Jump to content

Alt er stþrst over there 😳

Eivin

Recommended Posts

SÞk opp i YouTube pÄ "Haulover inlet". Da fÄr du se noen andre heftige pÄhengsmotorbÄter ogsÄ... 

2400 hk pÄhengs pÄ én bÄt. Koster litt Ä kjÞpe inn og kjÞre med, ogsÄ der...

FiskebÄten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
TurbÄten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

34 minutes ago, Valkyrja said:

Er det egentlig noen fordeler med et slikt oppsett? Utenom god margin pÄ reservefronten :giggle: Kan ikke se for meg at ytelse og fart Þker sÄ mye etter motor nr 2-3?

Dette ble diskutert i en annen trÄd nylig ... sÄ vidt jeg fikk med meg var det delte synspunkter pÄ dette.  Uansett er det sikkert fordelaktig Ä eie en bensinstasjon med et slikt oppsett.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Brigg skrev 2 minutter siden:

Disse bÄtene mÄ vel vÊre usedvanlig flatbunnet dersom de midterste motorene skal fÄ noe grep i vannet. 

Forskjellig stammelengde alt etter plassering.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ha ha. Nei, tror heller ikke penger viktig ved kjÞp av et slikt leketÞy. For de som kjÞper dem altsÄ.

Er jo fint for den lokale marinaen mtp salg og service, samt salg av bensin. 

Det er fascinerende Ä se en slik Midnight Express komme inn Haulover i godt sig. De tar jo de bÞlgene med understrÞmmer som en lek. MÄtte vÊrt gÞy Ä bare ta Norge pÄ langs med en slik en...

FiskebÄten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
TurbÄten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

33 minutes ago, hanto1 said:

Ørlite styr Ä bytte 72 tennplugger pÄ 6x600..

motoranoder og impellerbytte! :lol:  et par deksel Ä skru av, samt skruer som sitter!  om dem har samme timepris som norske verksteder der sÄ blir det kostbart! 

BĂ„tgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

De kjÞrer litt annet opplegg mot kundene ogsÄ de som lager disse. SÄ en gang at HCB 65 Estrella som var/er den stÞrste center console bÄten hadde litt spesiell levering til kundene. De spurte kjÞper om favorittdrikke, favoritt musikk og mat og nÄr bÄten ble levert var den full av favoritt drikken, maten pÄ grillen var det kunden foretrakk og musikken pÄ anlegget var det samme. Du fikk ogsÄ med deg en erfaren kaptein i 1-2 uker for Ä lÊre deg Ä bruke bÄten. Dette var nÄr de hadde Seven Marine motorer og bÄten kostet i overkant av 3 millioner $

Eika skrev 3 minutter siden:

6x400 koster ikke noe mer enn 2xd6 400 med transom og drev. Faktisk er det billigere 

Jeg sÄ det bare nevnt i en av YouTube-videoene at det hadde kostet over 500.000,- dollar, og det burde bli 5 mill eller mer. Husk at montering (utstyr og arbeid) ogsÄ koster. Og det var vel snakk om 6x600hk, ikke 6x400hk
?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nÄ, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar pÄ dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for Ă„ vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...