Jump to content

Om Redningsselskapet i dagens VG


Al-Tec

Recommended Posts

Statlig RSSR???? Nei ellers takk. Jeg akter ikke å se statlig forvaltning på sjøen også. Se bare på politikerenes prioriteringer i forhold til eldre og uføre. Hvordan i all videste verden er det da enkelte som tør å tenke på at de skal drive et statlig RSSR, det kommer til å bli nedbygging i en rasende fart, desverre. Sikkerheten til sjøfarende i omfang er tross alt så uendelig få, i forhold til svakerestillte i samfunnet.

Helt enig! (bortsett fra at du mente vel NSSR, ikke RSSR :wink: ). Jeg ser det allerede foran meg:

 

En skute gikk ned. Flere savnet. Redningskjøyta kom ikke pga ferieavvikling elns. Lederen i det statlige redningsverket STATREDD står frem på tv og sier: "Ja, vi skal se litt på om våre rutiner er gode nok".

Skal ansvaret pulveriseres så legg det inn under en statlig administrasjon. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Er det ingen som reagerer på at NSSR ikke bare avskjediger Solås uten sluttpakke og heller velger å gå for en rettsak med dama? Om de så hadde blitt dømt til å betale ho 2 mill tror jeg det hadde vært greiere å svelge for støttespillerne...

Antar at hun har en kontrakt som gir henne rett til denne slutpakka.
Link to post
Share on other sites

Det er ikke Solås som velger dette, det er et styre som setter "sjefens" betingelser. At hun har

dette må være fordi hun har vært god i sine forhandlinger om betingelsene.

Det at et styre går med på dette er en annen ting. Sluttpakke skal kun gis, hvor styre

og "Sjef" er uenige om hvilken kurs fremover selskapet skal ha. Blir man avskjediget pga

at man ikke har innfridd målene til selkskapet, og må gå, bør dette skje uten en pakke-løsning.

Har man ikke nådd målene pga virkemidlene har endret seg, kan det diskuteres.l

 

Uansett jeg er fortsatt medlem fordi jeg mener de redningskøytene, og dets mannskap, er det

viktgste for meg.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det har vel kommet klart frem at hun (Monica) har en uppsigelig (fra begge parter) åremålskontrakt m.a.o. en definert, men tidsbegrenset kontrakt. Dette er kommet klart frem i intevju med både Monica og styreleder! Når arbeidsgiver allikevel velger å si henne opp er det vel også rett og rimelig at hun får utbetalt verdien av resten av kontrakten? Man behøver ikke å like det, men det gir en ikke lovelig grunn til å la være!

 

Alternativt kan hun sies opp på basis av at hun har gjort noe ulovelig (kriminelt) og uten å betale noe, MEN; da vil hun erklære oppsigelsen ugyldig og så har vi det gående i rettsapparatet. I mellomtiden må NSSR allikevel betale og vi får en sak i rettsapparatet de neste fem årene. Gjør dere noen tanker om hva det vil bety for renome/omdømme for NSSR. Nei folkens, tenk dere litt om og ikke bare handle i affekt!

 

Innenfor rimelighetens grenser aksepterer jeg folks avgjørelser, men tenk dere om litt først. Hvis man ønsker å gi et tydelig signal så er det kanskje bedere å bruke sin skrivelyst til å sende brev/e-mail til NSSR og diverse aviser landet rundt, starte underskriftskampanje for NSSR, men mot ukulturen som kan se ut til å råde i organisasjonen, men ikke motarebeid NSSR og de ansatte vi tross alt kan være avhengige av i "gitte" situasjoner.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det har vel kommet klart frem at hun (Monica) har en uppsigelig (fra begge parter) åremålskontrakt m.a.o. en definert, men tidsbegrenset kontrakt. Dette er kommet klart frem i intevju med både Monica og styreleder! Når arbeidsgiver allikevel velger å si henne opp er det vel også rett og rimelig at hun får utbetalt verdien av resten av kontrakten? Man behøver ikke å like det, men det gir en ikke lovelig grunn til å la være!

 

Alternativt kan hun sies opp på basis av at hun har gjort noe ulovelig (kriminelt) og uten å betale noe, MEN; da vil hun erklære oppsigelsen ugyldig og så har vi det gående i rettsapparatet. I mellomtiden må NSSR allikevel betale og vi får en sak i rettsapparatet de neste fem årene. Gjør dere noen tanker om hva det vil bety for renome/omdømme for NSSR. Nei folkens, tenk dere litt om og ikke bare handle i affekt!

