Chilli Solbris Svart 18.Oktober Del på Facebook Svart 18.Oktober Tror du får god seilevind i helgen. Men man skal ha respekt for sjøen i Langesundsfjorden. Er ikke de beste varslene for mandagen så da bør du være vel hjemme. En kompis , Guy Waites, krysset Atlanteren i en 22 fots seilbåt uten motor. Så alt går! https://m.facebook.com/guywaitessailing/ 😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 18.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober Oioi, Guy Waites har jo legendestatus i mine øyne 🤩 Skulle likt å treffe han en gang! Ja jeg må hjem søndag ettermiddag! Har så veldig lyst å få noen timer seiling sammenhengende med båten for å bli litt bedre kjent med den, så håper jeg kommer meg ut 🙂 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Oktober Del på Facebook Svart 18.Oktober Kanalkapteinen skrev for 4 timer siden: Oioi, Guy Waites har jo legendestatus i mine øyne 🤩 Skulle likt å treffe han en gang! Ja jeg må hjem søndag ettermiddag! Har så veldig lyst å få noen timer seiling sammenhengende med båten for å bli litt bedre kjent med den, så håper jeg kommer meg ut 🙂 Ikke noe problem å møte Guy. Det kan vi fort få ordnet. 👍😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 18.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober Chilli Solbris skrev for 4 timer siden: Ikke noe problem å møte Guy. Det kan vi fort få ordnet. 👍😊 Deal! Blir altså så inspirert av gjengen som seiler GGR. Worldstar ser ut til å bli et eventyr, men da må jeg nok oppgradere noen fot først :D Nå er jeg på plass i Nimbusen for natta, satser på tidlig opptak i morgen, deretter montering og oppkobling av kartplotter og autopilot i Dracoen, før kursen settes mot sør og Jomfruland. Svinger kanskje innom Langesund og sjekker ut vinterhavna også. Pluss noen fiskekaker. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Kanalkapteinen Svart 19.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober Etter at Nimbusen var vel på land og på bukker, gjorde jeg klart for en seiltur. Da jeg kom bort til Dracoen var det kommet noe veldig med grønske på den siden sist. Utseendet på en gratisbåt er ikke så viktig, men jeg vil helst ikke skli og falle over bord, så det blei en runde med kost og vann før avreise. Har forresten shina opp dørkplatene i cockpiten litt. Liker best naturell teak, men denne har rester av gammel lakk, og er slitt. Brukte edelolje, blir blankt men ikke glatt, merkelig nok. Hadde vinden absolutt midt i fleisen hele veien ut til Langesund, så da ble det motor ei stund siden klokka begynte å bli mye. Heiste seil i utseilinga fra Langesund og dundra inn i skvalpesjø😅 Fikk snart vendt snuten sørvestover mot Jomfruland, og krysset Rognsfjorden og videre innenfor Stråholmen og ankom Tårnbrygga på Jomfruland akkurat når det mørkna. Sjøen var maks 1.5 meter, tipper 0.7 signifikant. Båten håndterte det helt topp. Tøffa meg skikkelig, og seilte inn i båsen, men det var jo ikke en kjeft her som kunne måpe i beundring 😅 Bittert. Veldig god plass i gjestehavna… Hverken vann eller strøm i gjestehavna her, men vannposten oppe ved fyret var i drift. Er jo ikke vanntank i denne båten. Enda. Utrolig moro å seile litt skikkelig! Snittet ble 5.1 knop under seil fra Langesund til Jomfruland, med 4-6 m/s skrått forfra eller rett i sida. Ikke verst for en 24-foter med uerfaren skipper? Hadde hele storseilet oppe, og ca 100% genoa. Da balanserte båten godt og jeg kunne slippe rorkulten i lange perioder. Har ikke fått montert autopiloten enda. Blei et varmt måltid i kveld takket være kokeapparatet fra @Chilli Solbris som funker knall 👍 Dessuten noe passende drikke for en høstseilas 😅 Så får vi se hvordan turen hjem i morgen blir. Håper vinden blir ok og at tåka holder seg på avstand. Dagens seilas i korte trekk: https://sailties.net/voyage/2F3409D9-6B56-4DCC-BD19-B7D20B559BB8?user=jFKm2UrAEWXICbbgrNGA5Gw0E7o2 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Oktober Del på Facebook Svart 19.Oktober Helt herlig!😃😃😃😃 Veldig bra!🙏👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 20.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober På vei hjemover fra Jomfruland med bare en liten klut oppe. Mye sjø og solid medvind.. Følg meg live her hvis du vil: https://sailties.net/live/QZQGHPXSFQ Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Kanalkapteinen Svart 20.Oktober Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Oktober Del på Facebook Svart 20.Oktober Moro å følge med! Vel hjemme ser jeg!👍👍😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
cptKydd Svart 20.Oktober Del på Facebook Svart 20.Oktober Detta var skikkelig artig lesing. kommer til og følge meg videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.