Jump to content

Etterbehandling av glassfiber reparasjon


Sandtorv

Recommended Posts

Hei. Prøvd å lese meg fram men blir ikke klok. Kan noen forklare meg rett framgangsmåte og rekkefølge på etterbehandling av glassfiber reparasjon? 
Jeg har støpt med west system epoxy og vevd glassfiberduk, både under og over vannlinjen. 
 

Såvidt jeg har forstått så er dette rett rekkefølge under vannlinje:

Topcoat->Light primer->Bunnstoff

 

Over vannlinje kun topcoat? 
 

IMG_7888.jpeg.79bd58d4a56f1939c235c73e151157d2.jpeg

IMG_7883.jpeg.ba89b169e39c213d4466d9931014ce1f.jpegIMG_7892.jpeg.0dfd9643bbb18454c01b34dc41699fcc.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde kun toppcoat over vannlinjen på en båt for over 20 år siden. Jeg har ikke den båten lenger.

Men han som kjøpte den sier at den er like pen fremdeles. Bortsett fra at også han har fått noen riper her og der på båten opp gjennom årenes løp.

Men om det er korrekt og gjøre det på den måten. Det vet jeg ikke. Men det har fungert i utmerket i over 20 år.

Link to post
Share on other sites

Ville forsøkt med gelcoat og topcoat over vannlinjen selv om det er brukt epoxy. (Bruk polyester neste gang...)

Boatworks Today testet bindingen for noen år siden, og konkluderte med at bindingen var ganske bra med rett forarbeid.

Se denne, er en innledende episode før denne også: 

 

Under vannlinjen ville jeg brukt noen strøk med epoxygrunning før Jotun Vinylprimer og bunnstoff. (Noen bunnstoff tror jeg tillater å skippe primer ved å stoffe innen epoxyprimer er ferdig herdet)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...