 

Innenfor rimelighetens grenser aksepterer jeg folks avgjørelser, men tenk dere om litt først. Hvis man ønsker å gi et tydelig signal så er det kanskje bedere å bruke sin skrivelyst til å sende brev/e-mail til NSSR og diverse aviser landet rundt, starte underskriftskampanje for NSSR, men mot ukulturen som kan se ut til å råde i organisasjonen, men ikke motarebeid NSSR og de ansatte vi tross alt kan være avhengige av i "gitte" situasjoner.

 

:yesnod::yesnod:

 

Kloke ord, Mouche.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har i alle år støttet NSSR, og ønsker selvfølgelig å fortsette med det. Det finnes imidlertid grenser for hva jeg kan være med på, og med Monica som generalsekretær ble denne grensen passert. Grensen gikk på epost saken. De andre interne operasjonene hun har drevet med har jeg ikke ment noe særlig om.

 

Det snakkes mye om "ukultur", i NSSR men denne "ukulturen" er veldig diffust definert, og kanske er det også blåst opp til langt større dimensjoner enn hva som er tilfelle.

 

Jeg er hvertfall tilbake der jeg var før epost saken og NSSR får min fulle støtte.

Link to post
Share on other sites

.....En skute gikk ned. Flere savnet. Redningskjøyta kom ikke pga ferieavvikling elns. Lederen i det statlige redningsverket STATREDD står frem på tv og sier: "Ja, vi skal se litt på om våre rutiner er gode nok".

Skal ansvaret pulveriseres så legg det inn under en statlig administrasjon. :rolleyes:

De er vel ikke så totalt ubrukelige vel, de du har valgt til å lede deg? Kanskje på tide å sparke vår ledelse også om de er så totalt udugelige som du beskriver.

Ellers så ser vi jo hvor flott ting kan bli når det flyttes andre veien. Vi hadde engang et nogenlunde brukbart statlig system for registrering av båter. Nå er det "heldigvis" havna på private hender for bedre inntjening, er frivillig og heter RSSR. Fantastiske greier....blir så flott atte. Bare en stor totalt bortkasta fleip hele greia. Vi vil bedras. Men vil flertallet ha sikkerhet på anbud så blir det vel sånn. Den som betaler mest får først hjelp. Overhode ikke noe problem for meg, skal bare passe på å pøse på rikelig med kroner slik at jeg går forran hvis jeg skulle trenge assistanse. Er det sånn vi vil ha det? Markedsstyrt sikkerhet langs kysten??

Link to post
Share on other sites

Har alltid støttet redningsselskapet og kommer fortsatt til å gjøre det!!

Grunnen er at det er ingen av de så omtalte aktørene de siste månedene som er ombord på skøytene og redder folk og verdier. Nei, de sitter nok godt og varmt hjemme i en godstol.

Mannskapene på skøytene gjøre en fantastisk jobb dag som natt som det virkelig står respekt av. Det er de jeg stifter bekjentskap med den dagen det stopper ombord hos meg.

Ellers er jo ikke litt bråk i dette selskapet nytt, det er kanskje bare vi som så lett glemmer? Husker bl.a. en fhv. sjøforsvarsgubbe (admiral?)som bestilte nye hurtiggående båter. Nå skulle det gå unna. Det viste seg at de hadde problemer med rekkevidden under slep, da var bunkers kapasitene alt for liten..... Vår venn skipperen Magne(ar) i Måløy området har hatt mange heftige feider med ledelsen. Han kom vel ut med bok nå i høst. Så det er ikke nytt med bråk i rekkene.

 

Håper bare at man rimelig raskt får fatt på noen nye personer i styre og stell som virkelig har forstått hva redningsselskapet betyr for kystens befolkning.

Link to post
Share on other sites

En skute gikk ned. Flere savnet. Redningskjøyta kom ikke pga ferieavvikling elns. Lederen i det statlige redningsverket STATREDD står frem på tv og sier: "Ja, vi skal se litt på om våre rutiner er gode nok".

