er i havn endres rollene og rederinnen skifter til byssepike. Så trylles det frem de mest fantastiske retter i en liten bysse. Dagens lunch var. Lun leverpostei, hjemmebakt brød med valnøtter, bacon, sopp, epleskiver og en skummende gyllen øl. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Worry II Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Ser jo helt himmelsk ut det der ! Heldig du. Jeg var så dum å døpe båten "All Inclusive", så i tillegg til å ta det teknisk og, kosmetiske, må jeg lage all mat og ta oppvasken. Må også sørge for riktig drikke til enhver tid på døgnet. Skukke vært iddiot Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Worry II skrev 20 minutter siden: Jeg var så dum å døpe båten "All Inclusive" Skukke vært iddiot Er det da en må opp på barrikaden, og kjempe for å tilbake likestillingen. "All Inclusive",er ikke det etter 23. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Worry II Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Roger jo skrev for 4 timer siden: "All Inclusive",er ikke det etter 23. Joa, viktigste tiden på døgnet det ! Forutsatt at det er kona som er med.. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 2.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Haha, likestilling er ingen spøk. Må innrømme at i båten er vi mer tradisjonelle enn hjemme, der jeg også deltar på kjøkkenet med glede. Var jeg som hadde laget leverposteien. Men nå over til oppfølgeren, nemlig kveldsmiddag. Byssepiken hadde vært innom Brødrene Skogen fiskehandel og kjøpt blåskjell, laks og torsk. Friske urter har hun også med og det ble en fiskesuppe som nok kan konkurrere med de beste restauranter. Til drikke hadde hun med en flaske med rosa bobler av fransk opprinnelse som passet perfekt til. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Komodo Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Dette krever vi oppfølging på nå har du lagt lista @lurvetass Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lurvetass Svart 2.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Skal forsøke å følge opp @Komodo Her er Lunch fra forrige besøk på Bolærne i mai. Ikke dårlig det heller. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Popeye70 Svart 2.Juli.2023 Del på Facebook Svart 2.Juli.2023 Er det lov å si at det er skikkelig dårlig gjort å friste oss andre med sånne herligheter? 🤔 Hos oss er det utskeielse når det er egg og bacon til frokost, og middag er gjerne grillmat eller noe annet enkelt. Bare unntaksvis skeier vi ut med sånt som er vist på bildene høyere opp i tråden… 🫣 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Fantino Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Jeg pleier ofte å gå for kippers på en seng av årgangs-knekkebrød skylt ned med kjølevannskokt pulver-Espresso 😇😎 Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 3.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Dagens lunch😀 Fruen hadde laget pesto før vi dro. Så da ble det pasta med pesto, spekemat, oliven, syltede hvitløksbåter, melon, parmesanost og ristet loff. Og et glass rose, uten bobler idag. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Kanalkapteinen Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Jammen meg noen som har det @lurvetass!? Jeg har selveste Arne Brimi som byssegutt om bord denne uka 🙂 Fantastiske retter han tryller fram. I alle fall i følge Fjordland. -Eg set spørjeteikn! Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2023 Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 lurvetass skrev for 2 timer siden: Dagens lunch😀 Dere imponerer stadig lurvetass, for ikke å si byssepiken Og hvis dette er lunsjen, så lurer jeg på hva det blir til middag !!! Men når jeg kjørte over Puttesundbroa og Asmalsundbroa i stad, så skjønner jeg jo at det er like greit å surre seg fast på et lunt sted og bruke tia på å lage god mat Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lurvetass Svart 3.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2023 Ikke dårlig å ha selveste Brimi i båten @Kanalkapteinen👍 Her er middagen servert og det ble en variant av fajita eller kyllingtaco. Lefsene ble ikke med på bildet, men er selvfølgelig på plass de også. Skikkelig godt og med mat med såpass mye krydder synes jeg cola er godt til. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2023 Lunch oppdatering. Egg og bacon med tomatbønner og melk. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2023 Livet er godt i dette rederiet så her er det godt å være. Middagen ble kjempegod. Biff med stekt sopp og løk. Potetpakker med friske urter og smør, en god salat til. Og jammen dukket det ikke opp bobler også. Ahh, matlykke 😀👍 Rosmari og timian. Hmm, bør kanskje slutte med disse innleggene før jeg blir ekskludert. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 5.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2023 Frisk tur fra Huibukta, Tønsberg tønne, utenfor Rakke og ned til Langøykilen. Men byssepiken disket opp med en fantastisk lunch så nå er kapteinen mett og blid. Hjemmelaget lun potetsalat med lun varmrøkt makrell og fiskekaker fra br. Skogen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Dixie 2100 Svart 6.Juli.2023 Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Kapteinen lider ingen nød i det rederiet Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Nei, kapteinen lider ingen nød. Tvert imot. Gårsdagens middag var nudelgryte med masse godt i. Litt Asia inspirert Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Dagens lunch. Lune fiskekaker fra Br. Skogen med tilbehør, helt innafor 😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2023 Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 hmmm kjenner jeg blir misunnelig her... Hun byssepiken, @lurvetass, kan hun leies ut til henteturer? Kunne godt tenkt meg slike måltider servert underveis... Også rundt stadt eller lignede i et par-tre meter sjø Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
lurvetass Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Hun var veldig skeptisk @sap_2000 Ikke redd for bølger så er ikke det som er problemet, men hun driver jo eget rederi. Her har hun valgt båt og kaptein selv. Trodde du var fornøyd med gulost og kaviar underveis? Kanskje du kunne sendt fillesjonkel på kokkekurs? Hvordan går det med ryggen? Håper det gikk bra. Nå er jeg spent på kveldens middag her. Vi har jo vært ute siden lørdag uten bunkring. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Var snakk om at jeg skulle finne fram grillen, men med mye regn måtte det droppes. Ble pasta og kjøttsaus. Ikke noe ferdig på pose, men hun hakket opp både chilli, løk, hvitløk og sopp i tillegg til urter og tomatpuré. Revet parmesanost på toppen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Komodo Svart 6.Juli.2023 Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 lurvetass skrev 58 minutter siden: ... hun hakket opp både chilli, løk, hvitløk og sopp i tillegg til urter og tomatpuré. Revet parmesanost på toppen. Hjemmelaget tomatpure da eller 🤣 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lurvetass Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 Du henter jo så mye delikatesser fra havet @Komodo så du har det vel ikke så værst sjøl👍😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2023 Del på Facebook Svart 6.Juli.2023 4 hours ago, lurvetass said: Trodde du var fornøyd med gulost og kaviar underveis? Kanskje du kunne sendt fillesjonkel på kokkekurs? Hvordan går det med ryggen? Håper det gikk bra. kroppen ser ut til å komme seg heldigvis 🙂 Jo, det var en god ide å sende filleonkel @Bjørn Løvjomås en tur til den pedagogiske kokken Hellstrøm 😂 Tipper han hadde fått så håret flagret ang Mills kaviaren og appåtil oppå osten vi fikk oss faktisk litt matopplevelser på vei hjem fra Lofoten i forrige uke. Fersk (påstått) Hitrakrabbe med majones og loff. Ingen fancy oppdekning og kreativ pynt, men det smakte himmelsk ☺️ Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.