Jump to content

Oppfinneren(Erik Alfred Tesaker) nå som seiler!


-morten-

Recommended Posts

Der mista jeg respekten for han... Men han må jo leve av noe og i den businessen flyter der jo godt med penger...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Så enige med alle tidligere innlegg.

At det skjer noe med klimaet er jo helt rett, men ingen nyhet, det har det gjort til alle tider.

Men at vi alltid skal være så sneversynt at vi alltid setter oss slv i sentrum av universet, er jo bare sørgelig

Sett fra mitt ståsted så handler dette miljøhysteriet stort sett om fordeling av penger, der de store etablerte sikrer seg nye inntekter.

Link to post
Share on other sites

M/S Malene skrev for 2 timer siden:

Nok et skrik om oppmerksomhet, bare.

 

Komodo skrev for 1 time siden:

Klimaaktivist. Ja...

 

JRK skrev 10 minutter siden:

Sett fra mitt ståsted så handler dette miljøhysteriet stort sett om fordeling av penger, der de store etablerte sikrer seg nye inntekter.

 

Nei, det er nok best å beholde skylappene på og trekke nisselua godt nedover ørene. Om vi ikke snakker om klimaendringene går det sikkert over snart...:lipseal:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 30 minutter siden:

Nei, det er nok best å beholde skylappene på og trekke nisselua godt nedover ørene. Om vi ikke snakker om klimaendringene går det sikkert over snart...:lipseal:

Eller kanskje lese seg opp litt om ekte klima og ikke "klimaforskning" utført av politikere. Forskning fungerer slik at blander du bittelitt politikk inn i forskningen er faktagrunnlaget vekk og du har KUN politikk og ingen forskning...

 

Denne her sier for meg ALT om CO2 vs klima:

Milankovitch_Cycles_400000.jpg.a7b1cac7fb489f8281c13cb338e20670.jpg

 

Når tempen stiger stiger også CO2 nivået men en ser også veldig tydelig at når tempen går ned så henger CO2 nivået laaaangt etter og derfor kan ikke CO2 være noen klimaDRIVER. Case closed...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 10 minutter siden:

Case closed...

 

I ditt hode kanskje. Man må være åpen for at andre har andre meninger, og at det ikke alltid er selvsagt at man selv har rett. Respekt er ikke feil. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 3 minutter siden:

Man må være åpen for at andre har andre meninger

Absolutt og det viktigste av alt er å finne ut hva som er sant og det koster som regel mer arbeid enn de fleste gidder å legge i det... enklere å høre på NRK/TV2 :rolleyes:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er overhodet ingen tvil om at CO2 er en klimadriver og at våre økende utslippene er i ferd med å endre kloden i en slik grad at det kommer til å ha enorme konsekvenser. Å tro noe annet innebærer at man lurer seg selv, eller i det minste har blitt lurt av noen andre....  

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

index skrev 3 minutter siden:

 

I ditt hode kanskje. Man må være åpen for at andre har andre meninger, og at det ikke alltid er selvsagt at man selv har rett. Respekt er ikke feil. 

 

Når du selv hevder at andre som har innlegg her har skylapper, og kommer med kommentarer som  i ditt hode", så ikke kom å snakk om respekt for andre.

Den statistikken Svein viser til er det mest konkrete vi har å forholde oss til, så enkelt er det bare.

Link to post
Share on other sites

JRK skrev 3 minutter siden:

Når du selv hevder at andre som har innlegg her har skylapper, og kommer med kommentarer som  i ditt hode", så ikke kom å snakk om respekt for andre.

 

Når man avslutter med case closed har man ikke respekt for andres meninger. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det enkleste er er å finne en teori som passer ens egen livsstil, så får forbruk, forurensning av havet og luft gå sin gang siden det finnes grafer for flere hunder tusen år tilbake i tiden som viser at det ikke finnes noen sammenheng mellom utslipp og klima.

Link to post
Share on other sites

Big Horn skrev 3 minutter siden:

forurensning av havet og luft

Forurensing er en helt annen business og der både kan og må vi gjøre noe. Vi er vel eneste dyreart på planeten som driter i eget matfat og det ser ut til å være helt greit, i alle fall når det er de multinasjonale selskapene som står bak.

 

For CO2 sin del så er vi helt i nedre grense for å ha liv på planeten vår og nivået er heldigvis på vei opp. Det er en svært god grunn til at gartneriene bruker mye penger på å tilsette CO2 i drivhusene sine.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 6 minutter siden:

Det er overhodet ingen tvil om at CO2 er en klimadriver og at våre økende utslippene er i ferd med å endre kloden i en slik grad at det kommer til å ha enorme konsekvenser. Å tro noe annet innebærer at man lurer seg selv, eller i det minste har blitt lurt av noen andre....  

 

Hvorfor er du så sikker på at dette er riktig? Jeg vet at alle klimaaktivistene hevder det, men keiserens nye klær har vel alle hørt om.

 

Jeg med flere har etterlyst klimamodellen de bruker og det lille vi har forstått er at gjetninger inn gir gjetninger ut. For de som programerer reguleringsteknikk (for det er faktisk det klimaet er). Så vet man at det skal ikke så mange parametre til før modeller kan bli usikre. Det som i alle fall er sikkert er at vi snakker om hundrevis av parametre for å kunne forutsi reguleringen i klimaet, og hvorfor de da plukker ut akkurat CO2 kan man jo virjkelig lure på? 

 

 

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, SveinHa said:

Forurensing er en helt annen business og der både kan og må vi gjøre noe. Vi er vel eneste dyreart på planeten som driter i eget matfat og det ser ut til å være helt greit, i alle fall når det er de multinasjonale selskapene som står bak.

