Jump to content

Oppfinneren(Erik Alfred Tesaker) nå som seiler!


-morten-

Recommended Posts

Skulle likt å se FN landenes økning i inntekter  i klimaets  navn  de siste 20 år. De aller fleste "tiltak " går jo ut på å bære mere penger inn til staten.

Klimapanelet har vært en kjempebra inntekstkilde for  FN landene. Sikkert derfor de sponser disse "uavhengige" forskere.

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 8 minutter siden:

Da foreslår jeg at du skal lese deg litt opp på CO2 og glemme litt av propagandaen fra NRK/TV2 o.l.

Hmmm…

Skal jeg tro på FNs klimapanel og det store flertallet av klimaforskere som også inkluderer Framtia? De har jo ikke lest seg opp på CO2?

 

Nei, jeg viser ryggrad og tør å snakke MSM midt i mot, og stoler på magefølelsen, venner og kjente i ekkokammere på nett og konstaterer med stor sikkerhet at vi trenger mer CO2 i atmosfæren! 🤪

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 18 minutter siden:

Da foreslår jeg at du skal lese deg litt opp på CO2 og glemme litt av propagandaen fra NRK/TV2 o.l.

 

Dette er jo for meg en komisk kommentar i og med at det er jobben min å ha greie på CO2. Jeg har f.eks ansvaret for Norges overvåking av CO2 i atmosfæren. Med all respekt har jeg nok bedre greie på CO2 enn både deg og NRK/TV2. Det er, om man forholder seg til aksptert teori og det som står i lærebøker og vitenskapelige tidsskrifter rett nok. Derimot om man relaterer til alternative fakta funnet på internett så kan det godt være at du vet mye mer om CO2 enn meg SveinHa...

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

lr-80 skrev 23 minutter siden:

Nei, jeg viser ryggrad og tør å snakke MSM midt i mot, og stoler på magefølelsen, venner og kjente i ekkokammere på nett og konstaterer med stor sikkerhet at vi trenger mer CO2 i atmosfæren! 🤪

 

Ja, det er jo så vidt vi har nok til å ha i brusen.  :giggle:

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 22 minutter siden:

Dette er jo for meg en komisk kommentar

Du har ikke tilbakevist innholdet i grafene jeg har postet... Det er komisk for meg for er de feil så hadde det vært lett å påpeke men det er visst enklere å stigmatisere og overse. Grafen for Milankowich cycles forteller mer enn nok for meg: CO2 kan IKKE være en klimaDRIVER men et resultat av temperaturendring, enkel fysikk...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Fremtida, Norge sier jo ja takk begge deler, først oljeinntekter, så klimainntekter. Klima er & blir hovedsaklig et fripass for  nye avgifter.

Som argument for allslags tiltak og avgifter brukes favorittløgnen til enhver ledende politiker som må skaffe ekstra kronasje i kassa: "Alle ser på Norge" og det vi gjør har en signaleffekt  for  hele verden!!-Eller så skylder vi verden noe, samt at vi har et spesielt  ansvar...

 

Men nå er vi jo OT & milevis fra båtlivet..

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 26 minutter siden:

 enkel fysikk...

jeg tror fysikkforståelsen din er litt for enkel.... Når det finnes la oss si minst 300 aktive klimaforskere med doktorgrad i fysikk bare i Norge som er helt sikre på at CO2 er en klimadriver da tenker jeg at du bør ta en realitetsorientering. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev 39 minutter siden:

enkel fysikk...

 

Framtia skrev 10 minutter siden:

jeg tror fysikkforståelsen din er litt for enkel.... Når det finnes la oss si minst 300 aktive klimaforskere med doktorgrad i fysikk bare i Norge som er helt sikre på at CO2 er en klimadriver da tenker jeg at du bør ta en realitetsorientering. 

 

Dere mener vel kanskje kjemi????  Lett at det går i ball :crazy:

Link to post
Share on other sites

CO2 er et kjemisk molekyl, mens klimapådriv og strålingstransport er fysikk, Så når man diskuterer om CO2 er en klimadriver er man i fysikkens verden. Om noen fortsatt skulle lure på om forbrenning av hydrokarboner kan produsere CO2 da er man i kjemiens verden. Likeså om CO2 kan omdannes til karbohydrater. Selv har jeg doktorgrad i atmosfærekjemi, mens mange av mine kolleger er fysikere eller geofysikere. 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

SveinHa skrev for 1 time siden:

Da foreslår jeg at du skal lese deg litt opp på CO2 og glemme litt av propagandaen fra NRK/TV2 o.l.

Jeg skal ikke påstå noe sikkert, men jeg tipper @Framtia legger andre kilder til grunn enn NRK og TV2.

 

Ellers enig med deg i at det som spys ut i media angående klima nå om dagen virker meget spekulativt og ensidig. 

 

I en tidligere tråd diskuterte vi NRKs standpunkt i klimapolitiske saker, og deres manifest som forteller hvordan de skal jobbe i disse sakene. Et dokument som i det store og hele legger en hel debatt død, og går rett på hvordan problemet skal angripes. 

