Jump to content

Om Redningsselskapet i dagens VG


Al-Tec

Recommended Posts

I dagen VG, der lesere kan sende inn SMS om sine meninger, handler nesten alle om Redningsselskapet. En rød tråd i alle innleggene er at "innsamlede midler går til hus, fallskjerm og barnehageplass for Monica Christensen Solaas. Flere sier takk for seg til Redningsselskapet. Føler vi dette om kontigenten til Kystpatruljen? Jeg synes dette er vanskelig. Hva mener dere andre på forumet?

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Medlemskap i kystpatruljen gir gratis assistanse ved havari eller feil på båt samt rabatt på forsikringen. Kystpatruljen gir en stor sikkerhet for alle på sjøen. Jeg kommer til å støtte dem videre. At det er rot på toppen hindrer ikke kystpatruljen å gjøre sin jobb for deg og meg.

 

Jeg stemte ikke på de rødgrønne men jeg melder meg ikke ut av norge for det...

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Nei, egentlig ikke.

 

For det første er kontigenten en kjøpt "vare" - dvs redning ved nød, på lik linje med NAF.

Dessuten, så har mannskapene på båtene ikke noe med dette rotet å gjøre.

 

Problemet er på en måte inntekten på 320 mill. i fjor fra automatdriften alene, denne har nok "blendet" styret til å glemme de frivillige og idealene som NSSR står for.

Link to post
Share on other sites

Føler vi dette om kontigenten til Kystpatruljen? Jeg synes dette er vanskelig. Hva mener dere andre på forumet?

Jeg mener at medlemskap i kystpatruljen er en tjeneste du betaler for, og jeg skiller mellom dette og annen støtte til NSSR. Hvis man mener man trenger tjenesten, så kjøper man den.

 

Må innrømme at jeg likevel var i tvil om jeg skulle fortsette mitt medlemsskap så lenge Monica satt ved roret, men nå når hun er ute av bildet er jeg ikke i tvil.

 

Har hatt nytte av mitt medlemsskap ved flere anledninger

Link to post
Share on other sites

Medlemskap i kystpatruljen gir gratis assistanse ved havari eller feil på båt samt rabatt på forsikringen. Kystpatruljen gir en stor sikkerhet for alle på sjøen. Jeg kommer til å støtte dem videre. At det er rot på toppen hindrer ikke kystpatruljen å gjøre sin jobb for deg og meg.

:yesnod:

Kommer til å fortsette mitt medlemskap.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Må innrømme at jeg likevel var i tvil om jeg skulle fortsette mitt medlemsskap så lenge Monica satt ved roret, men nå når hun er ute av bildet er jeg ikke i tvil.

Har hatt nytte av mitt medlemsskap ved flere anledninger

Må innrømme at jeg har vært av samme mening som deg: "Ja takk til begge deler". Jeg mener nå at medlemskap i Sjøassistanse gir meg like god siikerhet alene som å være medlem av begge. Det har etterhvert blitt min konklusjon. NSSR overlever sikkert uten min støtte på ca 1/100 promille neste år, men jeg håper ikke det. Jeg har heldigvis aldri hatt behov for hjelp, men kommer ganske sikkert til å markere neste år med å kutte ut klistrelappen for første gang. Personlig tror jeg Monica og Styret bare er toppen av et isfjell. Ref det engelske TV-programmet "javel Herr Statsminister" (eller hva det het). Her sitter det ett mellomskikt med den reelle makt og jobber for sine posisjoner.... tror jeg. Jeg har faktisk mye mindre tillit til den nye ledelsen som har begynt å peke seg ut. Byråkratene i mellomskiktete ser ut for å ønske dem velkommen regner jeg med.

Nei,; skrell til beinet og start på nytt under full statlig kontroll. Fortsett gjerne med kakelotterier, men ikke sats på det som garanti for sikkerhet til sjøs.