Skal ansvaret pulveriseres så legg det inn under en statlig administrasjon. :rolleyes:

Er ikke dette både litt kategorisk, og egentlig et politisk innspill? Så langt jeg har skjønt det klarer staten å drive både ambulansetjeneste, kystvakt og politi. Avvik forekommer selvsagt, som i andre virksomheter, -men er det sikkert at private aktører klarer akkurat dette så mye bedre. Det mest negative med Redningsselskapet er etter min vurdering finansieringen, som for en stor del kommer fra drift av spilleautomater.

Link to post
Share on other sites

Er ikke dette både litt kategorisk, og egentlig et politisk innspill? Så langt jeg har skjønt det klarer staten å drive både ambulansetjeneste, kystvakt og politi. Avvik forekommer selvsagt, som i andre virksomheter, -men er det sikkert at private aktører klarer akkurat dette så mye bedre. Det mest negative med Redningsselskapet er etter min vurdering finansieringen, som for en stor del kommer fra drift av spilleautomater.

Tja, det er vel like politisk som oppfordring til å legge redningstjenesten inn under statens ansvar.

 

Eksempelet STATRED som sådan burde jeg kanskje har sløyfet - det var vel litt over streken sarkastisk eller hva man skal kalle det.

 

Men jeg står ved at det er typisk for offentlig administrerte enheter å komme med nevnte uttalelsen når noe har gått skikkelig skeis - og etter dette er det stort sett 'business as usual'. I motsetning til private aktører - som f eks Redningsselskapet. Her blir det oppvask og hodene ruller og rettssaker. Det er svært få offentlige administrasjonshoder som ruller.

 

Forøvrig er Norsk Luftambulanse vel ikke offentlig.

Link to post
Share on other sites

Jeg fortsetter min kontrakt med NSSR som er konkretisert i avtale om at jeg betaler for kystpatruljen også i 2006. Som tidligere nevnt ser jeg dette som en rent foretningsmessig transaksjon der jeg ser at det jeg får (tjenester og visshet om tjenester) er verd de pengene jeg betaler.

 

Norsk luftambulanse (NLA) er en privat organisasjon. NLA har noen av de kontraktene for å levere helikoptertjenester til Helseforetakene, som er dem som driver ambulansetjenesten, inklusive luftambulansetjensten, i Norge. Disse kontraktene er inngått på forretningsmessig grunnlag, andre flyselskaper har de øvrige kontraktene.

 

NLA driver i tillegg opplæring og andre tjenester. Man kan tegne medlemskap som gir visse rettigheter, f.eks. ved reiser i utlandet.

 

For meg er det et poeng at vi her har et utmerket samarbeid mellom statlig og privat institusjon som fungerer godt.

 

Et tilsvarende samarbeid mellom stat og private finnes ved at NSSR driver småbåtregisteret på kontrakt med staten.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Hva man synes er best av privat eller offentlig, kommer nok i stor grad ann på politisk ståsted/ hvor man arbeider (Offentlig eller privat) Men tollvesenet kostet litt det også, bare det at kostnadene ble fordelt litt annerledes. Likte det gode gamle med politiet jeg. Merkelig at sentrale registre alltid blir dyrere, ville tro at en person med en pc, ville holdt unna trykket, straks man hadde ting registert :confused: Men når man ser hva offentlige/private presterer og bruke på dataprosjekter som et par kreative sjeler kunne snekret bedre og billigere på et par månder, er det kansje ikke rart det blir dyrt.

Noe OT ble dette, men okke som, båtene gjør en god jobb, og fortjener støtte.

Redigert av vannoverallt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med Vannoveralt.

 

Til BEG: Norsk Luftambulanse har aldri drevet en luftambulanse som var landsdekkende, så sammenligningen er vanskelig å gjøre. Men jeg kommer nok ikke til å bruke julen på denne diskusjonen. Dessuten ligger det vil litt i utkanten av det dette forumet er til for. Min hensikt var bare å påpeke at det finnes andre tilfeller av Private/ Public Mix som jeg mener fungerer til publikums nytte.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Statlig RSSR???? Nei ellers takk. Jeg akter ikke å se statlig forvaltning på sjøen også. Se bare på politikerenes prioriteringer i forhold til eldre og uføre. Hvordan i all videste verden er det da enkelte som tør å tenke på at de skal drive et statlig RSSR, det kommer til å bli nedbygging i en rasende fart, desverre. Sikkerheten til sjøfarende i omfang er tross alt så uendelig få, i forhold til svakerestillte i samfunnet.