 

For CO2 sin del så er vi helt i nedre grense for å ha liv på planeten vår og nivået er heldigvis på vei opp. Det er en svært god grunn til at gartneriene bruker mye penger på å tilsette CO2 i drivhusene sine.

Jeg sier ikke at CO2 i seg selv er skadelig. Det som derimot er farlig er at kloden nå er befolket i områder som blir ubeboelige med stigende vannstand, temperaturer og polariserte nedbørsmønstre. Vi ser også oftere og oftere at konstruksjoner og infrastruktur ikke hånterer det skiftende klimaet, noe som igjen fører til enorm forurensning av vannmassene da mye av det til slutt havner på havet. 

Men den egentlige diskusjonen her er vel om man tror at menneskelig aktivitet bidrar til økt temperatur eller ikke. Jeg er på ingen måte sikker, men er av den formening av at det er "bedre å komme seint enn aldri", så jeg prøver å redusere forbruk der jeg kan uten å gå tilbake til huleboerstadiet. 

Link to post
Share on other sites

Big Horn skrev 2 minutter siden:

Jeg er på ingen måte sikker, men er av den formening av at det er "bedre å komme seint enn aldri", så jeg prøver å redusere forbruk der jeg kan uten å gå tilbake til huleboerstadiet. 

Det er en klok tilnærming :thumbsup:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Synes det er flott at oppfinnaren engasjerer seg. At nokon kaller dette eit skrik om oppmerksomheit, og kjem med antydningar om at engasjementet berre er økonomisk begrunna, så er det trist og eit angrep på ein annan person som er utidig og heilt unødvendig. 

 

For dei som sit med "fasitten" i alle samanhengar:

Feilen med verda er at dei dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil

 

Link to post
Share on other sites

Da hadde det vært kjekt om de med tvil også hadde kommet til ordet...

 

@Big Hornhar en tilnærming som jeg likte. 

 

Det hadde vært fint om nyansene hadde kommet frem. Det savner jeg fra klimapolitikken/ klimafokuset.

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Det begynner nesten å bli morsomt når ALLE steder på planeten varmes opp dobbelt så raskt som resten av kloden...

image.png.c6e9ab58be793860077839d1cb1f7e2f.png

Der var jo også en sak i media i sommer der Sicilia ble kokt i 48 grader. Jeg sjekket med yr.no akkurat på den tiden, søkte opp Sicilia, og kunne finne at de hadde svært så normale 32 grader... Etter litt mer undersøkelser viste det seg at noen hadde målt 45 grader på overflaten av asfalten og noen andre måtte overdrive saken litt og hadde lagt på til 48...

 

Prøv  finne ut hva som virkelig skjer før dere trekker konklusjoner. Veldig mange ganger står politikere (og med politikere mener jeg også "forskere") og påstår en ting men om en leter opp grunnlagstallene for saken (gjerne på ssb.no eller andre offisielle nettsteder) så vil en se at politikerpresentasjonen og fakta er diametrale motsetninger. Når til og med Sintef har (eller i alle fall hadde i en årrekke, gidder ikke å lete der lengre) den famøse artikkelen der 97% av klimaforskerene er enige om at menneskeskapte utslipp er årsak til klimaendringer, ja da melder jeg meg ut. Den artikkelen er pill råtten og cherrypicking av verste sort i tillegg til at forskning på ingen måte handler om enighet men tvert imot om fakta og forsøk på å motbevise disse.

 

EN ting har jeg i alle fall lært, spesielt de siste par årene: Propaganda VIRKER!

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

JRK skrev for 2 timer siden:

 

Hvorfor er du så sikker på at dette er riktig? Jeg vet at alle klimaaktivistene hevder det, men keiserens nye klær har vel alle hørt om.

 

 

Jeg er sikker på dette fordi jeg er atmosfæreforsker og har fulgt klimaforskningen nært de siste 30-årene. Det har over denne perioden egentlig aldri vært noen tvil fra klimaforskernes side. Vanlig folk blir forledet av de som ønsker å så tvil om annerkjente fakta. Det er faktisk ikke sånn at hvermansen som aldri har lest en vitenskapelig publikasjon eller studert klimasystemet har særlig grunnlag for å vurdere spørsmål som klimasensitivitet, temperaturtrender og ekstremvær eller hvor gode klimamodellene er. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 16 minutter siden:

Det begynner nesten å bli morsomt når ALLE steder på planeten varmes opp dobbelt så raskt som resten av kloden...

 

Der var jo også en sak i media i sommer der Sicilia ble kokt i 48 grader. Jeg sjekket med yr.no akkurat på den tiden, søkte opp Sicilia, og kunne finne at de hadde svært så normale 32 grader... Etter litt mer undersøkelser viste det seg at noen hadde målt 45 grader på overflaten av asfalten og noen andre måtte overdrive saken litt og hadde lagt på til 48...

 

Er du med dette uenig i at den offisielle varmerekorden i Europa er satt i Italia, og var på 48,8 https://www.sciencealert.com/europe-breaks-temperature-record-but-admits-its-only-temporary

Og mener du altså at FN driver med «cherry picking» av tilgjengelig forskningsmateriale? Hva skulle i så fall være argumentet?

 

Denne tråden blir nok ikke gammel, men jeg finner det skremmende at så mange av den godt voksne generasjonen velger å snakke bort at det er klimaendringer som skjer mye raskere enn hva det har gjort tidligere, og som samsvarer med klodens bruk av fossilt materiale.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...