Link to post
Share on other sites

Det er i grunnen nå, mer enn noen gang, at Redningsselskapet trenger oss like så meget som vi trenger Redningsselskapet når vi havner i nød. Spetakkelet mellom de mindre begavete på toppen bør ikke resultere i at vi slutter å støtte NSSR. Det ville --i alle fall på lengre sikt -- lett kunne bli ris til egen bak.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Om en del av oss ender opp med å "melde oss ut" har det liten betydning for driften av NSSR tror jeg. Medlemskapsinntektetene utgjør vel bare en liten brøkdel i forhold til intekter fra Gambling, Kakelotterier og Donasjoner om jeg ikke tar riv ruskende feil.

 

Du sier; "Spetakkelet mellom de mindre begavete på toppen bør ikke resultere i at vi slutter å støtte NSSR"

Er du nås å sikker på at de er mindre begavet? Kanskje de har vært litt for begavet for "mellomskiktet rett under toppen"?? Kanskje alt ikke er som avisene skriver? Kanskje Monica har sett noe vi ikke ser? Ikke vet jeg, men jeg blir sikkert medlem av NSSR eller dets like en gang i framtiden når de kommer tilbake til jorden. Inntil videre satser jeg på at Sjøassistanse er min sikkerhets-partner til sjøs.

Med denne holdningen og avgjørelsen kan jeg ikke se at jeg skader seilende NSSR-mannskaper på noen måte. Faktisk har jeg fullt medhold fra i hvertfall ett par karer jeg har snakka med!

Link to post
Share on other sites

Medlemskap i Kystpatruljen er for meg ensartet med dette å ha båt. Har i alle år hatt Kystpatruljens emblem på sideruten og skal fortsatt ha dette.

 

Nå endte saken med Monika opp i masse oppvask. Godt å få ryddet opp i ukulturen.

 

Det er godt å vite at Redningsskøytene ligger på sine stasjoner. At sjefene ikke har magamål er leit for en humanitær forening.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har ved et par anledninger hatt førstehånds detaljert kunnskap om ting som har vært omtalt i avisene og da har jeg sett hvor unyansert, og til dels misvisende, journalistene har vært i sin omgang med "sannheten".

 

Tror man skal være litt forsiktig med å mene så veldig bestemt om det ene og det andre i denne saken også! På den annen side; hvis man bare skal uttale seg om det man har greie på så blir det vel litt still og kjedelig? Magamål - ja hvis Monica skal beskyldes for ikke å ha magamål fordi hun forholder seg til sin arbeidskontrakt, som jo også åpenbart styret gjør, så er det greit for meg. Er det noen der ute som frivillig vil gi fra seg de rettigheter man har i sin arbeidskontrakt? Har ikke også Monica rett til å få beholde den økonomiske trygghet som den arbeidskontrakt som de to parter (hun selv og hennes arbeidsgiver) har inngått på frfivillig basis? Man kan like det, eller ikke, men en avtale er en avtale og sånn bør det fortsatt være!

 

For ordens skyld seg; Jeg var ikke glad da Monica overtok etter nei-dronningen (men jeg var glad nei-dronningen sluttet :puke: ), jeg er ikke lei meg for at Monica slutter og heller ikke lei meg for at Stangeland slutter!

 

Uansett hva man måtte mene i denne saken så trenger vi Redningsselskapet og jeg ber den enkelte tenke seg godt om før de sier for mye negativt om selskapet, eller melder seg ut. Det kan godt tenkes at dette er et selskap som trenger en intern opprydning, det ville ikke være det første!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer også til å støtte Redningsselskapet og også fortsette mitt medlemskap i Kystpatruljen. Det er riktig at tjenester fra Kystpatruljen kjøpes, men kvaliteten på tjenesten vil nok kunne influeres av bråket med påfølgende pengebruk i selskapet.

 

Mine betraktninger av håndteringen av problemene, fortoner seg noe amatørmessig, jfr. styremøter som simultanrefereres i mediene og stryremedlemmer som vikarier med fete konsulenthonorarer. Stangeland må ta hovedansvaret for rotet og ta konsekvensene av dette.