 

Bakrunnen for at jeg personlig mener at denne typen redningstjeneste som er så omfattende bør bli statlig er bl.a den erfaring jeg sitter emd når det gjelder brann-norge.

I Norge er brannvesenet organisert og drevet kommunalt gjennom. Erfaringsmessig får vi et godt utbygd og organisert brann og redningsvesen på større steder der mannskapene er "profesjonelle" dvs faglig og har daglige øvelser for å holde seg oppdaterte og i fysisk /psykisk godt utrustet til denne tjenesten. Dette er gjerne steder der kravene er at mannskapene skal være kasernerte som igjen vil si at beredskapen er optimal.

Derimot i mindre befolkete områder er det gjerne kun krav til ikke kasernerte mannskaper, dvs at mannskapene har dette som en dårlig betalt bi-jobb.

Misforstå meg rett men innsatsen kan gjerne være større blandt innkallingsmannskaper, men den står ikke alltid i tråd med kvalifikasjoner/erfaringer som faglig, psykisk og fysisk skikkethet som kan og har medført fare for egen og andres sikkerhet.

Hadde derimot brannvesenet vært statlig hadde ikke kommune økonomien styrt så til de grader som den gjør, og vi hadde vært organisert som hos politiet.

Og jeg vet svært godt at dette ikke er optimalt heller.

Men denne norske "dugnadsånden skal gjerne være førende........

 

Hva er den Norske redningstjenesten?

 

Sitat: Offentlig organisert virksomhet som utøves i forbindelse med øyeblikkelig innsats for å redde mennesker fra død eller skade som følge av akutte ulykkes- eller faresituasjoner, og som ikke blir ivaretatt av særskilte opprettede organer eller ved særskilte tiltak.

 

Nå er vel gjerne NSSR drevet med støtte fra staten går jeg utifra, men her overlater staten denne tjenesten til frivillige drevet organisasjoner, som dekker denne tjenesten slik at staten "slipper" ansvaret.

Noe jeg er svært lite tilhenger av.

Og i forb.m et flåsete utsagn her, så tror jeg nok at NSSR også ikke greier å redde alle pga at beredskapen ikke til enhver tid står i forhold til ønskene.

 

 

 

quote name='Andreas' date='25.12.05 18:04' post='193974']

Tja, det er vel like politisk som oppfordring til å legge redningstjenesten inn under statens ansvar.

Dette er på ingen måte noe politisk oppfordring. :nonod:

Jeg er ikke interresert i politikk og stemmer ikke rødt hvis det var det du insinuerte :nono:

Mvh

Link to post
Share on other sites

De er vel ikke så totalt ubrukelige vel, de du har valgt til å lede deg? Kanskje på tide å sparke vår ledelse også om de er så totalt udugelige som du beskriver.

Ellers så ser vi jo hvor flott ting kan bli når det flyttes andre veien. Vi hadde engang et nogenlunde brukbart statlig system for registrering av båter. Nå er det "heldigvis" havna på private hender for bedre inntjening, er frivillig og heter RSSR. Fantastiske greier....blir så flott atte. Bare en stor totalt bortkasta fleip hele greia. Vi vil bedras. Men vil flertallet ha sikkerhet på anbud så blir det vel sånn. Den som betaler mest får først hjelp. Overhode ikke noe problem for meg, skal bare passe på å pøse på rikelig med kroner slik at jeg går forran hvis jeg skulle trenge assistanse. Er det sånn vi vil ha det? Markedsstyrt sikkerhet langs kysten??

Meget godt sagt Sigurd!

Og jeg verken er politisk interresert eller stemmer sosialistisk, men som jobber i en interkomunal bedrift eid av 13 kommuner. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ja diskusjonen går fortsatt, vi har vært medlem siden 1988 og alltid sett på det og være medlem i redningselskapet som noe positivt og være med på og støtte båtfolket slik at vi skulle dra lasset sammen og føle den tryggheten det er og ha redmingselskapet i ryggen hvis uhellet skulle være ute.

Vi har også fysisk brukt dem to ganger pga feil på båten.

Vi har også vært veldig godt fornøyd med selskapet og bet kont med glede.

Men de som vi har møtt er jo mannskapet på redn.skøytene de har alltid vært positive og hjelpsomme.