 

https://www.journalisten.no/astrid-rommetveit-kathrine-hammerstad-klimajournalistikk/slik-skal-nrk-jobbe-med-klima/396922 

 

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 6 minutter siden:

CO2 er et kjemisk molekyl, mens klimapådriv og strålingstransport er fysikk, Så når man diskuterer om CO2 er en klimadriver er man i fysikkens verden. Om noen fortsatt skulle lure på om forbrenning av hydrokarboner kan produsere CO2 da er man i kjemiens verden. Likeså om CO2 kan omdannes til karbohydrater. Selv har jeg doktorgrad i atmosfærekjemi, mens mange av mine kolleger er fysikere eller geofysikere. 

 

Takker for grei oppklaring.

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 5 minutter siden:

Selv har jeg doktorgrad i atmosfærekjemi, mens mange av mine kolleger er fysikere eller geofysikere.

 

Dette burde egentlig til en viss grad legge ballen død. Men noen hevder nok at du er i lomma på de som finansierer forskningen, så da kommer du ingen vei uansett hva du sier. 

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 3 timer siden:

For å holde tråden båt-relevant:

 

Påvirker klimarapporter og miljørapporter ditt båtbruk?

Siden jeg tror på klima-/miljørapporter, ønsker jeg å bidra. Men med hus, båt, bil og et vanlig norsk forbruk ligger jeg dessverre dårlig an. Men kan prøve. 
 

Jeg forsøker å seile så fremt det er mulig. Både fordi det er kjedelig å kjøre motor med seilbåt, og fordi jeg ønsker å bruke lite diesel. Dessuten er seiling gøy. Lite diesel er bra for både lommebok og miljø. Jeg fyller diesel én gang i året og seiler Oslofjorden-Sørlandet-Danmark-Bohuslän.  
 

Både båt og seil er laget av plast. Jeg vil gjerne at alt skal vare så lenge som mulig, og unngå at det ender opp som søppel og forurensning i naturen når levetid er ved veis ende. Jeg bruker miljøvennlig frostvæske der det kan brukes, og avhender meg med den giftige med minst mulig søl til sjø. 
 

Jeg bruker vanlig selvpolerende bunnstoff, men kunne med fordel sette meg inn i alternativer, spesielt om jeg likevel finner ut at jeg må skrape/blåse bunnen og begynne på nytt. Kanskje har botn gode tips i denne tråden?

Link to post
Share on other sites

stemmer Komodo, jeg er jo selvsagt kjøpt og betalt. I realiteten opplever jeg at mine meningsmotsandere her hevder at jeg ikke har integritet og at jeg fører folk bak lyset. Ikke akkurat noe godt utgangspunkt for å delta i noen form for opplysningsvirksomhet. Dessverre er det slik at de fleste klimaforskere skyr det offentlige ordskiftet, og man kan jo bli kvalm av hvor mye dritt og uforstand som presenteres av folk på internett.  

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 19 minutter siden:

som er helt sikre på at CO2 er en klimadriver

Da er grafen for Milankowitch cycles feil og det tror jeg ikke... CO2 som klimasyndebukk er et vedtak, jeg har aldri sett noe troverdig som sier at det er fakta, snarere tvert om. 

 

...og denne her er verdt å lese, kort liten sak: https://www.americanthinker.com/articles/2023/09/a_look_at_the_fundamental_hypothesis_of_global_warming.html

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 1 minutt siden:

Foreslår denne tråden stenges nå, vi kommer ingen vei. 

For så vidt enig (men jeg venter fremdeles svar på Milankowitch...).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hvis noen har lyst til å ettergå SveinHa's sannehetsvitner slik som f.eks The Federalist og American Thinker, vil en se at dette er nettsteder som tilhengerne til Donald Trump finner sine fakta...  

 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Federalist_(website)

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Thinker

 

 

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 4 timer siden:

For å holde tråden båt-relevant:

 

Påvirker klimarapporter og miljørapporter ditt båtbruk?

 

Ja, for vår del gjør det det. Gikk over til seilbåt for 4-5 år siden. Årsaken var ikke alene klima og miljø, men det var en medvirkende årsak. Valgte også en båt som ikke er større enn vårt behov, og som trenger minimalt med vedlikehold og utbedringer fremover. Gikk fra et årlig bensinforbruk på ca 1000 liter og ned til ca 50 liter. 

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 7 minutter siden:

Hvis noen har lyst til å ettergå SveinHa's sannehetsvitner

Hva var feil med beskrivelsen av hvordan forskning fungerer? Nei, da er det bedre å angripe budbringeren...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 19 minutter siden:

Foreslår denne tråden stenges nå, vi kommer ingen vei. 

 

Heilt enig. Forstår godt at mange som verkeleg har kunnskap om temaet ikkje orker å engasjere seg i debattar mot konspirasjonsryttarar. Mot dumskap kjemper ein for forgjeves.

 

Ellers så har eg seilbåt, ikkje berre på grunn av klima.... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Framtia skrev 27 minutter siden:

Hvis noen har lyst til å ettergå SveinHa's sannehetsvitner slik som f.eks The Federalist og American Thinker, vil en se at dette er nettsteder som tilhengerne til Donald Trump finner sine fakta...  

 

Donald Trump, er det noe gæærnt med han også nå da :giggle: 

 

Men fra spøk til alvor Framtia. Du er en knakandes kjekk kar, det er bare en feil på deg. Og det er at du har lagt dykkinga på hylla for godt og kun egner deg til segling  :diving: :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeeezuz, litt av en avsporing her. 

Steng tråden eller få skoa inn på stien. Er endel som ikke står fremst i skoa her. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...