 

Det virker på meg som om Redningsselskapet er prøvd styrt ut fra prinisippene i næringslivet, jfr. konsulenter, honorarer etterlønn etc. Siden selskapet er en veldedighetsorganisasjon, så blir dette mer som en velforening. Problemet er at denne "velforeningen" har stor medlemsmasse og stor økonomi med hele landet som sitt virkeområde. Den fremstår derfor som en blanding av storbedrift og velforening. Det er blitt prestisje å lede en slik "forening", og dermed kommer "Gutteklubben Grei" på banen.

 

Mitt forslag til ny generalsekretær er å lete frem en dyktig ikke-profilert bedriftsleder, med en viss tilhørighet i miljøet selskapet betjener. Tenker da ikke på Kystpatruljen-miljøet, men kystbefolkningen og fiskerne. Stangeland har denne tilknytningen og kan som så i egenskap av President være en døråpner. Dessverre har det vist seg at han ikke har utøvd de rette kvaliteter ved håndteringen av problemene innad i selskapet. Med sin uheldige eskponering, mener jeg selskapet er best tjent med en ny President snarest.

 

Medlemskontingenten vil kaste mest av seg når den anvendes til redning av sjøfarende og ikke som honorarer til styremedlemmer skadeskutt ledelse.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Må skille mellom snørr og barter!

Så lenge vi har Redningsskøytene m/mannskap, med den gode jobben de gjør er det ikke noe alternativ for meg å la være å ha medlemskap.

Personlig ser jeg helst at denne tjenesten hadde vært statlig, noe all redningstjeneste i Norge skulle vært.

Når det gjelder den jobben Monica Kristensen og styret forøvrig har gjort, har jeg ingen forutsetning for å mene hverken det ene eller andre.

Men det er ikke noe tvil om at monica Kristensen har stukket hånda i et "vepsebol".

Noe som er helt sikkert er at det er flere enn 2 sider av en sak dvs motpartenes, journalistenes og sannheten.

Mvh

:santa:

Link to post
Share on other sites

Alle dere som er så misfornøyd med tingenes tilstand i NSSR har nå en gylden mylighet til å si i fra om at slike ting ikke tolereres. Dere har en gylden mulighet til å si i fra på en måte som merkes og som er ubehagelig for NSSR. Likevel en måte som ikke påvirker den operative delen og sjøredningsberedskapen over hode.

 

Det har seg nemlig slik at nettoinntekter fra medlemskap i Kystpatruljen, er på langt under en prosent av selskapets inntekter. Mange har ikke forstått at Kystpatruljen er mer som en kontinuerlig pr-kampanje som mange av oss båteiere ivrig dettar i ved å klistre de røde medlemskapsmerkene fast på vindskjermen vår. Samtidig sier det tydelig til våre omgivelser at se her, jeg er en støttespiller.

 

Vel. Nå har det seg slik at jeg ikke på noen måte er fornøyd med tingenes tilstand i NSSR. Derfor velger jeg å si fra om dette. Jeg er nemlig av den oppfatning at sier man ikke i fra, fortjener man ikke annet enn det man får. Slikt sett er det å ikke foreta seg noe også en bevisst handlig som sender signaler ut, men da et helt annet signal.

 

Nå har det seg slik at jeg er med i Sjøassistanse også. Der er jeg med utelukkende fordi kontigenten gir meg en del fordeler til en rimelig penge. medlemskapet i NSSR gir meg egentilg fint lite. For meg er det et rent støttemedlemskap. jeg får noen medlemsblader i posten. Ei havnebok hvert 3. år. Assistansen for mindre ting som f.eks tau i propellen eller motortrøbbel kan jeg bare glemme. Slik gis det i praksis ALDRI assistanse til om du da ikke ligger side om side med skøyta.

 

Så enden på visa? Jeg sender mitt signal. Et signal som merkes og som kanskje svir litt anseelsesmessig. Men de praktiske kosekvensene for redninsselskapets daglige arbeide, ja den er lik null.

 

Så da kan man altså velge: Sende et signal som gjør mottakeren litt brydd og forteller om en klar misnøye, men som ikke påvirker "gutta i skøytene" eller redningsarbeidet i praksis.