Det er jo de vi fortsatt kommer til og møte og bruke hvis det skulle oppstå noe problemer de er endel av vår sikker het på sjøen.

 

Så vi kommer fortsatt til og støtte redn,selskapet og håpe at styret og adm tar til fornuft og styrer skuta dit den skal, som en sikkerhet til de sjøfarene.

 

fortsatt God rom-jul.

Link to post
Share on other sites

Bakrunnen for at jeg personlig mener at denne typen redningstjeneste som er så omfattende bør bli statlig er bl.a den erfaring jeg sitter emd når det gjelder brann-norge.

Jeg skjønner jo at der er en del tilhengere av statlig styring av redningstjeneste. Jeg er bekymret. La oss se på situasjonen slik som den er i dag (jeg holder meg unna brannvesen, da mine kunnskaper om den tjenesten er for dårlig, utover det at jeg registrerer oppgitthet hos branntjenestemenn som må kjøre rundt i brannbiler som kjennetegnes som veteranbiler som ikke er til å stole på i en del kommuner).

 

Politi er statlig oppgave. Samtlige medlemmer her er sikkert meget klar på at politiet må prioritere, ja faktisk så mye at i enkelte saker får de opplyst om navner på personer som har begått kriminalitet, uten å kunne gjøre noe. Stadig får vi også høre om nedprioriterte utrykninger grunnet kapasitetsproblemer. "Alle" (dvs. politikere samt menigmenn) ønsker mer synlig politi i gatene, men blir allikevel nedprioritert grunnet for dårlige bevilgninger.

 

Les ovenstående innlegg èn gang til. Jeg skal ikke her starte diskusjon om hvem som representerer viktige yrkesgrupper her til lands, men velger allikevel å påstå at politi-etaten er noe av det viktigste vi allikevel har.

 

Ok. Hva om vi fikk statlig NSSR? Du får et tau i propellen. Du driver avgårde i farkosten din mot et skjær. Du melder i fra. Du vil få spørsmål om der er fare for liv. Neida svarer du, du kan jo hoppe av på skjæret, eller ut i vannet.

 

Innbiller dere tilhengere av statlig NSSR at dette vil bli en prioritert redningsoppgave for "staten" når man engang ikke er i stand til å ivareta innbyggerenes interesser tilstrekkelig mot kriminalitet ? Å neida, det er dèt som gjør meg bekymret.

 

Eksemplet ovenfor var redningsoppgave hvor båt går tapt. NSSR er da så utrolig mye mer enn dette. De representerer holdninger til sjøs, forebyggende arbeid for barn og unge etc etc. Tror dere at "staten" vil være i stand til å prioritere også disse oppgaver i fremtid når man engang ikke er istand til å ta vare på eldre og uføre på et ordentlig vis? Ei heller utstyre brannkorpset med pålitelige biler, ei heller utstyre politi-etaten med resurser som sikrer og bevarer innbyggeres ve og vel?

 

Om noen skulle finne på å misforstå det jeg har skrevet. Jeg kjenner flere personer innen brann og politi-etaten. Jeg vet at disse gjør en fremragende jobb, ja faktisk langt utover det som forventes. Kjempebra! Det som hindrer disse i å gjøre så god jobb at "alle" ser det, er midlene som ligger til grunn.

 

Nei. La NSSR bestå i privat, frivillig korps, helst uten spillemaskiner, men desverre ikke mulig. Til dèt er dugnadsånden i Norges rike land blitt alt for elendig. Desverre.

Link to post
Share on other sites

Om NSSR blir statlig og drives med statlige midler har det ingen økonomiske konsekvenser om tjenesten ikke fungerer tilfredsstillende.

 

Om NSSR forblir i en privat/frivillig organisasjon vil kvaliteten på tjenestene påvirke antall medlemmer og annen økonomisk støtte. Det vil med andre ord si at konsekvensene for organisasjonen og de ansatte blir stor om medlemmenes forventede service ikke innfris. Konsekvenser er viktig for at NSSR skal opprettholde god service.

 

Jeg er medlem av NSSR, men har til nå ikke benyttet meg av assistanse. Jeg har forstått det slik av andres erfaring at tjenesten fungerer tilfredsstillende. I tillegg føles det beroligende å ha en slik tjeneste klar i en nødssituasjon. Jeg har derfor ikke vurdert å melde meg ut til tross for uro i organisasjonen.

