Jump to content

Lage takstativ til båt med hardtop, forslag til leverandør av rørdeler og fester?

Edh1

Recommended Posts

Jeg ønsker å lage et stativ/lastebøyler til vår NB 870. Skal bruke denne til å frakte SUP eller liten kajakk. Båten vår har griperekker på siden av hartop. Trenger å feste til bøyler til griperekker og en forlengelse opp slik at jeg får bøylene over luker og hardtop. Noen som har gode forslag til leverandør av rørdeler og fester til en slik løsning? 

Edh1 skrev for 14 timer siden:

Båten vår har griperekker på siden av hartop. Trenger å feste til bøyler til griperekker og en forlengelse opp slik at jeg får bøylene over luker og hardtop.

Hva med å bruke ett takstativ slik som man bruker på biler som har åpne takreils?

Ser jo noen skjær i sjøen som feks avstand i mellom griprekker og diameteren på griprekker men dette lar seg jo enkelt måles.

Fisk å kos skrev for 1 time siden:

Vær obs på at disse er veldig tynne i godset. Vanskelig å bøye, vanskelig å sveise, og får lett bulker.

Fisk å kos skrev for 1 time siden:

Sjekket du prisen på disse? Den var jo helt hinsides!!!

pipe skrev 1 time siden:

Hva med å bruke ett takstativ slik som man bruker på biler som har åpne takreils?

Ser for meg at de ikke er så glad i saltvann over tid...

Edh1 skrev for 3 timer siden:

Takker for gode råd! Jeg kan dessverre ikke sveise, og er derfor på jakt etter deler jeg kan sette sammen uten sveising. 

Jeg kjøpte div. overganger og fester til 25mm rør på ebay da jeg bygde rekkverk til båten (gratis frakt fra Kina). Jeg hadde Ø25mm OD rør med 2mm rørvegg selv. Det ble en både meget solid og utmerket løsning. Uten sveising.

Gå til ebay og søk "handrail fittings" / "handrail connectors" / "handrail base".

Bildene viser noen eksempler.

handrail fitting 1.JPG

handrail fitting 2.JPG

handrail fitting 3.JPG

handrail fitting 4.JPG

handrail fitting 5.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...