 

Eller så kan man la være å sende et signal. Problemet er at du da sender ut det sterkeste signalet av alle.

 

Jeg melder meg ut dette året. Vurderer tilstanden neste år. Liker jeg da det jeg ser, melder jeg meg inn igjen. Mittt manglende bidrag er også mitt aktive bidrag til å få det redningsselskap jeg synes vi fortjener.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Assistansen for mindre ting som f.eks tau i propellen eller motortrøbbel kan jeg bare glemme. Slik gis det i praksis ALDRI assistanse til om du da ikke ligger side om side med skøyta.

 

Der har vi ulike oppfatninger. Jeg lå i Svelvikstrømmen med garn i propellen en augustdag for noen år siden. Redningsskøyta kom helt fra Høvik innerst i Oslofjorden. Topp service, spør du meg.

 

 

Jeg melder meg ut dette året. Vurderer tilstanden neste år. Liker jeg da det jeg ser, melder jeg meg inn igjen. Mittt manglende bidrag er også mitt aktive bidrag til å få det redningsselskap jeg synes vi fortjener.

 

Du melder deg ut i 2005? Det er jo snart slutt!

Memdlemskap i Kystpatruljen er et must for oss båteiere.

 

Ha en fredfull jul, Lotus! :santcheers:

 

Lotus

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Assistansen for mindre ting som f.eks tau i propellen eller motortrøbbel kan jeg bare glemme. Slik gis det i praksis ALDRI assistanse til om du da ikke ligger side om side med skøyta.

Dette stemmer ikke, lotus. Jeg har fått assistanse fra NSSR 4 ganger.

 

3 ganger pga tau i propellen.

1 gang pga motortrøbbel (som antagelig kom av tau i propellen, uten at jeg var klar over det)

 

Kun en av disse gangene lå jeg i samme havn som skøyta. De tre andre gangene måtte skøyta rykke ut. Jeg har også fått god hjelp i Sverige pga mitt medlemsskap i Kystpatrulien.

Link to post
Share on other sites

Har nå vært medlem i begge jeg da men lurer litt nå . Er rett og slett for mye tull der , på tide og rydde opp en gang for alle . Så mye rør for å si det mildt som det er der , kansje hele styre og stell burde vært bytta ut . Er stadig mer eller mindre sjokkerende ting som dukker opp .Synd det skal gå ut over gutta på skøytene . Har ikke helt bestemt meg enda hva jeg gjør neste år , så jeg ser om dem kan klare og ordne opp så alt blir i vater igjen . Kansje det og bytte ut gutteklubben grei hadde vært susen

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis litt varierende oppfatning om assistansetilgangen. Var det ikke i sommer at det var et intervju med en NSSR-fyr der han i klare ordelag fortalta at man kunne ikke regne med assistanse fra skøyta ved problemer som tom drivstofftank, tomt batteri, anker som ikke ville opp, motor som stoppet pga manglende vedlikehold osv. Folk glemmer tydeligvis fort.

 

Astor: Beklager skrivefeilen. Det er altså medlemskapet for 2006 jeg snakker om.

Du sier at medlemskapet i Kystpatruljen er et must for oss båteiere.

Jeg sier at NSSR et et must for oss båteiere. Derfor melder jeg meg ut av Kystpatruljen for 2006. Merkelig, er det ikke?

 

Lotus

 

Rettelse: Den manglende assistansen som det ble snakket om i intervjuet var altså under forutsetning av at båten lå trygt i havn. Assistanse når det er fare på ferde gis selvfølgelig alltid. Nå har det seg også slik at assistansen gis uavhengig om man er medlem i Kystpatruljen eller ikke. Medlemskapet er bare for å få enkelte ting gratis eller til redusert pris. Får man eksempelvis tauet i propellen, får man nøyaktig den samme assistansen. Forskjellen er at den første dykkertimen ikke er gratis.

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror nok, om ikke noe mer grums kommer til overflaten. At jeg vil fortsette som medlem i Kystpatruljen. Dog under sterk tvil. Reduksjonen på forsikringen dekker jo opp for kontigenten.