 

Jeg har ikke satt meg inn i de konfliktene som gjelder NSSR og har ikke tatt noe personlig standpunkt, men jeg sitter med en følelse av at NSSR er overadministrert og inneffektiv på administrativt plan. Erfaring med ”ryddearbeid” under slike forhold er at det blir uroligheter i en periode. Lederen blir i perioden en hoggestabbe som de minst endringsvillige benytter flittig av. Er dette en riktig følelse, kunne tjenesten på sjøen vært enda bedre med samme økonomiske ramme om organisasjonen kunne fått tid til å bli optimalisert av en leder som tør å gjøre noe. Jeg har ingen personlig formening om Monica var den rette.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Man vil ikke si opp medlemskapet sitt fordi mannskapet på skøytene er så hyggelige og greie så og her intet med ledrstrid, pengebruk og administrasjon. Men det skjønner vel alle uansett om du sier opp medlemskapet i Kystpatruljen eller ikke? Og de gjør jo så god en jobb og vi trenger dem jo sååååå.......

 

Kanskje er oppsigelsen av medlemskapet dermed en indirekte støtte til disse sjøens reddene engler? Alle vet jo hvor problemet sitter.......

 

Generalsekretæren:

Oi! Det ser ut som om vi har mistet 30% av medlemmene våre i 2006. Det var ille. Det betyr nesten intet i kroner og øre, men våre "kunder" liker tydeligvis ikke tingenes tilstand.

Styrelederen:

Nå er jo forhåpentlig alt på vei til det bedre, men det kraftige signalet har svekket vår makt og sjøkorpset har faktisk fått gjennom hele 3 av de viktige kravene de har kranglet med Høvik om de siste åtte årene. Nå kan vi glemme planene om ansettelse av ny administrasjonsdirektør. Noe slikt vil skape for store bølger slik situasjonen er. Og den nye generalsekretæren? Hvem skulle trodd at sjøkorpset førstevalg ble valgt.

 

 

I pressemeldingen fra sjøkorpset går det frem at årsaken til de positive endringene er utelukkende et resultat av at medlemmene sa klart i fra hva de mente om rotet ved å foreta seg en aktiv handling: Midlertidig å melde seg ut. Det ga et skikkelig støkk helt inn i de innerste kretser.

 

Nå er medlemmene på vei inn igjen i en forhåpentligvis bedre og mer ryddig organisasjon. Takk til de medlemmer som protesterte. Alle vet jo at man får den ledelse man fortjener og medlemmenes protest var det som skulle til for å få gjennomslag for de endringe vi i sjøkorpset alltid har ønsket. Uten deres klare tilbakemeldinger er det nok ikke sikkert at dette ville skjedd. Sannsynligvis ville det meste vært som før. Hadde ingen aktivt protestert i denne saken, betyr det at man neppe hadde protestert i noen saker over hode og at styre og ledelse kan tillate seg det meste. Det hadde vært et dårlig signal til det nye styret: Gjør hva du vil, våre medlemmer er så trofaste at de godtar alt som måtte komme.

Mange takk for protesten. Det var en god støtte. 2007 vil bli et godt år for alle parter. Tilliten og respekten ser ut til å være gjenopprettet takket være medlemmenes klare signaler.

 

Lotus

 

 

Ovennevnte er som alle ser et eventyr fullt av spekulasjoner og sjøsprøyt, men likevel....

Kanskje de som aldri løfter en finger, egentlig gjør NSSR og seg selv en bjørnetjeneste?

Kanskje de samme menneskene er de som aldri løfter en finger ellers også, men klager så det holder på stat og kommune og politikere og sjefen og hvem det måtte være.

 

Da har jeg nyheter til deg: Det blir ikke bedre før du sier i fra. Nytter ikke å klage her vet du. Ikke til bikkja di heller. Du må signalere til den det gjelder, ikke klage til gutta på bryggekanten. Du kan ikke forvente at det alltid er naboen din som står opp for deg og gjør den jobben du ikke tør gjøre selv. Hvis du er misfornøyd, klager du selv! Til den det gjelder! Med en aktiv handling!

 

For å si det slik: Du får det du gjør deg fortjent til. Det gjelder på alle områder i samfunnet. Gjør du ingen ting? Ja da fortjener du ikke bedre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...