 

Har full forståelse for dem som vil ta seg ett Sabbatår som en protest på alt rotet som noen avdanka politikere i styret og en håpløs dårlig leder har satt igang.

Mye mulig det er en ukultur på landsiden, blant blårussen og resten av kontorpuddingene. Måten hele saken er håndtert på er helt utrolig.

 

men nå er det ikke de på landsiden jeg må stole på om jeg med familie skulle få problemer på havet. Men manskapet ombord på skjøytene, og dem har jeg fortsatt full tillit til.

 

Om det skulle bli noen reduksjon i tilbudet eller økning av kontigent pga. økte utgifter til lederhonorarer og falskjermer så for jeg ta medlemskapet opp til ny vurdering.

 

Og Lotus.

Jeg har fått hjelp av redningskjøyta en gang.

Hadde fått en kjetting fra en fortøyningsplåse rundt propellakslen.

Lå veldig trygt 10 meter fra kaia i gjesthavnen i Sandefjord.

Skjøyta kom fra Stavern og var på plass på en times tid. Og det er vel sånn ca. den tiden man må regne å bruke på distansen Stavern - Sandefjord.

 

Mariell

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Tydeligvis litt varierende oppfatning om assistansetilgangen. Var det ikke i sommer at det var et intervju med en NSSR-fyr der han i klare ordelag fortalta at man kunne ikke regne med assistanse fra skøyta ved problemer som tom drivstofftank, tomt batteri, anker som ikke ville opp, motor som stoppet pga manglende vedlikehold osv. Folk glemmer tydeligvis fort.

Har ikke glemt det, og det er dårlig spesifisert hva slags assistanse man får/ikke får ved medlemsskap:

 

Medlemsbetingelser

Medlemsbetingelser – Redningsselskapets KystPatrulje

 

1. Gjelder fritidsbåt uten ervervsmessig virksomhet. Omfatter båten og den/de som til enhver tid er om bord.

 

2. KystPatruljens assistansetilbud er knyttet til Redningsskøytenes stasjonering og tilbys innenfor 25 nautiske mil fra redningsskøytas stasjon.

 

3. Medlemskapet er knyttet til en båt og kan ikke overdras til eller nyttes av annen fritidsbåt. Dersom båteier har flere fritidsbåter kan flerbåt-medlemskap tegnes.

 

4. Medlemskapet forutsetter at fritidsbåten har utstyr og redningsmateriell om bord i henhold til gjeldende regelverk og anerkjente normer. Fritidsbåten skal være sjødyktig.

 

5. Båteier plikter å utbedre eventuelle tekniske feil som har forårsaket assistansen. Samme båt kan ikke regne med gratis assistanse for samme årsaksforhold over en 14 dagers periode.

 

6. Ved stor pågang om assistanse fra Redningsskøyta må RS-fører prioritere rekkefølge av assistanser som skal utføres. 1. prioritet har under hver omstendighet redningsarbeid eller beslektede hendelser.

 

7. Redningsselskapet samarbeider med noen av landets største forsikringsselskaper ; Gjensidige NOR, If…Skadeforsikring, Vesta Forsikring. Som medlem av Redningsselskapet tilbys du fordeler ved å ha båten forsikret i en av disse selskapene. Redningsselskapet anbefaler deg som båteier å holde fritidsbåten forsikret.

 

8. Redningsselskapet er uten ansvar for skade, kollisjon brekkasje, forsinkelse eller uforutsette opphold som påføres assistert fartøy eller dets besetning i forbindelse med oppdraget, selv om feil eller forsømmelse er begått av redningsmannskapene. (jfr. Scandinavian Tugowners standardvilkår av 1959, revidert 1974 og 1985)

 

9. Assistanse ytes kun i farvann som er tilgjengelig for den lokale redningsskøyta.

 

10. Sesongvise stasjoneringer kan medføre at stasjoner ikke er i drift til alle tider av året.

 

11. Vis at du er medlem! Årsmerkene i Redningsselskapets KystPatrulje mottar du sammen med medlemspakken. Disse festes på begge sider av båten.

 

12. Meld fra at du er medlem i KystPatruljen når du rekvirerer assistanse fra redningsskøyta. Dette gjelder også ved rekvirering av assistanse fra SSRS/Trossen sjøassistanse i Sverige.

 

13. Redningsselskapet samarbeider med det svenske Sjøräddningsselskapet Trossen. Har du behov for assistanse i Sverige kan du som KystPatrulje medlem benytte de samme medlemsfordelene som Trossens egne medlemmer i Sverige. Dette tilbudet er noe mer begrenset!.

 

14. Eskortetjeneste over utsatte havstrekninger.

Link to post
Share on other sites

Jeg har full respekt for Lotus, og eventuelt andre som vurderer å si opp medlemskapet (forhåpentlig midlertidig) for år 2006, men samtidig har jeg et lite håp, og det er at man ikke gjør det.

 

Hvorfor ? Jo enkelt og greit fordi at man nå er klinkende klar over problemet i RSSR, og har iverksatt en prosess som forhåpentlig skal føre til noe bedre situasjon enn det det er nå.

 

Virkemidlene med uteblivende stønader kan imidlertid påføre selskapet mere langvarige skadevirkninger, slik at fokus på viktige saker blir mindre. Det er det ingen som er tjent med. Et annet moment er at når man har meldt seg ut, så er det ofte vanskelig å få alle tidligere medlemmer til å bli medlemmer igjen. Hvorfor tror dere ellers alle foreninger og lag kjemper inbitt på å beholde alle de medlemmer man har??

 

Jeg husker overhode ikke hva medlemsskapet koster, bryr meg ikke. Jeg betaler gladelig de hundrelapper det koster, i forvissning om at man får mye igjen for den investeringen. Om jeg p.t. er med på finansiere sluttlønninger og annet grums, så er det synd, men greit, for den regninga må betales før eller senere uansett. Om mine kroner kan bidra til at de blir ferdige med "gammel pengemorro" fortere, så er mitt formål oppnådd, slik at de igjen kan satse på de områder som er viktig.

 

Som jeg sa, det viktigste steget for RSSR er tatt, nemlig å innse at de har et stort troverdighetsproblem og mange andre interne problemer. Nå må vi som brukere være dem sin støtte, for å komme styrket ut av dette på en best mulig måte.

 

Statlig RSSR???? Nei ellers takk. Jeg akter ikke å se statlig forvaltning på sjøen også. Se bare på politikerenes prioriteringer i forhold til eldre og uføre. Hvordan i all videste verden er det da enkelte som tør å tenke på at de skal drive et statlig RSSR, det kommer til å bli nedbygging i en rasende fart, desverre. Sikkerheten til sjøfarende i omfang er tross alt så uendelig få, i forhold til svakerestillte i samfunnet.

 

Ha en ellers riktig fin jul, og jeg håper at dere som eventuelt melder dere ut, at dere en gang melder dere inn igjen, for å bidra til å ha et redningskorps som vi er tjent med å ha langs vår kystlinje. Men som sagt, jeg har full respekt for hver enkeltes avgjørelse om sitt ståsted.

 

(og om noen skulle begynne å lure, jeg har ellers ingen tilknytning til RSSR utover det å være medlem. (men kunne sett det som en artig utfordring og mange erfaringer rikere om jeg var med i "ryddegjengen"))

Link to post
Share on other sites

Statlig RSSR???? Nei ellers takk. Jeg akter ikke å se statlig forvaltning på sjøen også. Se bare på politikerenes prioriteringer i forhold til eldre og uføre. Hvordan i all videste verden er det da enkelte som tør å tenke på at de skal drive et statlig RSSR, det kommer til å bli nedbygging i en rasende fart, desverre. Sikkerheten til sjøfarende i omfang er tross alt så uendelig få, i forhold til svakerestillte i samfunnet.

Enig!

Dette ville aldri bli det samme med alle de frivillige og den innssasten og entusiasmen som rår kysten rundt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...